Το 1/3 των καταναλωτών κάνει ηλεκτρονικές αγορές μέσω social media

Για παράδειγμα, κατά το προηγούμενο εξάμηνο, το ένα τρίτο των καταναλωτών σε διεθνές επίπεδο πραγματοποίησε ηλεκτρονικές αγορές μέσω social media. Εξάλλου, όλο και περισσότεροι πελάτες επιλέγουν, πλέον, το mobile commerce με τη χρήση κινητών συσκευών: περίπου οι μισοί καταναλωτές (44%) παγκοσμίως θεωρούν ότι οι αγορές μέσω smartphone είναι μια εύκολη υπόθεση που δεν κρύβει προβλήματα και μετά χαράς προτιμούν τη λύση αυτή. Αντίστοιχες κινήσεις παρατηρούνται, ήδη, από την πλευρά των επιχειρήσεων, καθώς τα 2/3 των εταιρειών, που δραστηριοποιούνται online, διαθέτουν πλέον βελτιστοποιημένα sites, προκειμένου να αποδέχονται πληρωμές μέσω κινητών.

Η διαδεδομένη χρήση του Διαδικτύου έχει τροποποιήσει την έννοια των δικαιωμάτων του καταναλωτή, τα οποία, πλέον, οφείλουν να ανταποκρίνονται σε μεγάλο βαθμό στις νέες ανάγκες και απαιτήσεις των αγοραστών. Για παράδειγμα, οι e-shoppers δίνουν ιδιαίτερη προσοχή στο ζήτημα της ασφάλειας: ένας στους πέντε θα ακύρωνε μια συναλλαγή σε περίπτωση αδυναμίας πληρωμής με την μέθοδο προτίμησης του, ενώ το 87% θα εγκαταλείψει το καλάθι αγορών, εάν η πληρωμή έχει ιδιαίτερες δυσκολίες. 

Ορθή ενημέρωση
Το δικαίωμα του καταναλωτή στην πλήρη και σαφή πληροφόρηση δεν σχετίζεται μόνο με την δυνατότητα να έχει κανείς εύκολη πρόσβαση στα προσφερόμενα είδη σε διάφορα κανάλια, αλλά επίσης με την παροχή ακριβούς περιγραφής του εκάστοτε προϊόντος ή υπηρεσίας. Σύμφωνα με έρευνες, οι Έλληνες καταναλωτές - σε ποσοστό 48% - θα έκαναν συχνότερα αγορές από το εξωτερικό, εάν ήταν σε θέση να γνωρίζουν το ακριβές κόστος της συναλλαγής στο τοπικό νόμισμα. Παράλληλα, το 24% θα το έπραττε μόνο εφόσον ήταν σίγουρο ότι θα λάβει επαρκή βοήθεια σε ενδεχόμενη περίπτωση δυσκολίας.

Το ένα τρίτο των Ελλήνων αναζητά στο Διαδίκτυο πληροφορίες σχετικά με αγαθά ή υπηρεσίες μέσω σταθερού υπολογιστή και το 34% πραγματοποιεί την εν λόγω αναζήτηση μέσω κινητών συσκευών. Συνολικά, ένας στους τέσσερις καταναλωτές στην Ελλάδα προβαίνει ήδη σε online αγορές.

Η αποτελεσματική προσέγγιση των πελατών προϋποθέτει να είναι διαθέσιμη η ανάλογη και κατάλληλη ενημέρωση εκεί όπου βρίσκονται και εκείνοι. Για παράδειγμα, οι καταναλωτές της Generation Z ξοδεύουν κατά μέσο όρο έως και 2 ώρες την ημέρα στα social media. Οπότε, οι εταιρείες που επιθυμούν να τους προσεγγίσουν, το κάνουν με όλο και μεγαλύτερη επιτυχία όταν τους “συναντούν” στις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης.

Πάντως, οι μισοί περίπου διεθνείς καταναλωτές εκφράζουν ανησυχίες σχετικά με την ασφάλεια των mobile συναλλαγών και αρκετοί εξ αυτών ενδέχεται να συνεχίσουν να ψωνίζουν από φυσικά καταστήματα, με την πεποίθηση ότι εκεί η διαδικασία πληρωμής εξακολουθεί να είναι πιο ασφαλής σε σχέση με τα e-shops.

Πηγή: sepe.gr