Το ελικόπτερο του Μπράιαντ έκανε κύκλους - Ο πιλότος βασιζόταν στην όρασή του όχι στα όργανα

Το μοιραίο ελικόπτερο του θρύλου του NBA Κόμπι Μπράιαντ έκανε κύκλους για 15 λεπτά πάνω από το Μπέρμπανκ, μια πόλη της Καλιφόρνιας 19 χιλιόμετρα βόρεια από το κεντρικό Λος Άντζελες, περιμένοντας έγκριση από την τοπική Υπηρεσία Ελέγχου Εναέριας Κυκλοφορίας σε επικίνδυνα μειωμένη ορατότητα με τον «πιλότο να βασίζεται στην όρασή του και όχι στα όργανα» προτού συντριβεί σε μια λιγότερο κατοικημένη περιοχή αναφέρουν αμερικανικά ΜΜΕ.

Σύμφωνα με πάντα με τα ΜΜΕ των ΗΠΑ, το ελικόπτερο του Μπράιαντ άφησε την Σάντα Άννα, στην κομητεία Όραντζ, νότια του Λος Άντζελες, λίγο μετά τις 9πμ (τοπική ώρα), όταν οι συνθήκες δεν ήταν κατάλληλες για πτήσεις, σύμφωνα με το Αστυνομικό Τμήμα του Λος Άντζελες.

Υπήρχαν ομιχλώδεις συνθήκες στα 1.300 πόδια και ορατότητα περίπου πέντε μίλια. Ο πιλότος πετούσε µε κανόνες πτήσεως εξ όψεως (VFR), πράγμα που σημαίνει ότι βασιζόταν στη δική του ικανότητα να βλέπει το έδαφος.

Οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας (ATC) έδωσαν προτεραιότητα σε άλλα αεροσκάφη έναντι του ελικοπτέρου για περίπου 11 λεπτά, πριν δώσουν άδεια στο Sikorsky S-76 για να συνεχίσει την πορεία του βόρεια κατά μήκος της Interstate 5 (διαπολιτειακής – εθνικής λεωφόρου) μέσω του εναέριου χώρου του Μπέρμπανγκ.

Λόγω της χαμηλής ορατότητας, ο χειριστής έχει τη δυνατότητα να έρθει σε επαφή με τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας και να ζητήσει να μεταβεί σε κανόνες ενόργανης πτήσης (IFR), πράγμα που θα του επέτρεπε να πλοηγηθεί στην ομίχλη. 

Ωστόσο, όταν οι πιλότοι πετούν μέσω IFR, μπορεί να χρειαστεί πολύς χρόνος για έγκριση προσγείωσης, ειδικά στη Νότια Καλιφόρνια, της οποίας ο εναέριος χώρος έχει διαρκή κυκλοφορία. Έτσι ο πιλότος του μοιραίου ελικοπτέρου συνέχισε να πετά με συνθήκες VFR πριν λάβει έγκριση από τους ελεγκτές. 

Στις 9.44 π.μ. το ελικόπτερο στράφηκε προς τα νοτιοανατολικά και ανέβηκε σε ύψος περισσότερα από 2.000 πόδια, έπειτα κατέβηκε και συνετρίβη στην πλαγιά ενός λόφου σε περίπου 1.400 πόδια.

Τι είναι το IFR - VFR (πηγή https://library.hvacc.org)

IFR - Κανόνες Ενόργανης Πτήσης

Κανόνες που διέπουν τις πτητικές επιχειρήσεις, όταν τα αεροσκάφη μπορούν να περάσουν μέρος ή το σύνολο του χρόνου πτήσης τους σε συνθήκες IMC (μετεωρολογικές συνθήκες ενόργανης πτήσης) και/ή τα αεροσκάφη θα παραμείνουν εντός ελεγχόμενου εναέριου χώρου, κάτω από τον έλεγχο ραντάρ, καθ’ όλη τη διάρκεια (υπάρχουν κάποιες εξαιρέσεις). Ο διαχωρισμός του αεροσκάφους από άλλα αεροσκάφη, από το έδαφος και άλλα αντικείμενα (π.χ. πύργους ραδιοφωνίας) είναι ευθύνη του ελεγκτή εναέριας κυκλοφορίας.

VFR - Κανόνες Πτήσης Εξ Όψεως

Κανόνες που διέπουν τις πτητικές επιχειρήσεις, όταν τα αεροσκάφη δεν πρόκειται να περάσουν κανένα μέρος του χρόνου της πτήσης τους σε συνθήκες IMC. Τα αεροσκάφη μπορεί να βρίσκονται εντός ελεγχόμενου ή μη ελεγχόμενου εναέριου χώρου και μπορεί να έχουν ή να μην έχουν κάλυψη από ραντάρ. Ο διαχωρισμός του αεροσκάφους από οτιδήποτε άλλο είναι ευθύνη του πιλότου καθ’ όλη τη διάρκεια της πτήσης, ακόμα και όταν έχετε ταυτοποιηθεί από ραντάρ.

Πηγή: skai.gr