Η Βρετανία υποχρεώνει το Facebook – Meta να πουλήσει την πλατφόρμα Giphy

H βρετανική Αρχή Aνταγωνισμού και Aγορών (CMA - Competition and Markets Authority) απαίτησε την Τρίτη από το Facebook - Meta να πουλήσει την πλατφόρμα διαμοιρασμού GIF Giphy, αφού διαπίστωσε ότι η συμφωνία θα μπορούσε να βλάψει τους χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και τους διαφημιστές της Γηραιάς Αλβιόνας. 

Η Αρχή Ανταγωνισμού και Αγορών δήλωσε ότι η συμφωνία θα μπορούσε να βλάψει τους χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης αλλά και τους διαφημιστές του Ηνωμένου Βασιλείου. H Meta απάντησε ότι διαφωνεί με την απόφαση και ότι εξετάζει να την εφεσιβάλει. 

Η ρυθμιστική αρχή κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η εξαγορά της Giphy από τη Meta θα μείωνε τον ανταγωνισμό μεταξύ των πλατφορμών κοινωνικής δικτύωσης. Πρόσθεσε ότι η συμφωνία έχει ήδη αφαιρέσει την Giphy ως πιθανό ανταγωνιστή στην αγορά διαφημίσεων. 

Μια επιτροπή της CMA διαπίστωσε ότι το Facebook θα μπορούσε να αυξήσει την ήδη σημαντική ισχύ του στην αγορά σε σχέση με άλλες πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης, αρνούμενο ή περιορίζοντας την πρόσβαση άλλων πλατφορμών στα Giphy GIF. Αυτό με τη σειρά του θα στείλει περισσότερη επισκεψιμότητα σε ιστότοπους που ανήκουν στο Facebook – Facebook, WhatsApp και Instagram – οι οποίοι ήδη αντιπροσωπεύουν το 73% του χρόνου που αφιερώνουν οι χρήστες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στο Ηνωμένο Βασίλειο, κατέληξε η επιτροπή. 

Η Meta θα μπορούσε επίσης να αλλάξει τους όρους πρόσβασης στα GIF της Giphy, δήλωσε η CMA. Για παράδειγμα, θα μπορούσε να απαιτήσει από τα TikTok, Twitter και Snapchat να παρέχουν περισσότερα δεδομένα χρηστών προκειμένου να έχουν πρόσβαση σε GIF της Giphy.

Το Facebook διέκοψε τις διαφημιστικές υπηρεσίες της Giphy τη στιγμή της συγχώνευσης, αφαιρώντας μια σημαντική πηγή δυνητικού ανταγωνισμού. Η CMA θεωρεί την εξέλιξη ιδιαίτερα ανησυχητική, δεδομένου ότι το Facebook ελέγχει σχεδόν το ήμισυ της αγοράς διαφημίσεων προβολής, αξίας 7 δισεκατομμυρίων λιρών, στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Ο Στιούαρτ Μάκιντος, Πρόεδρος της ανεξάρτητης ομάδας έρευνας που διεξάγει την έρευνα, δήλωσε:

“Απαιτώντας από το Facebook να πουλήσει την Giphy, προστατεύουμε εκατομμύρια χρήστες μέσων κοινωνικής δικτύωσης και προωθούμε τον ανταγωνισμό και την καινοτομία στην ψηφιακή διαφήμιση”.
 

Πηγή: cnbc.com