Michelle Pfeiffer: Δεν «αποσύρθηκα» από την υποκριτική, αλλά έγινα πιο απαιτητική

Η ηθοποιός αποφάσισε να κάνει μεγάλα διαλείμματα από την υποκριτική για να περάσει χρόνο με την οικογένειά της, μακριά από το Χόλιγουντ

Υπάρχει ένα παλιό βίντεο, το οποίο επανεμφανίζεται κάθε τόσο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και προκαλεί αναστάτωση. Στο viral κλιπ, η 64χρονη σήμερα Μισέλ Φάιφερ κρατά ένα μαστίγιο στην ταινία του Tim Burton «Batman Returns» (1992) και, χωρίς τη βοήθεια ειδικών εφέ, χρησιμοποιεί μόνο την επιδεξιότητά της για να ξεριζώσει τα κεφάλια τεσσάρων κούκλων σε μία μόνο λήψη. 

Ερωτηθείσα για το συγκεκριμένο βίντεο, η Φάιφερ λέει: «Το είδα! Είναι τόσο τρελό… Είναι πραγματικά σαν αυτός ο χαρακτήρας να έχει εννέα ζωές. Συνεχίζει να επιστρέφει». Θυμάται εκείνη τη στιγμή καθαρά και περήφανα. «Ήταν διασκεδαστικό, ακριβώς επειδή μου αρέσει να παίζω αυτόν τον χαρακτήρα και ήμουν πολύ ευχαριστημένη με τον εαυτό μου, επειδή ήταν κάτι που η κασκαντέρ μου δεν μπορούσε να κάνει, αλλά εγώ μπορούσα να το κάνω». 

Ενώ η ηθοποιός κρατά ανοιχτή την πόρτα για να επαναλάβει τον ρόλο της ως Catwoman στο μέλλον, αυτή τη στιγμή επιστρέφει στην οθόνη ως άλλη υπερήρωας, η αρχική Wasp, Janet Van Dyne, στο «Ant-Man and the Wasp: Quantumania», στο πλευρό των Paul Rudd, Michael Douglas και Evangeline Lily. 

Ο σκηνοθέτης Peyton Reed ονειρεύτηκε τη συμμετοχή της Φάιφερ στην ταινία της Marvel. Μάλιστα, το όραμά του ήταν τόσο ξεκάθαρο που ο Reed προσέλαβε μια ηθοποιό που έμοιαζε με την ηθοποιό για να υποδυθεί τον χαρακτήρα (ο οποίος εμφανίστηκε μόνο για λίγο και με μάσκα) για την πρώτη δόση του franchise. 

Η πρόσληψη της Φάιφερ δεν ήταν δεδομένη. Είναι τόσο διάσημη για τους ρόλους που έχει απορρίψει όσο και για τις ερμηνείες της. Έχει απορρίψει τις ταινίες «Pretty Woman», «Basic Instinct», «Η σιωπή των αμνών» κ. ά. 

Η ηθοποιός «μπαινοβγαίνει» στον κινηματογράφο από επιλογή από το 2000. Η Φάιφερ συμμετέχει σε ταινίες που της προκαλούν ή της επιτρέπουν να συνεργαστεί με ανθρώπους που της αρέσουν. Δεν έχει πολλά να αποδείξει. Έχει κάνει δράμα, κωμωδία, μιούζικαλ, θρίλερ και έργα εποχής και έχει υποδυθεί μια κακιά της Disney καθώς και μια υπερηρωίδα σε ταινίες της Marvel και της DC. Οι ταινίες της έχουν εισπράξεις πάνω από 7 δισ. δολάρια στο box office και έχει συγκεντρώσει οκτώ υποψηφιότητες για Χρυσή Σφαίρα (με έξι συνεχόμενες υποψηφιότητες) και τρεις υποψηφιότητες για Όσκαρ.

Κατά τις δεκαετίες του 1980 και 1990, ήταν μια πραγματική θεά του κινηματογράφου. Μπορεί η Meryl Streep να κέρδισε όλα τα βραβεία, αλλά η Φάιφερ κοσμούσε όλα τα εξώφυλλα των περιοδικών. Οι περισσότεροι δεν την έχουν ξεχάσει. Ο Paul Rudd διηγήθηκε ότι όταν όλοι οι αστέρες των διαφόρων ταινιών «Avengers» συγκεντρώθηκαν για το φινάλε, «Avengers: Endgame», κανείς δεν προκάλεσε μεγαλύτερο ενθουσιασμό από εκείνη. 

Η Φάιφερ ήξερε πάντα ότι ήθελε να είναι μια ανεξάρτητη γυναίκα. Σε ηλικία 14 ετών, είπε ψέματα για την ηλικία της για να βρει δουλειά ως ταμίας σε ένα σούπερ μάρκετ. Καθώς, όμως, πουλούσε πεπόνια, αναρωτήθηκε αν αυτό ήταν όντως αυτό που ήθελε να κάνει για το υπόλοιπο της ζωής της. Μια μέρα, όπως θυμήθηκε στον λογαριασμό της στο Instagram, δήλωσε συμμετοχή στα καλλιστεία Miss Orange County. Κέρδισε και συνέχισε να συμμετέχει στον διαγωνισμό Μις Καλιφόρνια, όπου κατέλαβε την έκτη θέση. Αλλά δεν την ενδιέφερε να κερδίσει. Είχε πιο υψηλούς στόχους για τον εαυτό της. Ο κομμωτής της της είχε πει ότι ένας από τους κριτές των καλλιστείων ήταν ατζέντης που ήταν γνωστό ότι έπαιρνε συμβόλαια από διαγωνιζόμενες. Και την έκλεισε. Έφυγε από τα καλλιστεία χωρίς στέμμα, αλλά απέκτησε έναν ατζέντη.

Η έλλειψη εμπειρίας δεν την εμπόδισε να προσληφθεί για να πρωταγωνιστήσει στο «Grease 2». Η ταινία ήταν, ίσως, μια από τις χειρότερες ιδέες της δεκαετίας του 1980 και αυτό λέει πολλά για τη δεκαετία που παρήγαγε ταινίες. Η ταινία ήταν τόσο αποτυχημένη που τόσο ο σκηνοθέτης Brian de Palma όσο και ο πρωταγωνιστής Al Pacino αρνήθηκαν να την προσλάβουν για το «Scarface». Υπέκυψαν μόνο μετά από επιμονή του παραγωγού. 

H Μισέλ Φάιφερ

Καθώς η ηθοποιός άρχισε να γνωρίζει επιτυχία, υπέφερε από το σύνδρομο του απατεώνα. «Δεν είχα καμία επίσημη εκπαίδευση. Δεν ήρθα από το Juilliard. Τα έβγαζα πέρα και μάθαινα μπροστά στον κόσμο. Οπότε πάντα είχα αυτό το συναίσθημα ότι μια μέρα θα ανακαλύψουν ότι είμαι πραγματικά μια απάτη, ότι πραγματικά δεν ξέρω τι κάνω», εξομολογήθηκε. 

Η αλληλεπίδραση με τα ΜΜΕ της φάνηκε σαν τιμωρία, ίσως επειδή αντιλαμβανόταν τους κινδύνους του περιβάλλοντός της. Λίγο αφότου εγκαταστάθηκε στο Χόλιγουντ, παραλίγο να την απαγάγει η αίρεση Breatharian, μια αίρεση που ισχυρίζεται ότι μπορεί κανείς να ζήσει μόνο με το φως του ήλιου. Σώθηκε από το γεγονός ότι ο πρώτος της σύζυγος, ο Peter Horton (ο ηθοποιός που υποδύθηκε τον καθηγητή λογοτεχνίας Gary Shepherd στο Thirtysomething), ετοιμαζόταν για έναν ρόλο σε μια ταινία για τις αιρέσεις. Αυτά που της είπε για τον χαρακτήρα του την έκαναν να δει ότι βίωνε ακριβώς το ίδιο πράγμα.

Ένας λόγος που ο Τύπος κυνηγάει την Φάιφερ είναι η εμμονή του κοινού με την ομορφιά της, η οποία συνεχίζει να αφήνει άφωνους τους φίλους της. Αυτή η αντίδραση την κάνει να αισθάνεται άβολα. «Μερικές φορές είναι δύσκολο να ανταποκρίνεσαι στις προσδοκίες όλων. Οι άνθρωποι με αποκαλούν όμορφη και σέξι και όλα αυτά τα πράγματα, αλλά τι σημαίνει αυτό; Ξέρετε, μερικές μέρες κοιτάζω τον εαυτό μου στον καθρέφτη και δεν τον καταλαβαίνω. Απλά, δεν νομίζω ότι είμαι τόσο όμορφη ή εξαιρετική, ειλικρινά... Είμαι συμβατικά όμορφη. Πάντα ένιωθα ότι έτσι είμαι. Πραγματικά δεν πιστεύω ότι είμαι αυτό το απίστευτα όμορφο πλάσμα, που όλοι φαίνεται να πιστεύουν ότι είμαι». 

H Μισέλ Φάιφερ

Η ομορφιά της έκανε πολλούς να πιστέψουν ότι ήταν απλώς ένα όμορφο πρόσωπο. Δεν έχει τη φήμη της εύκολης ηθοποιού για το Χόλιγουντ. Τα τελευταία χρόνια, οι εμφανίσεις της στη μεγάλη οθόνη έχουν γίνει μικρές υποθέσεις, ενώ η γήρανση είναι ένα επαναλαμβανόμενο θέμα σχεδόν σε όλες τις επίφοβες συνεντεύξεις που δίνει. «Το μόνο που με νοιάζει πραγματικά, είναι να μπορέσω να γεράσω με χάρη και να μην μοιάζω ποτέ με κέρινο ομοίωμα του εαυτού μου», εξομολογήθηκε στο «People» το 1999. Σχεδόν ένα τέταρτο του αιώνα πριν, την ρωτούσαν ήδη για το αν θα γεράσει.

Από την επιστροφή της, η Φάιφερ κάνει μόνο ό,τι τη συγκινεί, γι’ αυτό και ξεχωρίζει στη βιομηχανία του θεάματος. 
 

Πηγή: skai.gr