Σύμφωνα με τον ΟΣΕ οι μετρήσεις διενεργήθηκαν από το εθνικό κέντρο φυσικών επιστημών «Δημόκριτος» και το εργαστηρίου φυσικής ατμόσφαιρας του πανεπιστήμιου Αθηνών σε συνεργασία με το εργαστήριο χημικών αναλύσεων περιβάλλοντος του Πολυτεχνείου. Στο πόρισμα της έρευνας επισημαίνεται ότι αμίαντος εντοπίστηκε μόνο στο επίχρισμα πίσσας του μεταλλικού κελύφους της κλινάμαξας. Όλα τα υπόλοιπα μέρη του εσωτερικού της κλινάμαξας είναι καθαρά από αμίαντο και δεν υπάρχει κανένας κίνδυνος για την υγεία των επιβατών και των εργαζομένων στο εσωτερικό του τρένου. Παράλληλα, αναφέρεται ότι οι συγκεκριμένου τύπου κλινάμαξες θεωρούνται απολύτως ασφαλείας σε ό,τι αφορά τον αμίαντο και δεν χρειάζεται κανένα επιπρόσθετο μέσο προστασίας. Επισημαίνεται, ωστόσο, ότι η μελέτη των επιστημόνων περιορίστηκε στο εσωτερικό της κλινάμαξας, ενώ τα συστήματα που βρίσκονται στον εξωτερικό χωρο και κάτω από αυτην δεν επιθεωρήθηκαν, λόγω περιορισμένου χρόνου.
Είναι ενδεικτικό επίσης ότι η σύμβαση του ΟΣΕ αναφέρει ότι ότι οι κλινάμαξες περιέχουν ίνες αμιάντου σε ποσοστό 20% ενώ σε ΦΕΚ τονίζεται ότι υλικό με ίνες αμιάντου σε ποσοστό άνω του 2% απαγορεύεται να χρησιμοποιείται.
Οι επιστήμονες θεωρούν απαραίτητη την ενημέρωση των εργαζομένων που εμπλέκονται στην επισκευή των κλιναμαξών, καθώς σε περίπτωση καύσης ή διάλυσης του εξωτερικού τοιχώματος υπάρχει κίνδυνος για την υγεία τους.
Πηγή: skai.gr
Διαβάστε τις Ειδήσεις σήμερα και ενημερωθείτε για τα πρόσφατα νέα.
Ακολουθήστε το Skai.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.