Το νέο Volvo XC90 φέρνει το μέλλον στο χειρισμό λειτουργιών του αυτοκινήτου

Με το σταγονόμετρο και πάντα από «μέσα προς τα έξω»  η  Volvo Cars μας παρουσιάζει τις τεχνολογικές εφαρμογές που θα διαθέτει το νέο SUV μοντέλο της XC90. Ήδη σε προηγούμενο δημοσίευμα μας σας είχαμε προϊδεάσει για το πώς θα είναι το εσωτερικό του νέου μοντέλου. Τώρα η  Volvo μας ενημερώνει ότι τα συνηθισμένα κουμπιά χειρισμού που υπάρχουν σε κάθε αυτοκίνητο στο ταμπλό και την κονσόλα,  θα «λάμπουν» δια της απουσίας τους στο νέο  XC90. Το μεγάλο πλήθος κουμπιών και περιστροφικών διακοπτών στο οποία έχουμε συνηθίσει επί δεκαετίες, έχει αντικατασταθεί από μια μεγάλη οθόνη αφής, ένα σύστημα προβολής πάνω στο παρμπρίζ (Head-Up Display) και χειριστήρια πάνω στο τιμόνι, που για τη χρήση τους αρκεί μόνο ο αντίχειρας του οδηγού.
Με αυτό τον τρόπο οι μηχανικοί της Volvo δημιούργησαν το πιο σύγχρονο σύστημα ελέγχου αυτοκινήτου, το οποίο είναι εξαιρετικά πιο εύχρηστο, εξασφαλίζοντας στον οδηγό τη δυνατότητα να διατηρεί την προσοχή του εστιασμένη στον δρόμο για περισσότερο χρόνο, όταν χειρίζεται ή κάνει ρυθμίσεις στο σύστημα. Αξιοποιεί επίσης τον εσωτερικό χώρο του αυτοκινήτου πολύ πιο αποτελεσματικά και διαθέτει μια σειρά από πρόσθετα πλεονεκτήματα, όπως ενσωματωμένες εφαρμογές cloud computing για την αναπαραγωγή μουσικής από το διαδίκτυο μέσω streaming, πολλές πρωτοποριακές υπηρεσίες νέας τεχνολογίας καθώς και την τεχνολογία CarPlay, προβολής και χρήσης συσκευών Apple iOS στην οθόνη αφής.
Το νέο σύστημα χειρισμού της Volvo αποτελεί μέρος του συστήματος διασύνδεσης ‘Sensus’ και χρησιμοποιεί τελευταίας τεχνολογίας οθόνη αφής και λογισμικό.
Η οθόνη αφής αντικαθιστά το συμβατικό σύνολο κουμπιών και χειριστηρίων στην κεντρική κονσόλα με έναν κομψό πίνακα ελέγχου. Αυτός ο πίνακας ελέγχου διασυνδέεται με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων εμπρός από τον οδηγό, ενώ ζωτικές πληροφορίες προβάλλονται στο κάτω μέρος του παρμπρίζ με το σύστημα Head-Up Display. Το σύστημα ελέγχου περιλαμβάνει επίσης χειριστήρια πάνω στο τιμόνι και τελευταίας τεχνολογίας σύστημα φωνητικού ελέγχου.
Οι διάφορες περιοχές ελέγχου για τις αντίστοιχες λειτουργίες απεικονίζονται στην οθόνη ως παραλληλόγραμμα «εικονίδια», που βρίσκονται χωροθετημένα στη γυάλινη επιφάνεια της οθόνης ως κομμάτια ενός παζλ, το ένα δίπλα στο άλλο, από πάνω προς τα κάτω. Όταν ο χρήστης αγγίξει μία από τις παραλληλόγραμμες περιοχές, αυτή εκτείνεται και καταλαμβάνει μεγαλύτερο χώρο, συμπιέζοντας αντίστοιχα τις υπόλοιπες, χωρίς όμως τα αντίστοιχα εικονίδια να παύουν να εμφανίζονται και να είναι προσβάσιμα. Κατ’ αυτόν τον τρόπο το επιλεγμένο παραλληλόγραμμο γίνεται πιο μεγάλο και πιο ευανάγνωστο.

Πληροφορίες, πλοήγηση και μέσα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας βρίσκονται ψηλά στην οθόνη, σε πρώτη ζήτηση. Χειριστήρια τηλεφώνου, εικονίδια εφαρμογών και χειριστήρια κλιματισμού βρίσκονται πιο χαμηλά και είναι επίσης άνετα στην πρόσβαση και τη χρήση. Η τοποθέτησή τους δεν έγινε τυχαία αλλά βασίστηκε σε μια εκτεταμένη έρευνα της χρηστικότητάς τους και της εμπειρίας οδηγού – κυρίως - και συνοδηγού, με την αξιοποίηση της τελευταίας τεχνολογίας.
 Το Νέο XC90 προσφέρει σε οδηγό και επιβάτες μια πλήρως διασυνδεδεμένη εμπειρία, χάρη στο σύστημα cloud computing της Ericsson και το σύστημα πλοήγησης της HERE, τα οποία παρέχουν τη δυνατότητα διαδικτυακής ενημέρωσης του περιεχομένου, απλοποιώντας την όλη εμπειρία στο αυτοκίνητο.
Το Νέο XC90 όχι μόνο θα σας πει πότε πρέπει να πάτε στο συνεργείο για σέρβις αλλά θα σας προτείνει και συγκεκριμένο ραντεβού στον επίσημο διανομέα της Volvo. Η εφαρμογή Connected Service Booking αποτελεί το πρώτο βήμα για την πλήρη ενσωμάτωση των εξουσιοδοτημένων συνεργείων της Volvo και των υπηρεσιών που προσφέρουν στο νέο διασυνδεδεμένο οικοσύστημα.
Το Νέο XC90 είναι επίσης το πρώτο μοντέλο της Volvo που προσφέρει Apple CarPlay, ένα σύστημα που προσφέρει επιλεγμένα χαρακτηριστικά και υπηρεσίες, οικείες στους χρήστες iPad, iPhone και iPod, απευθείας μέσα στο αυτοκίνητο, μέσω της μεγάλης οθόνης αφής στην κεντρική κονσόλα. Οι χρήστες θα αναγνωρίσουν αμέσως τα γνωστά εικονίδια για τις βασικές εφαρμογές της Apple, όπως τηλέφωνο, μηνύματα, μουσική και πλοήγηση.
 
Πηγή: Γιάννης Κουτελιέρης