Φερχόιγκεν κατά Δήμα

Με την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία να "εκτροχιάζεται" λόγω της διεθνούς οικονομικής κρίσης, καθώς οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων κατρακυλούν, ο επίτροπος Βιομηχανίας, Γκίντερ Φερχόιγκεν, ζήτησε τη λήψη άμεσων μέτρων από τις Βρυξέλλες, ώστε να βγει η αυτοκινητοβιομηχανία από το "τούνελ".

Ο γερμανός επίτροπος προτείνει να δοθούν στους καταναλωτές οικονομικά κίνητρα, ώστε να αποσύρουν τα παλαιά τους ΙΧ και να επιδοτηθεί η αγορά φιλικών προς το περιβάλλον νέων οχημάτων.

Παράλληλα, όμως, ο Γκίντερ Φερχόιγκεν - έγινε ευρύτατα γνωστός από την προηγούμενη θητεία του στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή ως αρμόδιος για τη Διεύρυνση της ΕΕ - ασκεί εκ νέου κριτική στα σχέδια της Επιτροπής για τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, λέγοντας πως, "οι περιβαλλοντικοί στόχοι μπορούν να επιτευχθούν με λιγότερο κόστος για τη βιομηχανία".

Σημειώνεται ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σχεδιάζει τον περιορισμό των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από τα αυτοκίνητα που θα κατασκευάζονται από 2012 και μετά, στα 120 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο, έναντι των 160 γραμμαρίων ανά χιλιόμετρο που ισχύει σήμερα.

Η πρόταση της Κομισιόν αποτέλεσε συμβιβαστική λύση, μετά από πολυήμερες διαπραγματεύσεις, μεταξύ του έλληνα επιτρόπου Περιβάλλοντος, Σταύρου Δήμα, και του Φερχόιγκεν, ο οποίος συμμερίζεται σε μεγάλο βαθμό τις επιφυλάξεις της Ένωσης Ευρωπαϊκών Αυτοκινητοβιομηχανιών (ΑCEA).

Σύμφωνα με την ACEA, η μείωση των εκπομπών CO2 που θέλει να επιβάλει η Επιτροπή θα οδηγήσει στην αύξηση του μέσου κόστους των οχημάτων κατά 2.450 ευρώ, με αποτέλεσμα τη μείωση των εξαγωγών των ευρωπαϊκών αυτοκινήτων και ενδεχομένως την μείωση του προσωπικού των ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών.

Εκπρόσωποι της ΑCEA, αλλά και ειδικοί, έχουν κάνει εδώ και καιρό την πρόταση να αλλάξει ο τρόπος υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας των ΙΧ και να υπολογίζεται πλέον βάσει των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Η αυτοκινητοβιομηχανία εκτιμά ότι το μέτρο αυτό θα συμβάλει, αφενός μεν στη μείωση των ρύπων, αφετέρου δε στην αύξηση των πωλήσεων νέων ΙΧ.
Πηγή: skai.gr