Twitter: Σύντομα και πέρα από 140 χαρακτήρες

«Πέρα από τους 140 χαρακτήρες» είναι το μότο της νέας καμπάνιας του twitter, ενός από τα σημαντικότερα σύγχρονα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Η αμερικανική εταιρεία βρίσκεται σε πειραματική φάση, όπου προσπαθεί να δώσει νέα διάσταση στις αναρτήσεις και συγκεκριμένα στην έκτασή τους.

Σύμφωνα με τα δοκιμαστικά που κάνει το twitter οι επιτρεπόμενοι χαρακτήρες ανά μήνυμα ενδέχεται να φτάσουν έως και τους 10.000. Προς το παρόν ο ιδρυτής του twitter Τζακ Ντόρσεϋ σε screenshot που ανάρτησε στη δική του σελίδα στο twitter προαναγγέλλει στους πιστούς οπαδούς του μέσου τι μέλλει γενέσθαι.

Σύμφωνα με τα όσα ισχύουν μέχρι σήμερα ένα tweet ή ελληνιστί… «τιτίβισμα» πρέπει να είναι όσο το δυνατό πιο σύντομο και εύληπτο. Ωστόσο τελευταία παρατηρείται η τάση ολοένα περισσότεροι χρήστες να αναρτούν φωτογραφίες ή ακόμη και screenshot που περιέχουν πιο μακροσκελή μηνύματα. Μόνο που αυτές οι κατηγορίες μηνυμάτων δεν εντοπίζονται από τις μηχανές αναζήτησης. Αυτό ακριβώς θα αλλάξει.

Στη νέα βελτιωμένη έκδοσή του το twitter αναμένεται να ενσωματώσει τη νέα δυνατότητα ανάρτησης μεγαλύτερων κειμένων με ένα απλό κλικ, χωρίς ωστόσο να αλλοιώνεται ο κλασικός πλέον χαρακτήρας του μέσου που βασίζεται στην αμεσότητα, την ταχύτητα και τον διαδραστικό χαρακτήρα των μηνυμάτων.

Στόχος η αύξηση των χρηστών

 Από την πλευρά του ο Τζακ Ντόρσεϋ είναι σαφής. Διαβεβαιώνει ότι το twitter είναι και θα παραμείνει ένα ζωντανό μέσο, γρήγορο και προσανατολισμένο στην άμεση ανταλλαγή απόψεων. Πολλοί χρήστες που βλέπουν επιφυλακτικά τη μετάβαση σε μεγαλύτερες αναρτήσεις εκτιμούν ότι με τον τρόπο αυτό το twitter θα μετατραπεί σε άλλο ένα «μέσο σπατάλης πολύτιμου χρόνου, όπως το facebook».

Άλλοι θεωρούν ότι με τον τρόπο αυτό θα ενισχυθεί η ροπή των φλύαρων χρηστών να αναρτούν μεγάλα και ανούσια κείμενα.

Ωστόσο σύμφωνα με αναλυτές η αλλαγή πλεύσης του twitter οφείλεται στην επιθυμία της εταιρείας να προσελκύσει περισσότερους νέους χρήστες. Τα τελευταία χρόνια πράγματι καταγράφεται στασιμότητα στην προσέλκυση νέων χρηστών, αυξάνονται οι πιέσεις των επενδυτών ενώ τα κέρδη μειώνονται. Δεν είναι λίγοι επίσης εκείνοι που βλέπουν αυτές τις αλλαγές ως κινήσεις απελπισίας του ιδρυτή της, εκτιμώντας ότι με τέτοιου είδους διορθωτικές επεμβάσεις ήσσονος σημασίας το twitter δεν καινοτομεί, αλλά ούτε και καταφέρνει τελικά να αυξήσει τον αριθμό των νέων χρηστών.

Ο Τζακ Ντόρσεϋ αντιμετωπίζει κι ένα επιπρόσθετο πρόβλημα που επιτείνει την κατάσταση. Η εταιρεία Square, που επίσης ανήκει στον ίδιο, σημειώνει τελευταία εξαιρετικά κακή πορεία στο χρηματιστήριο. Όπως φαίνεται, ο Ντόρσεϋ δεν θα είναι τελικά ο «διάδοχος» του Steve Jobs, όπως ο ίδιος θα ήθελε, δεδομένου οι δύο εταιρείες στις οποίες ηγείτο εκείνος, η Apple και η Pixar, τα πήγαιναν σε όλους τους τομείς περίφημα. Δεν ισχύει το ίδιο πλέον με το twitter και το Square.


Πηγή: Deutsche Welle - Ρολφ Βένκελ / Δήμητρα Κυρανούδη