Τσέλι Γουίλσον: Η θεσσαλονικιά που έγινε η βασίλισσα των ροζ κινηματογράφων στη Νέα Υόρκη (βίντεο)

Στις δεκαετίες του ’70 και του 80’ , μία γυναίκα κυριαρχούσε στον χώρο του θεάματος ενηλίκων στο Μανχάταν  

Για σχεδόν τρεις  δεκαετίες, από τα μέσα του ’60 μέχρι τα τέλη του ‘80 , στο Μανχάταν  μία γυναίκα κυριαρχούσε στον χώρο του θεάματος ενηλίκων: η κυρία Τσέλι Γουίλσον, Ελληνοεβραία μετανάστρια που γεννήθηκε το 1908 στη Θεσσαλονίκη, έφυγε για να γλιτώσει από το Ολοκαύτωμα και έφτασε στη Νέα Υόρκη το 1939, ενσαρκώνοντας τελικά το αμερικανικό όνειρο. 

Αν και η πρώτη της δουλειά ήταν να πουλάει χοτ-ντογκ σε καρότσι στο Dyckman Pier, η Τσέλι έγινε  παραγωγός ταινιών ενηλίκων και τελικά κατέληξε να διευθύνει μια αυτοκρατορία πορνό, με αλυσίδα ροζ κινηματογράφων. 

Στα μέσα της δεκαετίας του 1960, κατά τη λεγόμενη Χρυσή Εποχή του Πορνό στις ΗΠΑ, η Γουίλσον είχε γίνει μία από τους μεγιστάνες ταινιών ενηλίκων  της Times Square, ενώ είχε ακόμα πέντε αίθουσες κατά μήκος της Όγδοης Λεωφόρου. 

Ενδεικτικά, η Γουίλσον ήταν η ιδοκτήτρια του cine Cameo, το οποίο έκανε πρεμιέρα μία από τις πρώτες σκληροπυρηνικές ταινίες που προβλήθηκαν στην Times Square, "Sexual Freedom in Denmark", το 1970.

Στη συνέχεια - μαζί με τον σύζυγό της, κινηματογραφιστή Ρεξ Γουίλσον- απέκτησε τα Eros and Venus ενώ αγόρασαν το θέατρο Tivoli το οποίο μετονόμασαν σε Άδωνις

Αυτός ο κινηματογράφος έγινε το σκηνικό μιας θρυλικής γκέι ταινίας πορνό του 1978 , το "A Night at the Adonis". 

αδονις

Η θυελλώδης ζωή και προσωπικότητα της Τσέλι Γουίλσον παρουσιάζονται σε ένα ντοκιμαντέρ - το Queen of the Deuce – το οποίο καταγράφει το ταξίδι της Γουίλσον από την παιδική ηλικία, τα νεανικά χρόνια και έναν  δυστυχισμένο γάμο στη Θεσσαλονίκη, μέχρι την γερμανική κατοχή και τη φυγή της στην Αμερική (έκρυψε σε φίλους τα δύο παιδιά της και τα άφησε πίσω) και την επιτυχία της σε έναν ανδροκρατούμενο (και ελαφρώς επικίνδυνο) χώρο. 

Σύμφωνα με την κόρη της Γουίλσον, Μπόντι Γουόλτερς, το σαλόνι του σπιτιού της πάνω από το Eros ήταν το γραφείο της. Η επιχειρηματίας Τσέλι καθόταν στον καναπέ της και το γυάλινο τραπεζάκι μπροστά της ήταν γεμάτο από σακούλες με βρώμικα δολλάρια που έβγαιναν από τα ταμεία της, χαρτια και εφημερίδες. Επίσης, η Τσέλι διοργάνωνε βραδιές πόκερ με καλεσμένους άλλους προμηθευτές πορνό, σταρ ταινιών για ενήλικες και «πιθανώς έναν ή δύο μαφιόζους». Αυτή όμως έκανε κουμάντο.

Το ζεύγος Γουίλσον άνοιξε το 1968 το θρυλικό πλέον ελληνικό εστιατόριο «Μύκονος» από όπου περνούσαν όλοι οι Έλληνες ηθοποιοί όταν επισκέπτονταν τη Νέα Υόρκη, αλλά και ξένοι σταρ της εποχής.

nyjonos

Οι καιροί άλλαζαν και η Γοθίλσον ξεκίνησε να εγκαταλείπει σταδιακά την επιχείρηση των πορνό κινηματογράφων από τα τέλη της δεκαετίας του 1970.

Σήμερα, το πρώην "Eros " έχει γίνει Ρub, αλλά ακόμα υπάρχουν τα ελληνικά αγάλματα που είχε τοποθετήσει για να κοσμούν το θέατρο η Γουίλσον.

Δύο πόρτες πιο κάτω στην 728 Eighth Ave., το "Venus" είναι τώρα Trattoria.

Η Wilson πέθανε το 1994 σε ηλικία 85 ετών. Ωστόσο, πριν πεθάνει, σε μια επιστολή προς τις κόρες της, έγραψε τη λίστα αγορών για το φαγητό που θα σερβιριστεί στο μνημόσυνό της και έδωσε οδηγίες για το τι πρέπει να κάνουν: «Είπε ότι οι άνθρωποι πρέπει να έρθουν στο διαμέρισμά μου και να την φρυγανίσουν», είπε η κόρη της.

Πηγή: skai.gr