Ο θρίαμβος του ροζ: Πώς η ταινία «Barbie» έγινε το πολιτιστικό και εμπορικό φαινόμενο της χρονιάς

Η ταινία της Greta Gerwig είναι μια ανάσα φρέσκου αέρα για τους κινηματογράφους 

Το Χόλιγουντ είναι ροζ, αν και η σημερινή του κατάσταση δεν είναι ρόδινη. Οι απεργίες των ηθοποιών και των σεναριογράφων, όσο δίκαιες κι αν είναι, έχουν κάνει ζημιά στις πρεμιέρες των ταινιών. 

Τα νούμερα των εισπράξεων από τις τελευταίες συνέχειες των ταινιών «Indiana Jones» και «Mission Impossible» έχουν κάνει τη βιομηχανία να τρέμει… Το Χόλιγουντ, ολόκληρο το Λος Άντζελες, είναι ροζ. Ροζ με τσιχλόφουσκες. Ροζ της «Barbie». Στα παγκάκια των στάσεων των λεωφορείων απεικονίζονται η Μπάρμπι και ο Κεν. Η διαφήμιση για την ταινία «Barbie» είναι παντού. Στο Walk of Fame, τρεις τεράστιες ροζ διαφημιστικές πινακίδες επικαλύπτουν η μία την άλλη, ακριβώς μπροστά από το κατάστημα Zara στη Hollywood Boulevard. Η Zara, η κύρια μάρκα του ομίλου Inditex, μόλις λάνσαρε μια σειρά εμπνευσμένη από τη Barbie και έχει μάλιστα στήσει δύο καταστήματα, στο Παρίσι και στη Νέα Υόρκη, στον κόσμο της Barbie.

Το καλοκαίρι είναι δικό της και κανενός άλλου. Η ταινία της Greta Gerwig, με πρωταγωνίστρια και παραγωγό τη Margot Robbie, έχει κυριαρχήσει στη συζήτηση, στη διαφήμιση και στα εισιτήρια. Οι κινηματογράφοι πωλούν θέσεις εδώ και εβδομάδες και η ταινία είναι ήδη sold out σε πολλές αίθουσες. Οι προσδοκίες είναι τεράστιες και το αποτέλεσμα, πάνω απ' όλα, μιας αριστοτεχνικής άσκησης μάρκετινγκ που έχει γίνει αντιληπτή στις πασαρέλες και τα καταστήματα, αλλά πάνω απ' όλα στους δρόμους, για περισσότερο από ένα χρόνο. 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by BARBIE (@barbiethemovie)

Η στρατηγική συνδυάζει πολλά βασικά στοιχεία: μια χούφτα ηθοποιών που είναι γνωστοί σε διαφορετικές γενιές, από την Helen Mirren ως αφηγήτρια μέχρι την Dua Lipa ως Γοργόνα Barbie, μια προσεκτική στρατηγική προώθησης της ταινίας με τρέιλερ, αφίσες, τραγούδια και εκδηλώσεις κ.ά. 

Η ταινία βασίζεται στη Barbie, η οποία δημιουργήθηκε το 1959 ως η πρώτη ενήλικη κούκλα (όχι μωρό, αλλά πραγματική γυναίκα) με την οποία μπορούσαν να παίξουν τα κορίτσια. Δεν πρόκειται όμως για τη ζωή της Barbie, γιατί η Barbie δεν είχε ζωή. Είχε επαγγέλματα, ρούχα, φίλους και τον Κεν, αλλά όχι έναν ορισμό που θα της έδινε προσωπικότητα. Η Warner, μαζί με τη Mattel, την εφηύρε. 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Spotify (@spotify)

Μένει να δούμε τι θα συμβεί στο box office. Στα μέσα της περασμένης εβδομάδας κυκλοφόρησαν κάποια στοιχεία που προμήνυαν επιτυχία: περισσότεροι από 20.000 άνθρωποι είχαν αγοράσει εισιτήρια για να δουν την ίδια μέρα στις αίθουσες την ταινία «Barbie» και «Oppenheimer» του Κρίστοφερ Νόλαν. Την περασμένη Δευτέρα, οι αριθμοί είχαν διπλασιαστεί. Όπως δήλωσε ένα στέλεχος στο Variety: «Αυτό είναι μόνο η αρχή». Έτσι αρχίζει το ροζ ταξίδι μιας κοινωνίας πρόθυμης να γλιστρήσει στο σπίτι της «Barbie» προς φωτεινότερες εποχές… 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Barbie (@barbie)

Πηγή: skai.gr