Το νέο Jeep Cherokee

Επανασχεδιασμένο εξ΄ολοκλήρου, με νέα εξωτερική εμφάνιση και πιο λειτουργική εσωτερική σχεδίαση, το νέο Jeep Cherokee του 2008, εκπροσωπεί τις ρίζες του παραμένοντας πιστό στην κληρονομιά του, υιοθετώντας, όμως, μια πιο αρρενωπή, κλασσική σχεδίαση Jeep, στοχεύοντας να ενισχύσει την έλξη που ασκεί στους ήδη υπάρχοντες ιδιοκτήτες, αλλά και να διευρύνει την έλξη της σε ένα νέο κοινό.

Το νέο Cherokee είναι μεγαλύτερο σε μέγεθος από τον δημοφιλέστατο προκάτοχό του. Σχεδιαστικά, χαρακτηριστικές είναι οι αλλαγές στην παραδοσιακή εμπρόσθια μάσκα όπου τα στρογγυλά φωτιστικά σώματα απέκτησαν ένα τετραγωνισμένο πλαίσιο. Το εσωτερικό είναι ανανεωμένο και πιο σύγχρονο με πολλά στοιχεία να προέρχονται και από το Compass.

O V6 κινητήρας των 3,7 λίτρων βρίσκεται κάτω από το καπό του Cherokee, απόδοσης 211 ίππων. Το κιβώτιο ταχυτήτων για τον κινητήρα βενζίνης είναι ένα αυτόματο τεσσάρων σχέσεων. Το αυτοκίνητο εφοδιάζεται με την εξελιγμένη τετρακίνηση "Selec-Trac II" όπου διαθέτει και κουμπί επιλογής (2WD, AUTO 4WD, LOW 4WD).

Στο τεχνολογικό οπλοστάσιο του αυτοκινήτου δεσπόζουν τα συστήματα για την εκτός δρόμου οδήγηση. Εκεί συναντάμε το σύστημα ελέγχου κατάβασης (Hill Descent Control), που λειτουργεί στη θέση "4WD Low", το σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα (Hill Start Assist), το ηλεκτρονικό σύστημα ERM (Electronic Roll Mitigation) που περιορίζει την πιθανότητα ανατροπής, το ABS με off-road λειτουργία (Rough Road Detection) που μπορεί να αντιλαμβάνεται αν το αυτοκίνητο βρίσκεται σε ανώμαλο δρόμο και να αλλάζει τη διαχείρισή του. Η απόσταση από το έδαφος είναι 19,2 εκατοστά.

Οι γωνίες προσέγγισης/ράμπας/διαφυγής είναι 40/25/33 μοίρες. Η τετρακίνηση αποτελείται από το νέο σύστημα Selec-Track II, το οποίο διαθέτει τέσσερις επιλογές: "2WD" για κίνηση αποκλειστικά στους πίσω τροχούς, "4WD Auto" για αυτόματη κατανομή της ροπής ανάμεσα στους δύο άξονες και "4WD Low", για κίνηση με αργό και πολλαπλασιασμό της ροπής κατά 2,72 φορές για μέγιστη ελκτική δύναμη.

Το Cherokee έχει κάνει μεγάλο βήμα προόδου και στην ηχομόνωση, η οποία είναι πολύ καλή, με μόνο θόρυβο αυτόν από τους καθρέφτες, κι αυτό όχι σε ιδιαίτερα σημαντικά επίπεδα.

Το νέο Cherokee έρχεται σε πολύ καλή τιμή, μια επιτυχία σίγουρα της αντιπροσωπείας. Με 37.900 ευρώ (το 3.7) μπαίνει "σφήνα" ανάμεσα στα διάφορα "SUV" και στα μεγαλύτερα εκτός δρόμου μοντέλα, που είναι σημαντικά πιο ακριβά.

Οι εκδόσεις εξοπλισμού είναι δύο, η Sport και η Limited, με 37.900 ευρώ και 42.900 ευρώ αντίστοιχα για τον 3.7 και 39.900 ευρώ (χειροκίνητο κιβώτιο) έως 43.900 ευρώ για το νέο 2.8 CRD.

Ο εξοπλισμός Sport περιλαμβάνει ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας, προβολείς ομίχλης, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, αερόσακους οδηγού-συνοδηγού, πλευρικούς & οροφής, αυτόματο κλιματισμό, hill descent control, hill start assist, ηλεκτρικές βοήθειες, DVD με τέσσερα ηχεία και μπάρες οροφής.

Ο εξοπλισμός Limited διαθέτει -επιπλέον του Sport- cruise control, αισθητήρες παρκαρίσματος, δερμάτινο τιμόνι με χειριστήρια του ηχοσυστήματος, δερμάτινα καθίσματα, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, ηλεκτρικό κάθισμα οδηγού με έξι ρυθμίσεις και αυτόματους προβολείς.

Όσον αφορά στους κινητήρες, ο V6 βενζίνης με χωρητικότητα 3,7 λίτρων αποδίδει 211 ίππους, ενώ η ροπή του έχει αυξηθεί στα 21,5 kgm και συνδυάζεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο τεσσάρων σχέσεων (όχι ό,τι πιο σύγχρονο έχουμε δει).
Πηγή: Νίκος Σάλτας