Η παρουσίαση του FCX Clarity, τον Ιούλιο του 2008 έθεσε νέα πρότυπα στους τομείς του σχεδιασμού, εκμετάλλευσης εσωτερικών χώρων, γραμμής παραγωγής καθώς επίσης μέγεθος και αποδοτικότητας της συστοιχίας κυψελών καυσίμου με αποτέλεσμα να κερδίσει το 2009 τον τίτλο του «Παγκόσμιου Πράσινου Αυτοκινήτου της Χρονιάς».
Πριν από λίγες ημέρες η εταιρεία παρουσίασε στην Ιαπωνία τη νέα γενιά του Honda FCV Concept δείχνοντας το δρόμο για το μέλλον των οχημάτων με κυψέλες καυσίμου. Το νέο FCV θα ξεκινήσει να διατίθεται αρχικά στην Ιαπωνία το Μάρτιο του 2016, ενώ στη συνέχεια θα ξεκινήσει να πωλείται στις Ηνωμένες Πολιτείες και στην Ευρώπη. Η αυτονομία του αναμένεται να ξεπερνά τα 700 χιλιόμετρα, ενώ μεγάλη έμφαση έχει δοθεί στον τρόπο σχεδιασμού του συστήματος κυψελών καυσίμου, προκειμένου να βελτιστοποιηθεί ο χώρος της καμπίνας των επιβατών και να δίνεται η δυνατότητα παραγωγής πολλαπλών τύπων οχημάτων κυψελών καυσίμου στο μέλλον.
Το Honda FCV CONCEPT είναι ένα πρωτότυπο επόμενης γενιάς FCV της Honda, που θα διαδεχτεί το FCX Clarity, με το οποίο η Honda προσπαθεί να βελτιώσει περισσότερο τις επιδόσεις και να μειώσει το κόστος. Η νέα συστοιχία κυψελών καυσίμου που τοποθετείται σε αυτό το πρωτότυπο είναι 33% μικρότερη από την προκάτοχό της και παρόλα αυτά αποδίδει ισχύ πάνω από 100 kW με υψηλή πυκνότητα 3.1 kW/L. Σαν αποτέλεσμα, οι συνολικές επιδόσεις βελτιώνονται κατά 60% περίπου συγκριτικά με την προηγούμενη έκδοση της μονάδας κυψελών καυσίμου. Η επόμενη γενιά FCV της Honda θα είναι το παγκοσμίως πρώτο FCV sedan με ολόκληρο το σύστημα κίνησης, μαζί και με τη μικρότερη συστοιχία κυψελών καυσίμου, να ενσωματώνεται κάτω από το καπό ενός οχήματος τύπου sedan. Αυτή η διάταξη του συστήματος κίνησης επιτρέπει πλήρη αξιοποίηση της καμπίνας που φιλοξενεί με άνεση πέντε ενήλικες και θα κάνει εφικτή την εξέλιξη του οχήματος σε πολλαπλά μοντέλα στο μέλλον όταν η πιο διαδεδομένη χρήση FCV θα απαιτεί περισσότερες επιλογές για τους πελάτες.
Το Honda FCV CONCEPT εφοδιάζεται επίσης με ρεζερβουάρ αποθήκευσης υδρογόνου υψηλής πίεσης 70 MP που παρέχει αυτονομία πάνω από 700 km. Η αναπλήρωση του ρεζερβουάρ διαρκεί τρία λεπτά, κάνοντας τον ανεφοδιασμό γρήγορο και εύκολο όπως στα σημερινά βενζινοκίνητα οχήματα.
Επιπλέον, το Honda FCV CONCEPT διαθέτει μία λειτουργία εξωτερικής παροχής ρεύματος, που έχει δοκιμαστεί πολλαπλώς με το FCX Clarity. Όταν συνδυάζεται με εξωτερική συσκευή παροχής ισχύος, αυτό το FCV μπορεί να λειτουργεί σαν μίνι κινητή γεννήτρια που παράγει και παρέχει ηλεκτρισμό στην κοινότητα σε περιπτώσεις καταστροφών ή άλλων καταστάσεων.
Η Honda κατατάσσει το FCV – που χρησιμοποιεί ηλεκτρισμό από τη χημική αντίδραση μεταξύ υδρογόνου και οξυγόνου σαν πηγή ισχύος για τον ηλεκτροκινητήρα – ως το απόλυτο οικολογικό όχημα και προωθεί ενεργά την έρευνα & εξέλιξη των FCVs από τα τέλη της δεκαετίας του 1980.
Θέλοντας να συμβάλλει στη δημιουργία μιας μελλοντικής κοινωνίας βασισμένης στο υδρογόνο, η Honda θα συνεχίσει να αναλαμβάνει νέες προκλήσεις στον τομέα των τεχνολογιών υδρογόνου όπως το Smart Hydrogen Station(SHS), τα FCV και οι εξωτερικές συσκευές παροχής ρεύματος.
Στο πλαίσιο αυτό η ιαπωνική μάρκα αποφάσισε να παρέχει οικονομική βοήθεια ύψους $13.800.000 στην εταιρεία FirstElement Fuel προκειμένου να συμμετέχει στη επέκταση του δικτύου των σταθμών ανεφοδιασμού με υδρογόνο στην Καλιφόρνια. Η οικονομική βοήθεια της Honda θα δώσει τη δυνατότητα στην FirstElement Fuel να δημιουργήσει τουλάχιστον 12 νέους σταθμούς.
Πηγή: Γιάννης Κουτελιέρης
Διαβάστε τις Ειδήσεις σήμερα και ενημερωθείτε για τα πρόσφατα νέα.
Ακολουθήστε το Skai.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.