Flexfin: Ποια είναι η εταιρεία που αλλάζει τους κανόνες στο factoring

Όπως εξηγεί ο διευθύνων σύμβουλος της Flexfin, Δημήτρης Βρανόπουλος, η ελληνική fintech αξιοποιεί την τεχνολογία για να «σπάσει» τα παραδοσιακά δεσμά του factoring, δίνοντας χρήματα σε κάθε είδους επιχειρήσεις, ακόμη και ζημιογόνες ή startups. Ταυτόχρονα, καταφέρνει να εξαλείψει γραφειοκρατία και καθυστερήσεις χάρη στην ηλεκτρονική της πλατφόρμα που δεν απαιτεί καθόλου φυσική παρουσία από τους πελάτες της.  

Ποια είναι η Flexfin και τι υπηρεσίες προσφέρει;

Η Flexfin είναι η πρώτη και μοναδική εταιρεία που προσφέρει υπηρεσίες factoring που δεν είναι θυγατρική τράπεζας. Διευκολύνει τις επιχειρήσεις, όχι μόνο προσφέροντάς τους άμεση ρευστότητα για τα αγαθά που έχουν πουλήσει ή τις υπηρεσίες που έχουν προσφέρει αλλά και αναλαμβάνοντας την είσπραξη των τιμολογίων ή των επιταγών κάθε μήνα.

Αυτό που κάνουμε είναι να δίνουμε άμεσα χρήματα στις εταιρείες-πελάτες μας προεξοφλώντας άμεσα το μεγαλύτερο ποσό των τιμολογίων –κατά κανόνα το 80%– που έχουν εκδώσει στους δικούς τους πελάτες. Έτσι, τους δίνουμε μπροστά τα χρήματα που χρειάζονται για να συνεχίσουν να λειτουργούν. Όσο για το υπόλοιπο 20%, αυτό καταβάλλεται με την εξόφληση του τιμολογίου αφού αφαιρεθεί η αμοιβή και τα έξοδα της Flexfin.

Αυτό που μας διαφοροποιεί από τις παραδοσιακές εταιρείες factoring είναι πως προσφέρουμε τις υπηρεσίας μας σε επιχειρήσεις όλων των μεγεθών και εταιρικών μορφών, ακόμα και σε startups, καθώς το στοιχείο στο οποίο δίνουμε τη μεγαλύτερη βαρύτητα είναι τα χαρακτηριστικά και η αξιοπιστία των τιμολογίων που έχουν στα χέρια τους οι πελάτες μας. Από τη στιγμή που έχουν αξιόπιστους πελάτες, μπορούν να πάρουν ρευστότητα από εμάς, ακόμα και από μεμονωμένα τιμολόγια εάν αυτό επιθυμούν.

Και όλα αυτά χωρίς να απαιτούμε προσωπικές εγγυήσεις ή επιπρόσθετες εξασφαλίσεις ενώ από τη στιγμή που έχει γίνει μια εταιρεία πελάτης μας, τα χρήματα μπαίνουν στο λογαριασμό τους αυθημερόν. 

Πότε ξεκινήσατε και πώς λειτουργεί η εταιρεία σήμερα;

Η ιδέα της Flexfin δημιουργήθηκε το 2016 στα μέσα της κρίσης. Οι πόρτες των τραπεζών ήταν κλειστές και έτσι πολλές καλές εταιρείες είχαν πρόβλημα ρευστότητας με αποτέλεσμα να μαραζώνουν. Οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις είχαν ανάγκη άμεσης ρευστότητας και χρειάζονταν μια εταιρεία που θα προσαρμόσει το παραδοσιακό τραπεζικό factoring στις ανάγκες τους. 
Από την αρχική ιδέα μέχρι την ολοκλήρωση του επιχειρηματικού μας πλάνου αλλά και τη χρηματοδότησή του χρειάστηκε μια διετία. Έτσι η Flexfin δημιουργήθηκε το 2018 και ένα χρόνο αργότερα αδειοδοτήθηκε από την Τράπεζα της Ελλάδος, ξεκινώντας άμεσα χρηματοδοτήσεις.

Οι ανάγκες που είχαμε διαβλέψει ισχύουν στο ακέραιο και σήμερα, γεγονός που αποτυπώνεται στη ραγδαία ανάπτυξη της Flexfin από την πρώτη ημέρα λειτουργίας της. Μέχρι σήμερα έχουμε χρηματοδοτήσει τιμολόγια άνω των 25 εκατ. ευρώ από μικρομεσαίες ελληνικές επιχειρήσεις και αναπτυσσόμαστε καθημερινά με γοργούς ρυθμούς. Αυτό για εμάς είναι επιβεβαίωση της εκτίμησής μας ότι χιλιάδες εταιρείες δεν είχαν πρόσβαση σε υπηρεσίες factoring, κάτι που σταδιακά η Flexfin αλλάζει. 

Ποια είναι αυτά τα οφέλη που αναφέρατε και τι σημαίνει για τις επιχειρήσεις;

Τα βασικά οφέλη είναι 2:
•    Άμεση ρευστότητα που καλύπτει άμεσες ανάγκες, αντί για αναμονή μηνών για πληρωμή
•    Μείωση του πονοκεφάλου της παρακολούθησης των εισπράξεων και της παραλαβής επιταγών
Και τα δύο παραπάνω σημεία μεταφράζονται σε χρόνο και χρήμα για τις επιχειρήσεις και τις επιτρέπουν να επικεντρωθούν στην ανάπτυξη των εργασιών τους. 
Ταυτόχρονα βέβαια το factoring αποτελεί ένα «αυτό-ρυθμιζόμενο» εργαλείο χρηματοδότησης γιατί όντας συνδεδεμένο με τις πωλήσεις δεν επιτρέπει σε μια εταιρεία να υπερδανειστεί και να αντιμετωπίσει προβλήματα στη βιωσιμότητα της. 

Σε ποιους απευθύνεται το Factoring;

Το factoring είναι ιδανική λύση για τις επιχειρήσεις που χρειάζονται ρευστότητα άμεσα αλλά οι πελάτες τους πληρώνουν μήνες μετά την έκδοση των τιμολογίων. 

Υπάρχουν για παράδειγμα κλάδοι με μεγάλη εποχικότητα, που ενώ πρέπει να πληρώνουν μήνα-μήνα μισθούς και έξοδα  εισπράττουν πολλούς μήνες αργότερα. Αντίστοιχα, αν μια επιχείρηση θέλει να φέρει σε πέρας μια μεγάλη παραγγελία, αυξάνοντας τον κύκλο εργασιών της, πιθανώς να χρειαστεί άμεσα χρήματα για να ξεπληρώσει τους προμηθευτές της και να αποδώσει τον αναλογούντα ΦΠΑ.

Ακόμα όμως και στην περίπτωση μιας startup, που δεν έχει ιστορικά οικονομικά στοιχεία η Flexfin μπορεί να προσφέρει ρευστότητα, αρκεί η νεοφυής επιχείρηση να συνεργάζεται με αξιόπιστους πελάτες. 

Πόσο σας επηρέασε η πανδημία και πώς την αντιμετωπίσατε;

Η επίδραση της πανδημίας ήταν σημαντική τόσο ευρύτερα στην οικονομία όσο και σε εμάς. Για τις εταιρείες, η ανάγκη για πρόσβαση σε ρευστότητα είναι πιο αναγκαία, καθώς βλέπουμε τα τιμολόγια να εξοφλούνται πολλούς μήνες μετά την έκδοσή τους, ενώ οι μεταχρονολογημένες επιταγές φτάνουν ακόμα και τους 12 μήνες. Ταυτόχρονα, τα κρατικά χρηματοδοτικά εργαλεία, όπως η Επιστρεπτέα Προκαταβολή είτε αλλάζουν μορφή είτε σταματούν, κάνοντας την ανάγκη για άμεση ρευστότητα ακόμη πιο επιτακτική. Αυτό μεταφράζεται σε σημαντική αύξηση του ενδιαφέροντος για τις υπηρεσίες factoring αλλά και για την Flexfin ειδικότερα, καθώς χιλιάδες μικρομεσαίες επιχειρήσεις επιδιώκουν να ανακτήσουν το χαμένο έδαφος. 

Ταυτόχρονα, μέσα στην πανδημία είδαμε κατακόρυφη ανάπτυξη των ψηφιακών υπηρεσιών και δυνατοτήτων, ειδικά στο χρηματοπιστωτικό τομέα. Οι περισσότερες εργασίες μπορούν να γίνουν πλέον ψηφιακά και εξ’ αποστάσεως γεγονός που δίνει τεράστιο πλεονέκτημα σε μια fintech όπως είναι η Flexfin. Η Flexfin όντας εξαρχής στημένη με τη λογική αυτή ήταν έτοιμη να υιοθετήσει τις θεσμικές αλλαγές και είναι σε θέση να προσφέρει όλο το φάσμα των υπηρεσιών της με τον τρόπο που διευκολύνει τον πελάτη μέσα στην πανδημία. 

Ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια;

Η συνεχής βελτίωση των υπηρεσιών μας και των προϊόντων μας βρίσκεται στο DNA της Flexfin και εργαζόμαστε συνεχώς προς την κατεύθυνση αυτή. Με αρωγό την τεχνολογία, αναβαθμίζουμε συνεχώς την πλατφόρμα μας, κάνοντας την πρόσβαση ακόμη πιο εύκολη και γρήγορη για τους πελάτες μας. Παράλληλα, παρακολουθούμε στενά τον ψηφιακό μηχανισμό του κράτους και αξιοποιούμε όλες τις νέες δυνατότητες ώστε να βελτιώσουμε τις υπηρεσίες μας, τόσο στο στάδιο της αρχικής ένταξης στην πλατφόρμα (digital onboarding) είτε στην καθημερινή λειτουργία. Ιδανικά θέλουμε τα πάντα να γίνονται ψηφιακά και άμεσα, από όπου και αν βρίσκεται ο πελάτης μας. 

Πηγή: skai.gr