Ως καθρέπτης της ψυχής, τα μάτια είναι από τα πιο σημαντικά σημεία του σώματός μας και έτσι η σωστή περιποίηση τους πρέπει είναι βασικό σκέλος της καθημερινής ρουτίνας ομορφιάς μας. Πόσο μάλλον εν καιρό Covid-19, που η συνεχής χρήση μάσκας δίνει ακόμα μεγαλύτερη έμφαση στην περιοχή των ματιών.

Όμως γνωρίζεις ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος περιποίησης των ματιών;

Ποδαράκι χήνας

Οι λεπτές γραμμές και ρυτίδες γύρω από την περιοχή των ματιών είναι από τα πρώτα σημάδια γήρανσης που σχηματίζονται στο πρόσωπο. Οφείλονται στην απώλεια ελαστίνης και κολλαγόνου που συμβαίνει φυσικά όσο μεγαλώνουμε, και επιδεινώνονται από την ηλιακή ακτινοβολία, τις ελεύθερες ρίζες και ορμονικές αλλαγές. Έτσι ένας από τους καλύτερους τρόπους πρόληψης είναι η καθημερινή χρήση προϊόντων περιποίησης που δρουν ενάντια στις περιβαλλοντική ζημιά, την UV ακτινοβολία και τις ελεύθερες ρίζες. Παράλληλα, αισθητικές θεραπείες όπως microneedling, skin tightening, laser ακόμα και botox φέρνουν πιο άμεσα αποτελέσματα. Βέβαια τέτοιες λύσεις είναι καλό να υιοθετούνται με μια less is more φιλοσοφία και σε συνεννόηση με τη δερματολόγο ή αισθητικό σου. Τέλος, τα γυαλιά ηλίου είναι από τους πιο βασικούς σου συμμάχους, ειδικά στην ηλιόλουστη Ελλάδα, όπως επίσης οι τροφές πλούσιες σε αντιοξειδωτικά.

Μαύροι κύκλοι

Σίγουρα ένα από τα πιο πολυσυζητημένα θέματα ομορφιάς από γυναίκες όλων των ηλικιών και εθνικοτήτων, οι μαύροι κύκλοι είναι για πολλές από εμάς ένα άλυτο μυστήριο. Η εμφάνισή τους είναι άρρητα συνδεδεμένη στο μυαλό μας με κούραση και αυξημένο στρες, αλλά σύμφωνα με αισθητικούς γιατρούς ένας από τους βασικότερους λόγους εμφάνισής τους είναι η υπέρχρωση του δέρματος (hyperpigmentation). Τα κύρια αίτια υπέρχρωσης είναι περιβαλλοντικοί παράγοντες, όπως η έκθεση στον ήλιο, το κάπνισμα και η έλλειψη ύπνου, και γονιδιακοί παράγοντες. Ειδικά άτομα με πολύ λεπτό δέρμα στην περιοχή κάτω από τα μάτια, συχνά παρουσιάζουν μαύρους κύκλους καθώς οι φλέβες φαίνονται μέσα από το δέρμα. Εναλλακτικά, η μπουκωμένη μύτη, οι αλλεργίες, η απώλεια λίπους όσο μεγαλώνουμε, αλλά και η συνεχής ενασχόληση με μια οθόνη συνεισφέρουν στην εμφάνιση μαύρων κύκλων.

Yoga και για τα μάτια

Τα οφέλη της yoga στο σώμα μας είναι ευρέως γνωστά, ήξερες όμως ότι υπάρχει η λεγόμενη eye yoga ειδικά για την ευαίσθητη, και τόσο σημαντική περιοχή των ματιών; Με στόχο να διατείνει τους μύες γύρω από την περιοχή των ματιών, η eye yoga είναι ένας γρήγορος και εύκολος τρόπος να πετύχεις πιο φωτεινή και ξεκούραστη όψη. Η αποτελεσματικότητά της οφείλεται στην ιδέα ότι όσο πιο πολύ δυναμώνουν και επιμηκύνονται οι μύες γύρω από τα μάτια, μέσω ειδικών ασκήσεων yoga, τόσο θα βελτιώνεται η όψη της επιδερμίδας κάνοντας την περιοχή αυτή να φαίνεται πιο φωτεινή και σφριγηλή.

Η διαδικασία κρατάει 5’ και έχει ως εξής. Ξεκινάς με κλειστά μάτια και χαλαρό πρόσωπο και, διατηρώντας τα μάτια σου κλειστά, κοιτάς επάνω για 4 χρόνους, μεταφέρεις αργά το βλέμμα σου προς τα κάτω, κοιτάς κάτω για 4 χρόνους και επαναλαμβάνεις 3 φορές. Έπειτα, κάνεις το ίδιο κοιτώντας αριστερά και δεξιά, και τέλος διαγώνια. Εν συνεχεία ανοιγοκλείνεις γρήγορα τα μάτια σου 10 φορές, τα κρατάς κλειστά για 5 χρόνους και επαναλαμβάνεις τη διαδικασία 5 φορές. Συνίσταται να μείνεις λίγο περισσότερο στη θέση αυτή για την τελευταία επανάληψη και να παρατηρήσεις πως αισθάνεσαι. Τέλος, κάτσε με ίσια πλάτη και τέντωσε το χέρι σου ακριβώς μπροστά σου με τον αντίχειρα ψηλά. Συγκέντρωσε το βλέμμα σου στον αντίχειρά σου για 4 χρόνους και φέρε αργά το χέρι σου προς τη μύτη σου μέχρι το βλέμμα σου να χάσει τη συγκέντρωσή του. Κράτα για 4 χρόνους και επανάλαβε τη διαδικασία 5 φορές, διατηρώντας τη συγκέντρωσή σου στον αντίχειρά σου.

Τι όμως μπορούμε να κάνουμε;

Μια σίγουρα καλή αρχή είναι να επικεντρώσουμε τη διατροφή μας γύρω από φρέσκα φρούτα και λαχανικά, προϊόντα ολικής άλεσης, άπαχη πρωτεΐνη και υγιή λιπαρά που θα βοηθήσουν σε βελτιωμένη όψη της συνολικής επιδερμίδας μας. Κάποιες συγκεκριμένες τροφές που έχουν πιο αποτελεσματική δράση ενάντια στους μαύρους κύκλους είναι οι ντομάτες, τα μύρτιλα, τα πορτοκάλια, το καρπούζι και τα παντζάρια.

Παράλληλα η μείωση του κρασιού και του καφέ συνοδευόμενη από αυξημένη κατανάλωση νερού θα βοηθήσει ακόμη περισσότερο. Φυσικά, ο αρκετός και καλής ποιότητας ύπνος μεταξύ 7-9 ωρών κάθε βράδυ καθώς και η μείωση χρήσης ηλεκτρονικών συσκευών και η έκθεσή μας σε blue light, είναι καίριας σημασίας και αξίζουν μια προσπάθεια. Πέρα από την καλή υγεία του σώματος, η καλή υγεία της επιδερμίδας μας, μέσω της καθημερινής χρήσης αντηλιακού σε συνδυασμό με τη χρήση κρέμας ματιών με υαλουρονικό οξύ και βιταμίνη C, είναι απαραίτητη. Για άμεση βελτίωση και αναζωογόνηση της όψης των ματιών σου, μπορείς να κάνεις ελαφρύ μασάζ με παγάκια ή παγωμένο κουταλάκι στην περιοχή το πρωί και φυσικά ένα καλό concealer παραμένει βασικός σύμμαχός σου.

Επίσης, μπορείς να συμβουλευτείς την αισθητικό ή δερματολόγο σου για να κάνεις κάποια εξειδικευμένη θεραπεία laser ή glycolic acid peel στην περιοχή.

Εν κατακλείδι, ενώ μια καλή περιποίηση της περιοχής των ματιών - συμπεριλαμβανομένης καλής διατροφής, υγειούς lifestyle, χρήση εξειδικευμένων προϊόντων και θεραπειών – έχει σιγουρά θετικά αποτελέσματα, αξίζει να αναρωτηθείς μήπως ήρθε καιρός να αγαπήσεις αυτές τις «ατέλειες», αφού συμβάλλουν στην ατομικότητά σου και είναι μια μικρή περίληψη όλων των χαρούμενων στιγμών σου.

Διαβάστε επίσης:

Σαλάτα με σπανάκι, φράουλες και αποξηραμένες ελιές

Πώς να προσεγγίσεις ξανά κάποιον που του έκανες ghosting και τώρα άλλαξες γνώμη

Πηγή: savoirville