Bloomberg: Η Ευρώπη κινδυνεύει να «ξεμείνει» από ντίζελ λόγω των κυρώσεων προς τη Ρωσία

Η ΕΕ θα πρέπει να αναζητήσει εναλλακτικές λύσεις όπως η προμήθεια από τη Μέση Ανατολή

Ένας ακόμη πονοκέφαλος φαίνεται να προστίθεται για τους Ευρωπαίους κι αυτός ακούει στο όνομα ντίζελ. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το Bloomberg, ενόψει της εφαρμογής του νέου πακέτου ευρωπαϊκών κυρώσεων που έχει επιβάλλει η ΕΕ προς τη Μόσχα αναμένεται σε λίγους μήνες η διακοπή της ροής του ντίζελ από τη Ρωσία, η οποία τροφοδοτούσε την ΕΕ με περίπου 200 εκατ. βαρέλια τον χρόνο, με αποτέλεσμα ο κίνδυνος να ξεμείνει η ΕΕ από ντίζελ να είναι ορατός. 

Σημειώνεται πως από τις αρχές Φεβρουαρίου, με τις νέες κυρώσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης θα απαγορεύεται η παράδοση δια θαλάσσης σχεδόν όλων των προϊόντων διύλισης πετρελαίου -συμπεριλαμβανομένου του καυσίμου τύπου ντίζελ- από τη Ρωσία, τον μεγαλύτερο εξωτερικό προμηθευτή της ευρωπαϊκής ηπείρου.

«Καθώς ο χρόνος τελειώνει, εν μέσω μιας περιόδου ακραίας στενότητας της αγοράς, οι έμποροι θα πρέπει να προχωρήσουν σε δραματικές περικοπές», επισημαίνει το ρεπορτάζ του Bloomberg και προσθέτει πως σε κάθε περίπτωση  η απεξάρτηση από τις ρωσικές προμήθειες καυσίμων δεν θα είναι εύκολη.

Παράλληλα, επισημαίνει πως από τον Ιούλιο ως τον Σεπτέμβριο οι εισαγωγές μειώθηκαν σύμφωνα με στοιχεία της Vortexa Ltd. που συγκέντρωσε το Bloomberg. Αλλά πλέον είναι ξανά σε άνοδο και φτάνουν περίπου τα 500.000 βαρέλια ημερησίως. Για να τηρηθεί η προθεσμία διακοπής της εισαγωγής, από την 1η Νοεμβρίου οι εισαγωγές πρέπει να μειώνονται κατά 5.000 βαρέλια την ημέρα, χωρίς παρέκκλιση από το πρόγραμμα. 

Ωστόσο, η διακοπή της ροής δεν θα είναι εύκολη από την πλευρά της Ευρώπης σχολιάζει το Bloomberg η οποία φέρνει ως παράδειγμα τη Γαλλία, ένας από τους μεγαλύτερους εισαγωγείς στην Ευρώπη, η οποία είχε πρόσφατα μειώσει τη δική της παραγωγή ντίζελ λόγω απεργιών στα διυλιστήρια πετρελαίου της και αναγκάστηκε να προμηθεύεται περισσότερα. Η εγχώρια παραγωγή στη Γερμανία, χώρα όπου η ζήτηση ντίζελ στην Ευρώπη είναι μεγαλύτερη, κινδυνεύει επίσης επειδή το διυλιστήριο Schwedt πρόκειται να χάσει την πρόσβαση σε αργό πετρέλαιο μέσω του αγωγού Druzhba.

Η ΕΕ θα πρέπει να αναζητήσει εναλλακτικές λύσεις και όπως αναφέρει το ρεπορτάζ αναμένεται να αντισταθμίσει τη χαμένη ρωσική προσφορά εισάγοντας περισσότερες από περιοχές παραγωγής όπως η Μέση Ανατολή.

Πηγή: skai.gr