Του Άρη Γαλανόπουλου

Η οικονομία της χώρας επανακάμπτει μετά το σχεδόν εξάμηνο lockdown και πλέον το σταδιακό άνοιγμα της αγοράς, μαζί και με το επικείμενο restart του τουρισμού, δείχνει ότι η χώρα μας κάνει τα πρώτα βήματα για να μπει σε μια νέα τροχιά ανάπτυξης, μετά την αναπόφευκτη «παύση» που επέφερε η πανδημία του κορωνοϊού. Μέσα σε αυτό το κλίμα, το αυτοκίνητο έχει ήδη δείξει από τις πρώτες μέρες του 2021 ότι αντιστέκεται στην απαισιοδοξία και με τις επιδόσεις των πωλήσεων των νέων αυτοκινήτων, ειδικά δε αυτών των ιδιωτών αγοραστών, αποκαλύπτει τη μεγάλη ανάγκη που πλέον έχει το κοινό της χώρας μας να αποκτήσει ένα καινούργιο, ασφαλές και οικονομικό στη χρήση αυτοκίνητο. Την ίδια στιγμή, οι εταιρείες, έχοντας δει αυτή την αυξημένη ζήτηση που παρατηρείται στην αγορά και μέσα πάντα στα δεδομένα της εποχής, έχουν φροντίσει ώστε να προσφέρουν πολλές ευκαιρίες και προτάσεις που αποφέρουν μεγάλο όφελος σε όποιον τις επιλέξει.

Πωλήσεις νέων αυτοκινήτων: συνεχιζόμενη άνοδος
Τον φετινό Απρίλιο, οι μηνιαίες πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ελλάδα ξεπέρασαν τις 10.000 ταξινομήσεις μετά από 20 ολόκληρους μήνες (10.277 αυτοκίνητα φέτος), συνεχίζοντας έτσι μια αυξητική τάση που έχει ξεκινήσει το τελευταίο δίμηνο. Με τον περσινό αντίστοιχο μήνα του «αυστηρού» lockdown σύγκριση δεν μπορεί να γίνει, αφού είχαν ταξινομηθεί μόλις 2.450 νέα αυτοκίνητα. Από την άλλη όμως, και συγκρίνοντας την επίδοση αυτή με τον Απρίλιο του 2019, όταν και είχαν πωληθεί 12.403 αυτοκίνητα, βλέπουμε ότι η μηνιαία πτώση φέτος περιορίζεται στο 20%. Στο α΄ τετράμηνο του 2021 οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων στη χώρα μας φθάνουν πλέον τις 33.935. Σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2020, όταν και είχαν πωληθεί 23.805 αυτοκίνητα, υπάρχει πλέον μια σημαντική αύξηση 42,5%. Βέβαια, τονίζουμε και πάλι ότι στο περσινό τετράμηνο υπήρχε η πολύ χαμηλή επίδοση του Απριλίου, που συνέβαλε σημαντικά στο να κρατηθούν σε αντίστοιχα χαμηλά επίπεδα και στο σύνολό τους οι πωλήσεις των αυτοκινήτων. Περισσότερο ενδιαφέρον έχει να κάνουμε μια σύγκριση με το πιο ρεαλιστικό α΄ τετράμηνο του 2019, όπου βλέπουμε ότι υπάρχει μια πτώση που ανέρχεται στο 12,8%. Το νούμερο αυτό δεν είναι πολύ υψηλό και δεν αποκλείεται τους υπόλοιπους μήνες να περιοριστεί περαιτέρω ή ακόμη και να γυρίσει θετικά, δίνοντας ένα σημαντικό μήνυμα αισιοδοξίας στην αγορά. Ένα ακόμη πολύ σημαντικό στοιχείο της φετινής χρονιάς αποτελεί το γεγονός ότι οι πωλήσεις των ιδιωτών αγοραστών (λιανικής) έχουν πάρει «κεφάλι» έναντι των εταιρικών πωλήσεων, κάτι που είχε πολλά χρόνια να συμβεί στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου. Ειδικότερα, το α΄ τετράμηνο του 2021 οι πωλήσεις λιανικής έχουν φθάσει τα 18.191 αυτοκίνητα έναντι 15.744 των εταιρικών πωλήσεων, κρατώντας έτσι ένα πολύ σημαντικό μερίδιο 53,6% επί του συνόλου των πωλήσεων. Συγκριτικά, το αντίστοιχο διάστημα του 2019 οι πωλήσεις λιανικής ήταν 18.538 και οι εταιρικές πωλήσεις 20.391, με τις δεύτερες να είναι αυτές που είχαν το υψηλότερο μερίδιο (52,4%). Φυσικά, οι χαμηλότερες φετινές εταιρικές πωλήσεις έχουν να κάνουν και με το «στοπ» στον τουρισμό που ίσχυε το α΄ τετράμηνο του έτους λόγω του lockdown στη χώρα μας, κάτι που οδήγησε στη μη είσοδο στην αγορά των παραδοσιακών στόλων των rent-a-car (ενοικιαζόμενων) οχημάτων. Βέβαια, δεν μπορούμε να παραβλέψουμε το γεγονός ότι το φετινό νούμερο των πωλήσεων των ιδιωτών είναι υψηλότερο από εκείνο του 2019, κάτι που αποδεικνύει περίτρανα το μεγάλο ενδιαφέρον που έχει φέτος ο  Έλληνας για το αυτοκίνητο.

Σημαντικές προσφορές, εκπτώσεις και συμφέροντα χρηματοδοτικά
Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, οι άνθρωποι της αγοράς αυτοκινήτου, θέλοντας να ανταποκριθούν στην ανάγκη του κοινού για την απόκτηση ενός καινούργιου αυτοκινήτου και στην προσπάθειά τους να τη διευκολύνουν, έχουν δημιουργήσει μια σειρά από προσφορές και εκπτώσεις, αλλά και συμφέροντα χρηματοδοτικά προγράμματα, που αποφέρουν σημαντικό όφελος σε όποιον επιλέξει να αγοράσει αυτή τη στιγμή ένα καινούργιο αυτοκίνητο. Ειδικότερα, μπορεί κανείς να βρει σήμερα εκπτώσεις που ξεπερνούν τα 3.000 ευρώ, προσφορές όπως δωρεάν service αρκετών ετών, ασφάλεια, οδική βοήθεια κ.ο.κ., καθώς επίσης και μια πλήρη γκάμα χρηματοδοτήσεων με 0% προκαταβολή, χαμηλά και επιδοτούμενα επιτόκια ή ακόμη και άτοκα ή τύπου balloon, που διευκολύνουν πολύ τον υποψήφιο αγοραστή. Τον ρόλο τους σε αυτή τη διευκόλυνση παίζουν και οι τράπεζες που δίνουν τα δάνεια (αυτοκινητικές και μη), οι οποίες δείχνουν πλέον μεγαλύτερη ευελιξία στην έγκρισή τους, καθιστώντας και από την πλευρά τους πιο εύκολη την αγορά του οχήματος.

Στο κομμάτι των εταιρικών πωλήσεων από την άλλη, επικρατεί η λύση του leasing, που προσφέρει μεγάλη ευκολία στην απόκτηση ενός καινούργιου αυτοκινήτου. Στα πλεονεκτήματα του leasing συγκαταλέγονται η απαλλαγή από δαπάνες χρήσης, τέλη κυκλοφορίας, μεικτή ασφάλεια, συντήρηση και αλλαγή ελαστικών, τα οποία περιλαμβάνονται στο μίσθωμα που πληρώνει ο εκμισθωτής κάθε μήνα, η μεγάλη ευελιξία στην επιλογή μοντέλου, χαρακτηριστικών και εξοπλισμού του αυτοκινήτου, αλλά και η εύκολη απόκτηση του αυτοκινήτου χωρίς χρονοβόρες γραφειοκρατικές διαδικασίες, αφού αυτές πραγματοποιούνται από την εταιρεία leasing από την οποία θα αποκτηθεί το αυτοκίνητο. Φυσικά, με το leasing παύουν να απασχολούν τον χρήστη έκτακτα περιστατικά, ατυχήματα, μηχανικές βλάβες κ.λπ., ενώ του δίνεται η δυνατότητα χρήσης ενός ολοκαίνουργιου αυτοκινήτου κάθε λίγα χρόνια, έχοντας έτσι στη διάθεσή του ένα σύγχρονο, τεχνολογικά προηγμένο και κυρίως ασφαλές αυτοκίνητο για τον ίδιο και την οικογένειά του. Αξίζει να σημειώσουμε πάντως ότι η λύση του leasing αφορά και τους ιδιώτες αγοραστές, εξασφαλίζοντας και εκεί πολλαπλά οφέλη.

Με τη βοήθεια της κρατικής επιδότησης, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα επωφελούνται στη χώρα μας από μείωση τιμής που φθάνει έως και τα 6.000 ευρώ.
Η κρατική επιδότηση καθιστά πιο προσιτά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Από τα τέλη του περσινού Αυγούστου και μέσω του προγράμματος «Κινούμαι ηλεκτρικά», έχει τεθεί σε ισχύ η κρατική επιδότηση που ισχύει για την αγορά ή μίσθωση νέου ηλεκτρικού οχήματος και προσφέρει μείωση τιμής η οποία μπορεί να φθάσει έως και τα 6.000 ευρώ στον υποψήφιο αγοραστή του. Παράλληλα, και ειδικά για όποιον έχει τη δυνατότητα να αποσύρει ένα παλαιό και ρυπογόνο όχημα, παρέχονται επιπλέον 1.000 ευρώ έκπτωσης, χαρίζοντας ακόμη μεγαλύτερο όφελος. Στο πλαίσιο αυτό καθίσταται αυτή τη στιγμή αρκετά ενδιαφέρουσα η αγορά ενός νέου ηλεκτρικού μοντέλου, αφού η πτώση της τιμής του είναι αισθητή. Βέβαια, το ηλεκτρικό αυτοκίνητο ακόμη και μετά τις παραπάνω εκπτώσεις παραμένει ακριβό στη χώρα μας, ιδίως συγκριτικά με τις αντίστοιχες εκδόσεις των αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης, όμως διατηρεί το πλεονέκτημα του χαμηλού κόστους χρήσης, ιδίως για όποιον διανύσει μαζί του αρκετά χιλιόμετρα.

Βενζίνη, diesel, ηλεκτρισμός και φυσικό αέριο
Τα τελευταία χρόνια, οι αυτοκινητοβιομηχανίες, στο πλαίσιο του να προσφέρουν αυτοκίνητα πιο φιλικά προς το περιβάλλον, έχουν προβεί σε μια πλήρη τεχνολογική εξέλιξη των κινητήριων συνόλων των μοντέλων τους, συνδυάζοντας έτσι πιο πετυχημένα από ποτέ την πολύ καλή απόδοση με τις χαμηλές εκπομπές ρύπων και κατανάλωση. Ο αγοραστής μπορεί λοιπόν να βρει προτάσεις βενζίνης και diesel που μπορούν να συνδυάζονται και με ένα «ήπια» υβριδικό σύστημα κίνησης, καθώς επίσης και αμιγώς υβριδικές εκδόσεις που προσφέρουν υψηλότερη αυτονομία και οικονομία κίνησης, αλλά και plug-in υβριδικές (με δυνατότητα δηλαδή φόρτισης της μπαταρίας τους), οι οποίες δίνουν και δυνατότητα κίνησης με ηλεκτρισμό. Ειδικά στο πεδίο του ηλεκτρισμού, το τελευταίο διάστημα λανσάρονται στην Ελλάδα συνεχώς νέες προτάσεις αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων που προσφέρουν ολοένα και περισσότερη αυτονομία, με μηδενικούς βέβαια ρύπους. Πολύ ενδιαφέρουσα είναι και η παρουσία αρκετών μοντέλων με κινητήρα βενζίνης/φυσικού αερίου, τα οποία δίνουν αρκετά πλεονεκτήματα σε όποιον τα επιλέξει. Ανάμεσα σε αυτά είναι η οικονομία χρήσης που προκύπτει και από τη χαμηλή τιμή του φυσικού αερίου κίνησης (0,834 ευρώ/κιλό), οι σημαντικά περιορισμένες εκπομπές ρύπων συγκριτικά με εκείνες των κινητήρων βενζίνης ή diesel, αλλά και το διευρυμένο δίκτυο πρατηρίων της χώρας μας. 

Πηγή: skai.gr