Η νέα γενιά Doblo και Ducato της Fiat Professional στην έκθεση IAA 2014 στο Ανόβερο

Την πλήρη γκάμα των επαγγελματικών οχημάτων της παρουσιάζει στην 65η Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου στο Ανόβερο, της πιο σημαντικής έκθεσης για τα επαγγελματικά και βιομηχανικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη, η Fiat Chrysler Automobiles με τη μάρκα της Fiat Professional. Στο Ανόβερο η Fiat Professional εκθέτει 17 οχήματα με αιχμή του δόρατος το νέο  Doblo που κάνει την παγκόσμια πρεμιέρα του καθώς και το Ducato .

Νέο Doblo

Διαθέσιμη απο τις αρχές του 2015, η γκάμα του νέου Doblo τέταρτης γενιάς περιλαμβάνει τέσσερα αμαξώματα ανάλογα με την αγορά (Cargo, Combi, Truck και Flatbed), 2 διαστάσεις ύψους και 2 μήκη μεταξονίου. Συνολικά περίπου 200 διαφορετικά σασί και περισσότερες από 1.000 πιθανές εκδόσεις και λύσεις. Το μοντέλο συνδυάζει την κατανάλωση και τα επίπεδα ρύπων ενός αυτοκινήτου κατηγορίας B με την άνεση ενός μεσαίου σεντάν, τις διαστάσεις ενός μικρού βαν και το χώρο φόρτωσης ενός βαν της μεγάλης κατηγορίας.
Το νέο Doblo προσφέρει τη δυνατότητα 3 καθισμάτων, αυξημένη ροπή κατά 40% και εξακολουθεί να προσφέρει το καλύτερο κράτημα και την καλύτερη οδηγική άνεση στην κατηγορία του χάρη στην bi-link ανάρτηση και στον πρακτικό χώρο και όγκο φόρτωσης. Επιπρόσθετα, η γκάμα του επεκτείνεται χάρη στην έκδοση "EcoJet", η οποία συνδυάζει χαμηλή κατανάλωση και μειωμένα κόστη. Η γκάμα κινητήρων του νέου Doblo περιλαμβάνει έξι turbodiesel - 1.3 MultiJet II (75 και 90 HP) 200 Nm , 1.6 MultiJet II (100 και 105 HP) 290 Nm, 90 HP 1.6 MultiJet II 200 Nm με σειριακό κιβώτιο και 135 HP 2.0 MultiJet II 320 Nm - και τρεις κινητήρες βενζίνης: 95 HP 1.4 127 Nm, 120 HP 1.4 TurboJet 206 Nm και 120 HP 1.4 TurboJet 206 Nm dual fuel (βενζίνη/μεθάνιο). Όλοι οι diesel, προδιαγραφών Euro 5+, προσφέρουν μεγαλύτερη οδηγική ικανοποίηση, εξαιρετικές επιδόσεις, ησυχία στη λειτουργία τους, χαμηλά κόστη, αξιοπιστία και φιλικότητα στο περιβάλλον. Οι κινητήρες βενζίνης ικανοποιούν ήδη τις προδιαγραφές ρύπων Euro 6.
Το μικρό βαν που διαθέτει πλήρως ανασχεδιασμένο εσωτερικό και εξωτερικό, σχεδιάστηκε για να προσφέρει την πλήρη αίσθηση ενός επαγγελματικού αυτοκινήτου, όχι απλά ενός μικρού αλλά ενός γενναιόδωρου ελαφρού επαγγελματικού που μπορεί να ανταποκριθεί σε όλες τις επαγγελματικές αποστολές και σε διαφορετικά σενάρια εργασίας.

Νέο Ducato
Το νέο Fiat Ducato αποτελεί την τελευταία εξέλιξη ενός μπεστ σέλερ που στις 5 γενιές του εδώ και 33 χρόνια έχει συσσωρεύσει διεθνή βραβεία και εμπορικές επιτυχίες, όπως αποδεικνύουν οι περισσότερες από 2,6 εκατ. πωλήσεις του από το 1981. Το νέο μοντέλο υιοθετεί ακόμη περισσότερες τεχνολογίες προς όφελος των αναγκών του καταναλωτή, ικανοποιώντας κάθε πιθανή ζήτηση, επενδύοντας σε τομείς που καθορίζουν την ευκολία χρήσης στη καθημερινότητα.
Το νέο εξωτερικό στιλ είναι το αποτέλεσμα μιας προηγμένης σχεδίασης η οποία, συνδυασμένη με την αντίληψη ενός πραγματικού ελαφρού επαγγελματικού, αποπνέει λειτουργικότητα, ασφάλεια, ποιότητα, αποτελεσματικότητα και στιβαρότητα. Σημεία αναφοράς της νέας εξωτερικής σχεδιαστικής αισθητικής του νέου Fiat Ducato είναι: τα 2 διαφορετικά χρώματα για τη «γρίλια», η προστατευτική «ποδιά», οι νέες ζάντες 16'', τα νέα εμπρός φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED και ο μπροστινός προφυλακτήρας που αποτελείται από 3 τμήματα για μείωση του κόστους επισκευών.

Το νέο Ducato προσφέρει 3 διαφορετικά εσωτερικά -Classic, Tecno and Lounge- με αυξανόμενα επίπεδα πολυτέλειας και κομψότητας και χαρακτηρίζεται από τα νέα καθίσματα που προσφέρουν κορυφαία άνεση και από τη νέα ποτηροθήκη στην κεντρική κονσόλα. Το νέο Ducato είναι επίσης το πρώτο αυτοκίνητο που διαθέτει σε όλες τις εκδόσεις της σειράς την υποδοχή πολλαπλών λειτουργιών (Multifunction Support) στο μέσο το ταμπλό, η οποία είναι συμβατή με όλες τις φορητές συσκευές, όπως έξυπνα κινητά και ταμπλέτες, ενώ μπορεί ακόμα να συγκρατήσει και τα απλά μπλοκ με χαρτί. Σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο τα χαρακτηριστικά της στιβαρότητας και της αξιοπιστίας έχουν ενισχυθεί ακόμα περισσότερο, χάρη στην ενίσχυση του αμαξώματος, τη βελτίωση του συστήματος πέδησης και την αύξηση της διάρκειας ζωής της ανάρτησης και του συμπλέκτη. Το νέο Ducato έχει το καλύτερο μικτό βάρος (μέχρι 4,4 τόνοι).
Το νέο Ducato προσφέρει τις χαμηλότερες εκπομπές ρύπων και κατανάλωση στην κατηγορία: μέχρι 5,8 λίτρα/100 χλμ. και 158 g/km CO2 στον ευρωπαϊκό κύκλο δοκιμών. Αυτό επιτυγχάνεται χάρη και στην αναβαθμισμένη γκάμα των κινητήρων MultiJet II προδιαγραφών Euro 5+, που επιβεβαιώνει τη στρατηγική «μία αποστολή-ένας κινητήρας» της Fiat Professional: Τον 2.0 MultiJet 115 HP με ροπή 280 Nm (κιβώτιο 5 ταχυτήτων), τον 2.3 MultiJet 130 HP με ροπή 320 Nm (κιβώτιο 6 ταχυτήτων), τον 2.3 MultiJet 150 HP με ροπή 350 Nm (κιβώτιο 6 ταχυτήτων) και τον 3.0 MultiJet 180 HP με ροπή 400 Nm (κιβώτιο 6 ταχυτήτων). Το κιβώτιο Comfort Matic είναι διαθέσιμο με τους κινητήρες MultiJet 2.3 και 3.0, με βελτιωμένη ρύθμιση για να ανταποκρίνεται στις διαφορετικές συνθήκες οδήγησης και χρήσης του αυτοκινήτου.

Για πρόσθετη μείωση της κατανάλωσης το νέο Ducato προσφέρει τρεις ακόμα τεχνολογίες: το αυτοματοποιημένο κιβώτιο Comfort Matic, που προσφέρει μείωση της κατανάλωσης μέχρι 5% και πρόσθετη οδηγική άνεση, το σύστημα Start & Stop (διαθέσιμο με τους κινητήρες 2.3 MultiJet 130 και 150 HP) που μειώνει την κατανάλωση μέχρι και κατά 15% στις αστικές διαδρομές και το νέο δείκτη αλλαγής ταχύτητας που βοηθάει τον οδηγό να βελτιστοποιεί το στιλ οδήγησης, προτείνοντάς του την κατάλληλη σχέση στο κιβώτιο για εξοικονόμηση καυσίμου. Στάνταρ σε όλη τη γκάμα είναι το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου ευστάθειας (ESC), συμπληρωμένο με σύστημα αποφυγής ανατροπής, σύστημα ανίχνευσης φορτίου και κέντρου βάρους (LAC), Hill Holder, σύστημα αντιολίσθησης (ASR) και ηλεκτρονική υποβοήθηση φρεναρίσματος (EBA).
Το νέο όχημα της Fiat Professional προσφέρει την ευρύτερη γκάμα με μπροστινή κίνηση στην αγορά. Στη γκάμα των βαν, μπορεί κανείς να διαλέξει ανάμεσα σε 18 διαφορετικά επίπεδα μεταφοράς φορτίου από 8 μέχρι 17 m³, με την καλύτερη αποτελεσματικότητα στην κατηγορία. Επιπλέον το νέο Ducato είναι διαθέσιμο σε 4 μήκη και 3 ύψη για τα βαν και 6 μήκη για τα πλαίσια (chassis cabs).

Πηγή: Γιάννης Κουτελιέρης