Κλείσιμο

Ο Στιβ Ντίκσον διοικητής της Πολιτικής Αεροπορίας των ΗΠΑ, θα παραιτηθεί την 31η Μαρτίου

Ο επικεφαλής της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας των ΗΠΑ (FAA) που επέβλεψε την επιστροφή των αεροσκαφών Boeing 737 MAX στην ενεργό υπηρεσία, μετά την καθήλωσή τους στο έδαφος ως συνέπεια δύο τραγικών αεροπορικών δυστυχημάτων, αλλά και την επίδειξη μηδενικής ανοχής απέναντι σε απείθαρχους επιβάτες θα παραιτηθεί την 31η Μαρτίου, όπως επιβεβαίωσε χθες, η ίδια υπηρεσία.

Ο Στιβ Ντίκσον, διοικητής της FAA ανέλαβε τα καθήκοντά του τον Αύγουστο του 2019, ενώ δέχτηκε επικρίσεις για το αδιέξοδο μεταξύ της πολιτικής αεροπορίας και των τηλεπικοινωνιακών εταιριών, σχετικά με την ανάπτυξη και την εφαρμογή της ασύρματης τεχνολογίας 5G στα αμερικανικά αεροδρόμια.

Ο Ντίξον είναι πρώην εκτελεστικός διευθυντής της Delta Air Lines και πρώην πιλότος, ενώ βρίσκεται περίπου στο μέσο μιας πενταετούς θητείας στην FAA, ως επικεφαλής της υπηρεσίας των 45.000 υπαλλήλων που διαχειρίζεται τον εναέριο χώρο των ΗΠΑ.

Στα τέλη του 2020, ο Ντίκσον πέταξε ο ίδιος με το αεροσκάφος 737 MAX, πριν δώσει την έγκρισή του για την επιστροφή του αναφερόμενου τύπου αεροσκάφους στην επιχειρησιακή χρήση, ενώ έχει επανειλημμένα δηλώσει ότι η Boeing πρέπει να κάνει περισσότερα για τη βελτίωσή του.

«Μερικές φορές, μετά από μακρές και αναγκαίες περιόδους αποχωρισμού από τους οικείους μου στη διάρκεια της πανδημίας, είναι καιρός να αφιερώσω σε αυτούς, όλο τον χρόνο και την προσοχή μου» ανέφερε ο Ντίκσον σε ένα ηλεκτρονικό μήνυμα προς το προσωπικό της FAA.

O Ντίκσον δέχθηκε κριτική από ανθρώπους της κυβέρνησης Μπάιντεν σχετικά με τη στασιμότητα που προκλήθηκε γύρω από την τεχνολογία 5G στα αμερικανικά αεροδρόμια. Εκτελεστικοί διευθυντές αμερικανικών αεροπορικών εταιριών προειδοποίησαν στις 17 Ιανουαρίου για μία επικείμενη «καταστροφική κρίση» στην πολιτική αεροπορία. Η κρίση αυτή θα μπορούσε να καθηλώσει στο έδαφος σχεδόν το σύνολο της επιβατικής κίνησης, εξαιτίας της προβληματικής ανάπτυξης τεχνολογίας του δικτύου 5G.

Ο Ντίκσον νωρίτερα μέσα στο μήνα παραδέχτηκε ενώπιον μιας επιτροπής της Βουλής των Αντιπροσώπων ότι «η διαδικασία 5G δεν εξυπηρέτησε καλά τον καθένα… Δεν εξυπηρέτησε καλά την κοινότητα της πολιτικής αεροπορίας, κυρίως την FAA, ενώ επίσης, δεν εξυπηρέτησε καλά τη βιομηχανία των τηλεπικοινωνιών. Είναι σίγουρο ότι είναι αναγκαίο να τα πάμε καλύτερα ως χώρα».

Ο υπουργός Μεταφορών Πιτ Μπούτιτζετζ δήλωσε ότι ο Ντίκσον «διετέλεσε ο σταθερός και καταρτισμένος κυβερνήτης της FAA και η θητεία του χαρακτηρίστηκε από τη σταθερή δέσμευσή του, στην υπηρεσία ασφάλειας της FAA”.

Δεν διευκρινίστηκε ποιον θα επιλέξει η κυβέρνηση Μπάιντεν για την πλήρωση της θέσης του Ντίκσον, αλλά μερικοί στο Κογκρέσο και στην αεροπορική βιομηχανία των ΗΠΑ δήλωσαν ότι είναι πιθανή η επιλογή του Τσέσλι «Σαλι» Σάλενμπεργκερ, ο διορισμός του οποίου στη θέση του εκπροσώπου των ΗΠΑ στο Συμβούλιο του Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας (ICAO) επικυρώθηκε τον περασμένο Δεκέμβριο.

Ο Σάλενμπεργκερ βρέθηκε στο επίκεντρο της διεθνούς επικαιρότητας το 2009, ως πιλότος της πολιτικής αεροπορίας, όταν προσυδάτωσε με ασφάλεια ένα αεροσκάφος Airbus A320 στον ποταμό Χάντσον της Νέας Υόρκης, αφού οι κινητήρες του εισρόφησαν ένα κοπάδι χήνες. Η πτήση αυτή, είναι γνωστή ως «το Θαύμα της πτήσης του Ποταμού Χάντσον.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ