Κλείσιμο

Έξι μέτρα για καλύτερες συγκοινωνίες

Με στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού και την όσο το δυνατό μεγαλύτερη προστασία του περιβάλλοντος, ο υπουργός Μεταφορών Κωστής Χατζηδάκης παρουσίασε έξι μέτρα που προωθεί το υπουργείο.

Σύμφωνα με τον κ. Χατζηδάκη, "βασική φιλοσοφία της αναδιάρθρωσης των αστικών συγκοινωνιών είναι η καλύτερη πρόσβαση του επιβατικού κοινού σε σταθμούς του Μετρό και του Ηλεκτρικού Σιδηροδρόμου.

Τα μέτρα που ανακοίνωσε ο κ. Χατζηδάκης είναι τα εξής:

• Θα δημιουργηθούν ειδικές γραμμές των λεωφορείων, αρχής γενομένης από τη Δυτική Αττική, που θα τροφοδοτούν ή και θα διέρχονται από τις γραμμές του Μετρό και του ΗΣΑΠ. Έτσι, οι επιβάτες εκμεταλλευόμενοι το ενιαίο εισιτήριο, θα μπορούν να χρησιμοποιούν εναλλακτικά λεωφορεία από τον τόπο διαμονής τους μέχρι τον πλησιέστερο σταθμό του Μετρό-ΗΣΑΠ και να συνεχίζουν τη διαδρομή τους για το κέντρο της Αθήνας. Σύμφωνα με τους υπολογισμούς του ΟΑΣΑ, με τον τρόπο αυτό θα μειωθεί κατά περίπου 30% ο συνολικός χρόνος μετακίνησης.

•  Θα επεκταθεί το μέτρο των νυχτερινών γραμμών, που εφαρμόστηκαν πιλοτικά από τον περασμένο Φεβρουάριο, μόνο στο Μετρό, και είχαν μεγάλη απήχηση στο κοινό. Από έρευνα προκύπτει ότι 8 στους 10 επιβάτες θα χρησιμοποιούσαν νυχτερινές γραμμές, αν υπήρχαν.

• Θα αναβαθμιστεί το κέντρο πληροφοριών και εξυπηρέτησης του ΟΑΣΑ, με τη διεύρυνση των δυνατοτήτων του, την προσθήκη νέων υπηρεσιών και την παροχή πληροφοριών σε δύο ξένες γλώσσες.

• Θα προωθηθούν οι λεγόμενες "Πράσινες Μεταφορές", με την αγορά, για πιλοτική χρήση, λεωφορείων νέων και καινοτόμων τεχνολογιών, τα οποία θα συμβάλλουν σημαντικά στην προστασία του περιβάλλοντος. Σε πρώτη φάση, θα αγοραστούν δέκα ηλεκτρικά λεωφορεία (όχι τρόλεϊ), ένα υβριδικό λεωφορείο και ένα λεωφορείο με καύσιμο το υδρογόνο. Αν το μέτρο αυτό αποδώσει, τότε η χρησιμοποίησή τους θα διευρυνθεί.

• Θα προωθηθούν τα έργα Τηλεματικής και του Αυτόματου Συστήματος Συλλογής Κομίστρων.

• Θα προκηρυχθούν μέσα στις επόμενες 15 μέρες οι πέντε μελέτες, συνολικού προϋπολογισμού 20 εκατομμυρίων ευρώ, για την επέκταση του ΗΣΑΠ μέχρι τον Άγιο Στέφανο.

Ο κ. Χατζηδάκης ανακοίνωσε επίσης, ότι πρόθεση του υπουργείου είναι η περαιτέρω επέκταση των λεωφορειολωρίδων και μάλιστα τη σχετική μελέτη έχει αναλάβει το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο της Θεσσαλονίκης.
Πηγή: skai.gr