Κάθε εβδομάδα όλο και περισσότεροι εργαζόμενοι επιστρέφουν στις δουλειές τους, έπειτα από τις αποφάσεις των κυβερνήσεων των περισσοτέρων χωρών για χαλάρωση των μέτρων αντιμετώπισης της πανδημίας του κορωνοϊού.

Όλο το προηγούμενο διάστημα οι μετακινήσεις σε μεγάλες πόλεις της Ευρώπης όπως η Μαδρίτη, το Παρίσι, το Βερολίνο, η Ρώμη ή η Αθήνα μειώθηκαν κατά περίπου 75%. Τώρα τα πράγματα αλλάζουν και οι περισσότεροι επιστρέφουν στην κανονικότητα. Αυτός είναι ο βασικός λόγος για να προετοιμάσουμε τα οχήματά μας, ώστε να μπορέσουν να ανταποκριθούν με τον καλύτερο τρόπο στις απαιτήσεις των οδηγών. Ειδικά μετά την παρότρυνση των κυβερνώντων, οι πολίτες να χρησιμοποιούν εφόσον μπορούν τα οχήματά τους.

Η μεγάλη ακινησία κάθε άλλο παρά καλό κάνει στα οχήματα. Τις τελευταίες ημέρες που οι περισσότεροι θέλουν να βάλουν σε λειτουργία το αυτοκίνητό τους αντιμετωπίζουν πρόβλημα με την μπαταρία τους. Είναι η καρδιά του ηλεκτρικού συστήματος και από αυτό ξεκινούν τα πάντα. Εκτός από τον έλεγχο ή την αντικατάσταση της μπαταρίας σε ειδικό συνεργείο, ένα από τα πρώτα πράγματα που πρέπει να κάνει ο οδηγός είναι να ελέγξει τη στάθμη των υγρών. Τα επίπεδα του λιπαντικού και του ψυκτικού πρέπει να ελέγχονται πριν από την εκκίνηση του κινητήρα, ειδικά μετά από ακινησία. Μετά την εκκίνηση, πρέπει να αφήσουμε τον κινητήρα σε λειτουργία για λίγα λεπτά πριν ξεκινήσουμε. Θα πρέπει να δούμε αν γίνεται σωστή κυκλοφορία των υγρών στον κινητήρα ή αν έχουμε απώλειες και διαρροές, ειδικά κάτω από την περιοχή του κινητήρα.

Με την πάροδο του χρόνου η πίεση των ελαστικών μειώνεται. Αυτό συμβαίνει λόγω της διαδικασίας διαπερατότητας, κατά την οποία τα ελαστικά συνήθως χάνουν λίγο αέρα κάθε μέρα, ειδικά το καλοκαίρι. Εάν το όχημα παραμείνει ακινητοποιημένο και τα ελαστικά χάσουν όλο τον αέρα τους, το βάρος του αυτοκινήτου μπορεί να προκαλέσει ζημιά στο ελαστικό τσακίζοντάς το ή, αν είναι παλιό, κόβοντάς το. Το ιδανικό ήταν κάθε εβδομάδα ο οδηγός να μετράει την πίεση και με κάποιο τρόπο να φουσκώνει τα ελαστικά στην προβλεπόμενη πίεση.

Όταν το όχημα είναι ακινητοποιημένο, πρέπει να ελέγξουμε όλα τα στοιχεία που χρησιμοποιούνται κατά την οδήγηση, συμπεριλαμβανομένων των φώτων, των ενδείξεων, των παραθύρων, των υαλοκαθαριστήρων και όλων των ηλεκτρονικών συσκευών. Συνήθως στα καινούρια αυτοκίνητα, αν κάτι δεν λειτουργεί σωστά, μια προειδοποιητική λυχνία στην οθόνη δείχνει τι πρέπει να ελεγχθεί.

Ο ή η οδηγός θα πρέπει επίσης να ελέγξετε την κατάσταση των φρένων. Στα πρώτα μέτρα που θα διανύσει και πριν αναπτύξει ταχύτητα θα πρέπει να ελέγξει την αποτελεσματικότητά τους. Κάποιες σκουριές στα δισκόφρενα δεν αποτελούν πρόβλημα και δεν θα πρέπει να προβληματίζουν γιατί είναι λόγω της οξείδωσης του μετάλλου από την πολυκαιρία. Παράλληλα ο οδηγός θα πρέπει να βεβαιωθεί ότι δεν ακούει ασυνήθιστους θορύβους κατά την εκκίνηση του κινητήρα ή κατά τη διάρκεια της κίνησης από τους τροχούς.

Στη μετά τον κορωνοϊό εποχή ο οδηγός οφείλει πριν μπει στο αυτοκίνητό του να απολυμάνει το όχημά του με έμφαση στους τομείς της μεγαλύτερης επαφής, τόσο στο εξωτερικό όσο και στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Οι εξωτερικές και εσωτερικές λαβές πορτών, τιμόνι, αλλαγή ταχυτήτων, οθόνη αφής, δείκτες και θέση καθίσματος και χειριστήρια παραθύρου είναι σημεία που πρέπει να προσεχθούν. Το ταμπλό είναι ένα από τα πιο σημαντικά σημεία εστίασης, καθώς οι άνθρωποι συνήθως βήχουν ή φτερνίζονται προς την κατεύθυνση του. Τα πατάκια δαπέδου συγκεντρώνουν πολλή βρωμιά που μπαίνει στα πέλματα των παπουτσιών μας. Για να διασφαλιστεί η ποιότητα του αέρα, οι αεραγωγοί δεν πρέπει να εμποδίζονται. Εκτός από την απολύμανση, πρέπει να αφαιρείται και η σκόνη με πινέλο ή ηλεκτρική σκούπα.

Εξωτερικά οι άνθρωποι αγγίζουν πολλές περιοχές στο αυτοκίνητο. Καλό είναι αν υπάρχει η δυνατότητα να πλύνουμε το όχημά μας. Είναι σημαντικό να χρησιμοποιήσουμε τα σωστά προϊόντα καθαρισμού. Δηλαδή ήπιο σαπούνι και νερό, ειδικά προϊόντα περιποίησης αυτοκινήτου και σε μικρότερο βαθμό, υγρά που περιέχουν 70% αλκοόλ.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ