Η ζωή από την αρχή της πανδημίας έως και σήμερα που διαβάζεις αυτό το άρθρο έχει αλλάξει με κάθε δυνατό τρόπο. Και σε έχει αναγκάσει να δεχτείς πολλές καταστάσεις. Όσο δύσκολο όμως και εάν φαίνεται με μια πρώτη ανάγνωση αυτό που σου έχει ζητηθεί ουσιαστικά να κάνεις είναι απλά να αποδεχτείς την πραγματικότητα. Όσο περίεργη ή αφόρητη και εάν μοιάζει.

Στην Ιαπωνία, είναι αρκετές οι λέξεις εκείνες που σημαίνουν «αποδοχή».
Ανάλογα με το ποιος είσαι και σε ποια κατάσταση βρίσκεσαι, η εύρεση των σωστών λέξεων για την έκφραση αποδοχής ποικίλλουν και αποτελεί πρόκληση τόσο για τον ομιλητή όσο και τον ακροατή.

Το “ukeireru” είναι μόνο μία από τις πολλές επιλογές, αλλά οι άνθρωποι μπορεί επίσης να αναφέρονται στην έννοια της αποδοχής χρησιμοποιώντας άλλες. Ανεξάρτητα από την επιλογή λέξης, οι ψυχολόγοι λένε ότι η αποδοχή είναι μια αξία που μπορεί να μας βοηθήσει να διαχειριστούμε μεγάλους και μικρούς παράγοντες άγχους, από την αντιμετώπιση μιας διακοπής του Wi-Fi έως τη διαβίωση μέσα σε μια παγκόσμια πανδημία.

«Μερικές φορές είναι απαραίτητο να αποδεχτείς ποιος είσαι, τι κάνεις και τι σου κάνει η κοινωνία», εξηγεί ο Masato Ishida, Ph.D., Αναπληρωτής Καθηγητής και Διευθυντής του Κέντρου Σπουδών της Οκινάουα στο Πανεπιστήμιο της Χαβάης στο Manoa. Δεν είναι το ίδιο πράγμα με την παραίτηση, προσθέτει. Αντίθετα, είναι περισσότερο να αποδεχόμαστε την τρέχουσα κατάσταση για να συνάψουμε ειρήνη μαζί της και είτε να την αξιοποιήσουμε όσο το δυνατόν καλύτερα ή να προχωρήσουμε.

Ο Shigenori Nagatomo, Ph.D., καθηγητής θρησκευτικών στο Temple University που ειδικεύεται στην έρευνα του Βουδισμού της Ανατολικής Ασίας, χρησιμοποιεί την αγγλική λέξη “harmony” για να περιγράψει πως η αποδοχή ή το ukeireru είναι μέρος της ιαπωνικής κουλτούρας.

Πολλοί άνθρωποι στην Ιαπωνία έχουν μια στάση υψηλών στόχων, σκληρής δουλειάς, γεγονός που καθιστά δύσκολο να δεχτούν οτιδήποτε λιγότερο από το τέλειο, εξηγεί ο Ishida. Έτσι, αυτός ο τρόπος αποδοχής βοηθά σε εκείνες τις στιγμές που όλα δεν πάνε σύμφωνα με το σχέδιο.

Πώς όμως θα εξασκήσεις το “ukeireru” στη δική σου ζωή;
Ukeireru σημαίνει κάτι παραπάνω από αυτο-αποδοχή. Σημαίνει αποδοχή των σχέσεών μας σε επίπεδο οικογένειας, σχολείου, στην εργασία μας και γενικότερα στην κοινότητά μας. Σημαίνει αποδέχομαι τους άλλους. Σημαίνει αποδέχομαι την πραγματικότητα και δημιουργώ πλαίσια που διευρύνουν τη στενή, περιοριστική και ορισμένες φορές εξουθενωτική οπτική του εαυτού.

Εξασκώντας την αποδοχή, αφήνεις χώρο στη ζωή σου για να προχωρήσεις μακριά από αρνητικές ή δυσάρεστες καταστάσεις. Για παράδειγμα: Για να βρεις κίνητρα για να βρεις μια νέα δουλειά, πρέπει πρώτα να αποδεχτείς ότι είσαι έτοιμ@ να προχωρήσεις από τον τρέχοντα ρόλο σου — ή, για να αρχίσεις να θρηνείς για την απώλεια ενός αγαπημένου σου προσώπου, πρέπει να αποδεχτείς ότι πέθανε.

Το “concept” είναι να αποδέχεσαι τον εαυτό σου, την οικογένεια, τους φίλους, τους συναδέλφους. Και καθώς το κάνεις αυτό, θα είσαι ικαν@ να κατανοείς άλλες απόψεις. Αν δεν διαθέτεις αυτεπίγνωση, δεν έχεις τη δύναμη να αλλάξεις τα πράγματα – ιδιαίτερα όχι τις συνθήκες που δημιουργούν ή συνεισφέρουν εξαρχής στη δημιουργία στρες.

Να φέρεσαι με ευγένεια – στους άλλους αλλά και στον εαυτό σου.
Να θυμάσαι, είναι εντάξει να νιώθεις φόβο, θλίψη ή άγχος για όλη την αβεβαιότητα που βιώνεις αυτή τη στιγμή. Αντί να μισείς τον εαυτό σου για αυτά τα συναισθήματα ή να προσπαθείς να τα καταπολεμήσεις, να είσαι ευγενικ@ και συμπονετικ@ με τον εαυτό σου. Είναι μέρος της αποδοχής. Πρέπει να είσαι εντάξει με το να νιώθεις όπως νιώθεις. Και τότε μπορείς να προχωρήσεις και να καταλάβεις πώς μπορείς να κάνεις τον εαυτό σου να νιώσει καλύτερα.

Και μην ξεχνάς πως εάν τα αισθήματα άγχους ή λύπης σου έχουν γίνει ανεξέλεγκτα, είναι σημαντικό να αναζητήσεις τη βοήθεια ειδικού.

Υπενθύμισε στον εαυτό σου ότι κάθε κατάσταση είναι προσωρινή.
Τείνουμε να νιώθουμε άγχος όταν αισθανόμαστε παγιδευμένοι. Και ένας τρόπος για να κάνεις οποιαδήποτε κατάσταση αμέσως λιγότερο αγχωτική είναι να υπενθυμίσεις στον εαυτό σου ότι είναι προσωρινή – και ό,τι δυσάρεστο αισθάνεσαι τώρα δεν θα διαρκέσει για πάντα.

Δείτε επίσης:

Γιατί το να νιώθεις πλήξη κάποιες φορές στη σχέση σου δεν είναι και τόσο κακό τελικά;

Πώς μια βόλτα με τον σκύλο σου μπορεί να μειώσει το στρες

Δείτε όλες τις ειδήσεις

Πηγή: savoirville.gr

Ακολουθήστε το Skai.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις