Toyota Yaris 1.3

Με τον νέο κινητήρα των 1,3 λίτρων κάτω από το καπό του το ανανεωμένο Yaris είναι πιο ολοκληρωμένο από κάθε προηγούμενη φορά, με τα γνωστά του χαρακτηριστικά κάθε φορά να γίνονται καλύτερα κατά ένα βήμα.

Επί της ουσίας το τελευταίο φέις λιφτ έφερε αισθητική ανανέωση στη νέα μάσκα, στον προφυλακτήρα που επανασχεδιάστηκε και στους εμπρός προβολείς, που δείχνουν πιο επιθετικοί. Στοιχεία δηλαδή που δεν αλλάζουν τη γενική αισθητική του αυτοκινήτου και απλώς το εκμοντερνίζουν. Αλλά αλλαγές τέτοιου είδους δεν διατηρούν την αξία ζωντανή από μόνες τους. Χρειάζονται και παρεμβάσεις ουσιαστικές, που να φέρνουν το αυτοκίνητο κάθε φορά ένα βήμα μπροστά. Όπως για παράδειγμα συμβαίνει με την ακαμψία του Yaris, η οποία αυξήθηκε κατά 50% σε σχέση με το παλιότερο μοντέλο -και αυτό το νιώθεις στην οδήγηση.

Στο εσωτερικό έχουμε ανασχεδιασμένη κονσόλα και νέες επενδύσεις στα καθίσματα, αλλά κυρίως φανερή ποιοτική αίσθηση. Όχι φυσικά ότι υστερούσε ποτέ, αλλά είπαμε, ένα βήμα τη φορά. Αυτή τη φορά το Yaris σού μεταφέρει μια κορυφαία αίσθηση ποιότητας στην κατηγορία, μια αίσθηση που σου μεταφέρεται κάθε στιγμή από το αυτοκίνητο.

Οι χώροι είναι από τους μεγαλύτερους της κατηγορίας, τόσο για επιβάτες όσο και για μικροπράγματα, ενώ η γνωστή πρακτικότητα των προηγούμενων σειρών δεν ήταν δυνατό να λείπει. Στον κατάλογο των εξοπλιστικών στοιχείων τώρα μπορεί κανείς να βρει σχεδόν τα πάντα, αφού υπάρχουν έξι συνολικά εκδόσεις, με τη βασική να ξεκινάει από 12.990 ευρώ. Πάντοτε το Yaris προσέφερε πολλές εκδόσεις εξοπλισμού, με αντίστοιχο κόστος βέβαια, αφού το Yaris ποτέ δεν ήταν το φθηνότερο της κατηγορίας ή αυτό με το καλύτερο "value for money". Ωστόσο, πάντα ήταν στη λίστα με τα πιο εμπορικά μοντέλα της κατηγορίας, βρίσκοντας κώδικα επικοινωνίας με το δικό του κοινό

Κάτω από το καπό εργάζεται ο νέος κινητήρας των 1329 κ.εκ. με ισχύ 101 ίππων στις 6000 στροφές και ροπή 13,4 kgm στις 3800 στροφές. Βεβαίως, χρησιμοποιείται η τεχνολογία του διπλού συστήματος μεταβλητού χρονισμού και ελέγχου βύθισης των βαλβίδων Dual VVT-i. Ο στόχος της Toyota ήταν η μείωση εκπομπών ρύπων και κατανάλωσης (και γι' αυτό τα συνδυάζει και με το σύστημα Start and Stop). Πράγματι, λοιπόν, ο κινητήρας αυτός είναι οικονομικός και συνάμα αρκετά ευχάριστος. Η αγαπημένη του περιοχή λειτουργίας είναι οι ψηλές στροφές, ενώ χαμηλά παρατηρείται μια έλλειψη ροπής, ωστόσο η ευστροφία και η σβελτάδα του δημιουργούν ένα πολύ καλό πακέτο με το εύχρηστο εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο, ικανοποιώντας τελικά το χρήστη.

Η οδική συμπεριφορά του Yaris ξεχωρίζει με την ευκολία οδήγησης που προσφέρει, την ποιοτικότερη αίσθηση που μεταδίδει και την αυξημένη ακαμψία. Δεν σε ξαφνιάζει με απότομες αντιδράσεις, ενώ στην πίεση αντιδρά υποστροφικά (ίσως λίγο πιο έντονα από τον ανταγωνισμό των ευρωπαϊκής προέλευσης μοντέλων). Κερδίζει την εμπιστοσύνη σου ο συνδυασμός της ευκολίας οδήγησης με τα καλά περιθώρια πρόσφυσης και αφού συνεπικουρεί και η αίσθηση ποιότητας, το Yaris αποδεικνύεται πολύ φιλικό κι ευχάριστο στην καθημερινή χρήση.

Βεβαίως, το Yaris δεν ήταν ποτέ μέλος της λέσχης «fun to drive», αλλά έχει ένα πολύ καλό τιμόνι (με τα μέτρα της κατηγορίας) και είναι τόσο ευκολοδήγητο που κολακεύει τις καθημερινές ανάγκες. Η άνεση πάνω από τις εγκάρσιες ανωμαλίες είναι εμφανώς βελτιωμένη σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο και άκρως ανταγωνιστική στην κατηγορία Β, ενώ και τα φρένα ακινητοποιούν σωστά το αυτοκίνητο.

Χρόνια μετά την πρώτη του φορά, το Yaris έγινε φιλικότερο και πιο ευκολοδήγητο από ποτέ, προσθέτοντας περισσότερη άνεση και μεγαλύτερη αίσθηση αντιληπτής ποιότητας. Οι γνωστοί του χώροι και η απροβλημάτιστη κίνηση έχουν το δικό τους κοινό, και το Yaris ξέρει τόσα χρόνια να τους πείθει και τελικά να τους κερδίζει. Ε, τώρα απλώς θα νιώθει πολύ πιο άνετα με όπλο τα νέα του πολύ καλά εφόδια. Οι τιμές στα 1000κυβικά ξεκινούν απο τα 10.990ευρώ και για το 1.3(αυτοκίνητο δοκιμής) απο 11.990, ενώ είναι σε ισχύ μέχρι τέλος του χρόνου έκπτωση 1000ευρώ.
Πηγή: Νίκος Σάλτας - automoto@skai.gr