Την έκθεση, την οποία συνοδεύει και μια έκδοση όπου παρουσιάζονται οι 44 "Τ(ρ)όποι Λατρείας" στο λεκανοπέδιο της Αττικής, θα έχουμε την ευκαιρεία να την δούμε στο Μουσείο Μπενάκη μέχρι τις 10 Ιανουαρίου.
Ο φωτογράφος από το 2012 ξεκίνησε να καταγράφει το «αόρατο δίκτυο στο σώμα της πόλης» και κατάφερε να ολοκληρώσει το έργο του με τη συνεργασία των ίδιων των ανθρώπων που συγκροτούν αυτές τις κοινότητες και με απόλυτο σεβασμό στην ταυτότητά τους.
Καταγράφονται ομάδες Βουδιστών, Μουσουλμάνων, Ινδουιστών, Σπιριτσουαλιστών και Χριστιανών διαφόρων δογμάτων και πολλαπλών εθνικών προελεύσεων (Αιθίοπες, Αφγανοί, Αιγύπτιοι, Πακιστανοί, Νιγηριανοί, Σενεγαλέζοι, Φιλιππινέζοι, Ινδονήσιοι, Ιρακινοί κ.α.).
Πρόκειται για ένα ιδιαίτερο ανθρωπολογικό υλικό, με εύγλωττες κοινωνικές, πολιτικές αλλά και αισθητικές προεκτάσεις.
Το έργο αυτό δεν περιορίζεται στην προβληματική της άφιξης, της απαραίτητης επιβίωσης, ή της "προώθησης" των ξένων (μεταναστών και προσφύγων), αλλά την προεκτείνει ριζοσπαστικά, επιχειρώντας στην περιοχή ενός πρωταρχικού βιώματος, το οποίο παραμένει αόρατο, συνδέοντας ανθρώπους διαφορετικών καταγωγών και αναφορών, όταν αυτοί αναγκάζονται να μετατρέψουν τα ελάχιστα και επισφαλή που βρίσκουν και συλλέγουν, σε τόπους και τρόπους λατρείας.
Ο μουσικός Μιχάλης Καλκάνης επεξεργάστηκε μουσικά το υλικό του Βρεττού και δημιούργησε ένα ηχητικό που ανταποκρίνεται στα όσα κατέγραψε η κάμερα του φωτογράφου.
Την έκθεση συνοδεύει δίγλωσση έκδοση (ελληνικά/αγγλικά), 384 σελίδων, η οποία σχολιάζει την ίδια τη διαδικασία προσέγγισης σ’ αυτό το φαινομενικά αόρατο κοινωνικό και ανθρωπολογικό υλικό που παρουσιάζεται.
Πηγή: skai.gr
Διαβάστε τις Ειδήσεις σήμερα και ενημερωθείτε για τα πρόσφατα νέα.
Ακολουθήστε το Skai.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.