Honda Civic Hybrid

Honda Civic Hybrid

Η Honda είναι από τους πρωτοπόρους στην υβριδική τεχνολογία.

Το υβριδικό Civic, είναι ένα κανονικό τετραθέσιο οικογενειακό αυτοκίνητο, με σύστημα παροχής ισχύος που αποτελείται από το συνδυασμό ενός βενζινοκινητήρα 1.3 λίτρων που αποδίδει 95 ίππους κι ενός ηλεκτροκινητήρα 20 ίππων.

Η συνδυασμένη ισχύς του συστήματος είναι περίπου 110 ίπποι, ακόμα πιο σημαντικό όμως είναι ότι η μέγιστη ροπή αποδίδεται εξαιρετικά χαμηλά, από τις 1000 ως τις 2500 στροφές.

Στον δρόμο το υβριδικό Honda δεν έχει κανένα απολύτως πρόβλημα να κινηθεί με άνεση, είτε μέσα στην πόλη είτε στην εθνική οδό.

Κάποιες κλίσεις στις στροφές είναι χαρακτηριστικό και του συμβατικού Civic, όχι όμως και η σκληρή αίσθηση του πεντάλ του φρένου που χρειάζεται μια μικρή εξοικείωση.

Το υβριδικό Civic δεν έχει να ζηλέψει σε τίποτα ένα οικογενειακό του ανταγωνισμού. Αν δεν γνωρίζει κάποιος ότι είναι υβριδικό, πάρα πολύ δύσκολα θα το ξεχωρίσει από ένα ....κανονικό.

Επιπλέον οι επιδόσεις του επιτρέπουν να το κρίνουμε ως κανονικό αυτοκίνητο, αφού η τελική του ταχύτητα αγγίζει τα 185 χλμ./ώρα και τα 0100 χλμ./ώρα έρχονται σε 12,1 δευτερόλεπτα.

Τι παραπάνω να ζητήσει ένας οικογενειάρχης που έχει από την αρχή θέσει ως προτεραιότητα την οικονομία και την προστασία του περιβάλλοντος; Το τελευταίο επιτυγχάνεται τόσο στα χαρτιά, αφού τις δύο τελευταίες χρονιές έχει βραβευθεί ως το πλέον οικολογικό αυτοκίνητο από την ένωση περιβαλλοντικών μεταφορών της Βρετανίας, όσο και στην πράξη με εκπομπές ρύπων 109 γρ./χλμ.

Χάρη στο κιβώτιο CVT, οι αλλαγές των ταχυτήτων πραγματοποιούνται ομαλά, εξασφαλίζοντας σημαντικά επίπεδα άνεσης. Το Υβριδικό HONDA CIVIC δεύτερης γενιάς,βασίζεται στο πάτωμα της τετραθυρης έκδοσης. Έχει μεγαλύτερες διαστάσεις απο τον προκάτοχό του: αυξήθηκε το μήκος κατά 65χιλ.(4545 χιλ.),πλάτος +35 χιλ.(1750 mm) και το μεταξόνιό διευρύνθηκε κατά 75 χιλ.(2700 χιλ.).Το ύψος του έχει μειωθεί κατά 5χιλ.Το βάρος του αυτοκινήτου αυξήθηκε κατά 100 κιλά περίπου, μετά την προσθήκη των νέων συστημάτων ασφάλειας και των πρόσθετων αξεσουάρ.

H στρεπτική ακαμψία αυξήθηκε κατά 35%.Σημαντική καινοτομία είναι η κατασκευή του ρεζερβουάρ.

Το νέο ρεζερβουάρ κατασκευάζεται από πολυαιθυλένιο έξι στρωμάτων που εξασφαλίζει μηδενικές εκπομπές αναθυμιάσεων. Εχει μειώμενο βάρος και μεγαλύτερη χωρητικότητα καυσίμου,50 λίτρα.

Ο εσωτερικός χώρος διακρίνεται για τη σύγχρονη σχεδίαση του.Οι διαθέσιμοι χώροι είναι αρκετοί για να φιλοξενήσουν τέσσερις ενήλικες.
Από το 5θυρο Σιβίκ,έχει δανεισθεί το ταμπλό οργάνων δύο επιπέδων ‘dual link’,που είναι χωρισμένο σε δύο περιοχές λειτουργιών, άνω και κάτω. Τα όργανα που έχουν προτεραιότητα, όπως το ταχύμετρο, τοποθετούνται ψηλά στο πεδίο ορατότητας του οδηγού.

Η στιγμιαία οικονομία καυσίμου εμφανίζεται στο πάνω τμήμα του ταμπλό, ενώ στο κάτω επίπεδο παρουσιάζεται το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας, μαζί με τις ενδείξεις στιγμιαίας λειτουργίας του υβριδικού συστήματος IMA.Η χωρητικότητα του πορτπαγκαζ είναι 350 λίτρα.

Την κίνηση του αυτοκινήτου έχει αναλάβει το σύστημα IMA,που απαρτίζεται από ένα νέο βενζινοκινητήρα iVTEC, 3 σταδίων λειτουργίας 1.300 κ.εκ. απόδοσης 95 ίππων και ένα ηλεκτροκινητήρα με ισχύ 15 ίππους.Η αύξηση της ισχύος είναι 20% σε σχέση με το παλιό μοντέλο και η μεγιστη απόδοση φθάνει τους 115 ίππους.

Η ισχύς των μπαταριών έχει αυξηθεί κατά περίπου 30% .Επίσης μία πιο συμπαγής,ειδικά σχεδιασμένη θήκη αποθήκευσης της μπαταρίας,προσφέρει αυξημένη ικανότητα ψύξης και αντοχή στους κραδασμούς, σημαντικοί παράγοντες για την αύξηση της ζωης της μπαταρίας.

Ενα κιβώτιο με συνεχώς μεταβαλλόμενη μετάδοση (CVT) περιλαμβάνεται στο στάνταρ εξοπλισμό.Η νέα μονάδα προσφέρει μεγαλύτερο εύρος μεταξύ μέγιστης και ελάχιστης σχέσης μετάδοσης, προκειμένου να βελτιώσει την επιτάχυνση και να ελαχιστοποιήσει τις στροφές στις υψηλές ταχύτητες.

Το κιβώτιο προσφέρει ομαλές και προβλέψιμες αλλαγές ταχυτήτων και συμβάλλει στη μέγιστη λειτουργική απόδοση του συστήματος ΙΜΑ.

Οι επιδόσεις είναι εφάμιλλες με εκείνες που προσφέρει ένας κινητήρας 1.800 κ.εκ.Τα επίσημα στοιχεία: 0100 χλμ/ώρα σε 12,1 και τελική 185 χλμ/ώρα.
Η μέση κατανάλωση είναι μόλις 4,6 λίτρα ανά 100 χλμ.Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, με ένα ρεζερβουάρ, μπορεί να καλύψει απόσταση 683 χιλιομετρων.

Μειωμένες είναι και οι εκπομπές ρύπων.Σε κάθε χιλιόμετρο εκπέμπει μονο 109 γραμμάρια CO2 ενώ το αντίστοιχο Χόντα Σιβίκ με βενζινοκινητήρα 1.400 κ.εκ. εκπέμπει 139 γραμαρια CO2 ανά χιλιόμετρο.

Επίσης, διαθέτει σύστημα ανάκτησης κινητικής ενέργειας από το σύστημα πέδησης.Οπως ανακοινώθηκε, επιτυγχάνεται σημαντική ανάκτηση ενέργειας κατά το φρενάρισμα.Το αιρκοντίσιον διαθέτει έναν υβριδικό συμπιεστή που αντλεί ισχύ και από τον κινητήρα και από τον ηλεκτροκινητήρα.

Πώς λειτουργεί.

Οχημα σταματημένο: Ο κινητήρας σβήνει και η κατανάλωση καυσίμου είναι μηδενική.
Εκκίνηση και επιτάχυνση: Ο κινητήρας λειτουργεί σε πρόγραμμα χρονισμού βαλβίδων χαμηλών στροφών, με την υποβοήθηση του ηλεκτροκινητήρα.
Ταχεία επιτάχυνση: Ο κινητήρας λειτουργεί σε πρόγραμμα χρονισμού βαλβίδων υψηλών στροφών, με την υποβοήθηση του ηλεκτροκινητήρα.
Οδήγηση με χαμηλές ταχύτητες: Οι βαλβίδες και των τεσσάρων κυλίνδρων του κινητήρα είναι κλειστές και η καύση διακόπτεται. Μόνο ο ηλεκτροκινητήρας κινεί το όχημα (δείτε παρακάτω αν αυτό… συμβαίνει).
Ηπια επιτάχυνση και οδήγηση με υψηλές ταχύτητες: Ο κινητήρας με το πρόγραμμα χρονισμού βαλβίδων χαμηλών ταχυτήτων κινεί το όχημα.
Επιβράδυνση: Οι βαλβίδες και των τεσσάρων κυλίνδρων του κινητήρα είναι κλειστές και η καύση διακόπτεται. Ο ηλεκτροκινητήρας ανακτά τη μέγιστη ποσότητα ενέργειας που απελευθερώνεται κατά το φρενάρισμα και την αποθηκεύει στην μπαταρία.

Κατά τη διάρκεια της οδήγησης, όλες οι εναλλαγές στο υβριδικό σύστημα κίνησης γίνονται αυτόματα. Η κίνηση είναι ομαλή και ο οδηγός παρακολουθεί τη λειτουργία του συστήματος από το όργανο στο ταμπλό. Μείναμε ικανοποιημένοι από την απόδοση του συστήματος ΙΜΑ και την οδική συμπεριφορά.

Οι διατάξεις των αναρτήσεων περιλαμβάνουν μπροστά γόνατα MacPherson και πίσω διπλά ψαλίδια πολλαπλών συνδέσμων.

Το νέο υβριδικό Χόντα Σιβίκ, καλύπτεται με εγγύηση 8 ετών για την καλή λειτουργία των μπαταριών και με την επταετή εγγύηση της επίσημης αντιπροσωπείας για τα μηχανικά μέρη και την οδική βοήθεια.

Τα σημαντικότερα οφέλη από τη χρήση του υβριδικού Χόντα Σιβίκ:Μειωμένη κατανάλωση βενζίνης. Λιγότερες εκπομπές ρύπων. Μεγάλη αυτονομία. Ελεύθερη κυκλοφορία στο δακτύλιο. Απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας.

Το Honda Civic 4d Hybrid προσφέρεται σε μία έκδοση, με 22.690 ευρώ και διαθέτει πραγματικά πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού. Μεταξύ άλλων, υπάρχουν ABS με EBD και Brake Assist, 6 αερόσακοι, VSA (ηλεκτρονικό πρόγραμμα σταθεροποίησης αμαξώματος, ανάλογο του ESP), υπολογιστής ταξιδιού, αυτόματος κλιματισμός, cruise control, εξάδισκο ηχοσύστημα με 4 ηχεία, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και ανακλινόμενοι, θερμαινόμενοι καθρέφτες, ηλεκτρικές κλειδαριές με τηλεχειρισμό, 4 ηλεκτρικά παράθυρα, δερμάτινο τιμόνι με χειριστήρια του ηχοσυστήματος, ζάντες αλουμινίου, προβολείς ομίχλης, θήκες, θηκούλες, ποτηροθήκες, υποβραχιόνια, immobilizer και συναγερμός.

Πηγή: Nίκος Σάλτας