Διόδια

Σε εξέλιξη η μεγάλη επιστροφή μετά το Πάσχα: Αυξημένη κίνηση στην Αθηνών-Κορίνθου και χαμηλές ταχύτητες από τα διόδια του Ισθμού μέχρι τους Αγίους Θεοδώρους

Σε αυξημένη επιχειρησιακή ετοιμότητα τόσο το προσωπικό όσο και τα μέσα της Ελληνικής Αστυνομίας για την επιστροφή των εκδρομέων

Κλείσιμο

Ποια είναι η Θέτις;

Πρόκειται για ειδικό ρομποτικό βαθυσκάφος το οποίο θα συνδράμει τις έρευνες για τον εντοπισμό των δυο γάλλων αγνοουμένων.

Το βαθυσκάφος "ΘΕΤΙΣ", το οποίο ανήκει στο Ελληνικό Κέντρο Θαλασσίων Ερευνών (ΕΛΚΕΘΕ), έχει μήκος 3,4 μ., πλάτος 2,4 μ, ύψος 2,5 μ, ζυγίζει 5.500 κιλά συνολικά και η υποβρύχια ταχύτητα του είναι 2,5 κόμβοι.

Διαθέτει θέσεις για δύο άτομα, έχει επιχειρησιακό βάθος 610 μέτρων και μπορεί να παραμείνει στο βυθό οκτώ με εννέα ώρες.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΕΛΚΕΘΕ, σε περίπτωση ανάγκης μπορεί να παραμείνει στο βυθό τρεις (3) ολόκληρες ημέρες, καθώς διαθέτει σύστημα υποστήριξης ζωής και επιβίωσης (δηλαδή έχει φαγητό, νερό και οξυγόνο για τους δύο επιβάτες του).

Το βαθυσκάφος κινείται από δύο ισχυρές μπαταρίες ειδικού τύπου συνολικής τάσεως 160 volt. Η κάθοδος και η άνοδος του είναι ανεξάρτητη του ηλεκτρονικού του συστήματος και γίνεται με παροχή αέρα σε ειδική δεξαμενή έρματος. Σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης μπορεί να απελευθερωθεί από βάρος 212 κιλών (μπαταρίες, κλπ), το οποίο αφήνει στο βυθό.

Έχει μεγάλο οπτικό πεδίο, πλεονεκτεί δηλαδή έναντι των παλαιότερης τεχνολογίας άλλων σκαφών και διαθέτει προβολείς υψηλής τεχνολογίας ειδικά για φωτογράφηση και κινηματογράφηση.

Επίσης, ειδικό τηλέφωνο για επικοινωνία με το ερευνητικό σκάφος \"ΑΙΓΑΙΟ\", του οποίου αποτελεί αναπόσπαστο μέρος. Ακόμη το βαθυσκάφος έχει πολυαρθρωτό βραχίονα για διάφορες εφαρμογές και εργασίες, ο οποίος έχει τη δυνατότητα να ανασύρει αντικείμενα βάρους 100 κιλών.

Το σημαντικότερο ίσως, χωρίς να υποβαθμίζεται η σημασία των υπολοίπων, μηχάνημα που διαθέτει το βαθυσκάφος είναι το υπερσύγχρονο ηχοβολιστικό σόναρ, νέας υψηλής τεχνολογίας.

Το σόναρ παρέχει μεγάλη ασφάλεια σε περίπτωση μειωμένης ορατότητας, είναι ταυτόχρονα πολύτιμο για τον εντοπισμό ναυαγίων.

Περισσότερα στοιχεία στην ιστοσελίδα του ΕΛΚΕΘΕ http://www.hcmr.gr/

Πηγή: Φώτης Κόλλιας