Εκτός από fake-news υπάρχει και το fact-checking για τους ψεύτες πολιτικούς

Σίγουρα, η μάστιγα των fake news, λειτουργεί εις βάρος του πολίτη και πρέπει να αντιμετωπιστεί από τις αρμόδιες πολιτικές και δημοσιογραφικές αρχές σε συνεργασία με τους ιδιοκτήτες ΜΜΕ (σε έντυπο και ηλεκτρονικό Tύπο), ώστε να ισχύσει -διεθνώς αν είναι δυνατόν- ένα κοινό πλαίσιο λειτουργίας που θα διασφαλίζει το  αγαθό της ενημέρωσης.

Όμως και λόγω του ότι βρισκόμαστε σε μακρά προεκλογική περίοδο, δεν μπορώ να αποδεχθώ ότι βασικοί υπαίτιοι ψευδών ειδήσεων και λάγνων υποσχέσεων, όπως είναι κάποιοι πολιτικοί με τον λόγο τους και τα πεπραγμένα τους να κουνούν το δάκτυλο και να αποκρούουν την οποία δημοσιογραφική κριτική,  απλά πιπιλίζοντας τη λέξη fake news.

Είναι σημαντικό που η αντιπροσωπεία της Κομισιόν, προτάσσει το θέμα  της αντιμετώπισης των fake news στις επικείμενες ευρωεκλογές και προκάλεσε αίσθηση η καμπάνια της με τίτλο «Κόψε τα μούσια – δες το καθαρό πρόσωπο της αλήθειας», μήπως όμως θα πρέπει να υπάρξουν και αντίστοιχές πρωτοβουλίες ώστε να καταδεικνύονται έγκαιρα και σίγουρα πριν τις κάλπες οι λεκτικές ανακολουθίες και τα ψέματα των πολιτικών στις ομιλίες και στις εμφανίσεις τους ώστε, να μην εξαπατώνται οι πολίτες.        

Σίγουρα θα μπορούσε σε πανευρωπαϊκό επίπεδο να χρηματοδοτηθούν ανεξάρτητες αρχές με την λειτουργία δημοσιογραφικών ομάδων που θα αναλάβουν έναν γρήγορο έλεγχο (fact-checking)  των λεγόμενων των πολιτικών και θα επισημαίνουν άμεσα και δημόσια τα όποια ψέματα και ανακολουθίες τους, για το συμφέρον της κοινής γνώμης. 

Αυτό μπορεί να γίνει μόνο μέσω μια ανεξάρτητης αρχής η διοίκηση της οποίας θα διορίζεται κοινοβουλευτικά με ευρεία πλειοψηφία  ώστε να έχει  κύρος και αποδοχή. Δυστυχώς η δημόσια τηλεόραση δεν μπορεί να αναλάβει αυτό το ρόλο, καθώς  δεν έχει καταφέρει ακόμα στη λαϊκή εκτίμηση να απογαλακτιστεί από τον  έλεγχο της εκάστοτε κυβερνητικής εξουσίας, ενώ τα ιδιωτικά μέσα και να το πράξουν, θα αμφισβητηθούν από του βαλλόμενους, ως υπηρέτες άλλων πολιτικών συμφερόντων.     

Πραγματικά θα ήθελα να δω τους πολιτικούς  και ειδικά  εδώ στην Ελλάδα, να το επιδιώκουν και να είναι «μπροστάρηδες» σε μια τέτοια πρωτοβουλία, αν πραγματικά ενδιαφέρονται να  απαλείψουν τις εποχές Μαυρογιαλούρου και ξαναφέρουν τον πολίτη κοντά στην πολιτική.

Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι στις τελευταίες εκλογές του Σεπτεμβρίου του 2015,  το ρεκόρ της αποχής ήταν ιστορικό καθώς κυμάνθηκε στο 43,4%, που σημαίνει ότι  πάνω από 4.000.000 πολίτες, έχουν απογοητευθεί και δεν πήγαν να ψηφίσουν. Εκτός αν τελικά στους πολιτικούς αρέσει να εκλέγονται από μειοψηφίες και θέλουν  να έχουν αποκλειστικά το προνόμιο να κουνούν το δάκτυλο, στους εκπροσώπους του Τύπου που είναι υποχρεωμένοι να τους ελέγξουν.  

Όπως και οι δημοσιογράφοι, έτσι και οι πολιτικοί λογοδοτούν στον κόσμο. Όμως ο κόσμος θα πρέπει να ενημερώνεται σωστά  με την καταπολέμηση των fake-news, ώστε να μπορεί να επιλέξει με γνώση μέσω του fact-checking  ποιους θα επιλέξει να τον κυβερνήσουνβάση των πολιτικών τους προγραμμάτων και σχεδιασμών. 

Έτσι θα αναθερμανθεί η πολιτική και θα επιτευχθεί η συμμετοχή των πολλών.