Τζορτζ Λόις: Ο Ελληνοαμερικανός «μάγος της διαφήμισης» που άλλαξε για πάντα τα περιοδικά

Ο επονομαζόμενος «Χρυσός Ελληνας» έγινε ο άνθρωπος πίσω από κάθε δυνατή και ανατρεπτική εικόνα – αλλά και διάσημα σλόγκαν - σε αμερικανικά περιοδικά της δεκαετίας του ’60.

Μία εμβληματική μορφή της διαφήμισης στον Αμερικανικό Τύπο και πρωτοπόρος art director διάσημων εντύπων, ο Ελληνοαμερικανός Τζορτζ Λόις, έφυγε από την Zωή πριν δύο ημέρες, σε ηλικία 91 ετών. Ο Λόις πέθανε στο σπίτι του στο Μανχάταν της Νέας Υόρκης, όπως ανακοίνωσε ο γιος του, φωτογράφος Λουκ Λόις.

Ο επονομαζόμενος «Χρυσός Ελληνας» όπως ήταν γνωστός στους κύκλους του, ξεκίνησε τη διαφημιστική καριέρα του το 1956 και σύντομα  έγινε ο άνθρωπος πίσω από κάθε δυνατή και ανατρεπτική εικόνα – αλλά και διάσημα σλόγκαν - σε αμερικανικά περιοδικά της δεκαετίας του ’60. 

Πολλά από τα εξώφυλλα που σχεδίασε μεταξύ 1962 – 1972 για το Esquire εκτίθενται σε μόνιμη συλλογή στο ΜοΜΑ- ως μορφή κριτικής τέχνης για την κοινωνία, τη πολιτική, τον πόλεμο.

Ενδεικτικά,ο Λόι παρουσίασε τον μαύρο μποξέρ και κατάδικο Σόνι Λίστον ως Άγιο Βασίλη, έβγαλε τον Πρόεδρο Νίξον καλυμμένο με πούδρα και κραγιόν και τόλμησε να κυκλοφορήσει ένα κατάμαυρο εξώφυλλο από την άγρια ζούγκλα του Βιετνάμ με τη φράση ενός φαντάρου («Oh my Gog, we hit τον a girl!») την ώρα που σκότωνε ένα ανήλικο κορίτσι. 

Επίσης, ιστορική είναι ακόμα η φωτογράφιση του Μοχάμεντ Άλι ως Άγιος Σεμπάστιαν - ιδέα φυσικά του Λόις.

Με τον Άντι Γουόρχολ να «πνίγεται» στο ντοματόζουμο Campbell, ο Λόις επανεφηύρε την τέχνη της διαφήμισης, κόντρα στη συμβατικότητα και τον πουριτανισμό της εποχής και άλλαξε για πάντα τα εξώφυλλα των περιοδικών - και την σκέψη πίσω από αυτά.

Πηγή: skai.gr