Honda Vision 110:Για τις πρωτεύουσες όλου του κόσμου!

Το Honda Vision 110 αποτελεί το ιδανικό αντίδοτο στην κρίση, η οποία έχει αντίκτυπο στη δυσκολία των μετακινήσεων μας μέσα στις πόλεις, προσφέροντας πολλά περισσότερα από αυτά που ζητάει. Μετά το PCX 125, ένα σκούτερ με εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση και φοβερή πρακτικότητα, μας δίνει το νέο Vision

Απλά πράγματα ζητά ένας υποψήφιος αγοραστής ενός τέτοιου δίτροχου; Χαμηλή τιμή αγοράς σε συνδυασμό όμως με καλή ποιότητα κατασκευής για να μην τρέχει διαρκώς στο συνεργείο , μικρή κατανάλωση, διαστάσεις που να του επιτρέπουν να στριμωχτεί παντού και ικανοποιητική οδική συμπεριφορά. Τα διαθέτει και με το παραπάνω το Vision

H Honda κατασκευάζει το Vision 110 στο εργοστάσιό της στην Guangzhou της Κίνας. Το αποτέλεσμα είναι μία πολύ προσιτή τιμή αγοράς στα 1.940 ευρώ αλλά χωρίς εκπτώσεις στην ποιότητα κατασκευής, που παραμένει σε υψηλά επίπεδα. Αυτό φαίνεται τόσο στην βαφή των πλαστικών όσο και στην συναρμογή τους, καθώς και στους πεντάμπρατσους αλουμινένιους τροχούς 14 ιντσών και το συνδυασμένο σύστημα πέδησης CBS. Παράλληλα η αισθητική του, χωρίς να είναι κάτι το εξεζητημένο, παραμένει κομψή με τα διπλά φωτιστικά σώματα μπροστά στην ποδιά και την αιχμηρή ουρά να αποτελούν τα δυνατά του σημεία.




Κάτω από την σέλα χωράει ένα full face κράνος, υπάρχει σχάρα και γάτζος για τα ψώνια στο επίπεδο πάτωμα. Κάτω από το τιμόνι επίσης βρίσκονται δύο μεγάλες θήκες, οι οποίες όμως είναι ανοιχτές.
Ο κινητήρας που κινεί το Vision είναι ένα αερόψυκτο σύνολο 108κ.εκ. με ένα εκκεντροφόρο και δύο βαλβίδες, ο οποίος τροφοδοτείται όμως με ψεκασμό PGM.

 Αποδίδει σύμφωνα με την Honda 8.4 ίππους στις 8.000 σ.α.λ., που στην πράξη μεταφράζονται σε άκρως ικανοποιητικές επιδόσεις για τον χαρακτήρα του σκούτερ. Σε αυτό βοηθάει και η άμεση εμπλοκή της κοντής τελικής μετάδοσης του CVT. Έτσι μέχρι τα 80 χιλιόμετρα η επιτάχυνση είναι δυνατή και από εκεί και πέρα με δυσκολία φτάνει την τελική περίπου στα 100 χιλιόμετρα.

Μεγάλη σημασία έχει όμως η χαμηλή κατανάλωσή του, την οποία με μία μέση χρήση εντός πόλης μετρήσαμε στα 2.7 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Έτσι το μικρό ρεζερβουάρ των 5.5 λίτρων, εκτός από την ψυχολογική ανάταση που δίνει στον αναβάτη του όταν λέει στον βενζινά “γέμισέ το” και πληρώνει σκάρτα 8 ευρώ, χαρίζει στο Vision μία αυτονομία περίπου 200 χιλιομέτρων. Κλείνοντας το κεφάλαιο κινητήρας οφείλουμε να επισημάνουμε και την αθόρυβη λειτουργία του.




Kαι CBS!
Μία ευχάριστη έκπληξη που μας χάρισε το Vision ήταν ο εξοπλισμός του με σύστημα CBS. Tα φρένα είναι συνδυασμένα. Πατώντας το πίσω φρένο ενεργοποιείται και μια δαγκάνα από το μπροστινό δισκόφρενο. Έτσι ένα δισκόφρενο 220 χιλ. με τριπίστονη δαγκάνα χρησιμοποιείται μπροστά, ένα ταμπούρο 130 χιλ. πίσω. Μπορεί από τα χαρτιά κάποιος να δυσπιστήσει βλέποντας πίσω το ταμπούρο, αλλά μία δοκιμή σε πραγματικές συνθήκες θα του αλλάξει αμέσως γνώμη! Τα φρένα του Vision είναι εκπληκτικά. Πατώντας τη μανέτα του πίσω φρένου ενεργοποιείται και το μεσαίο έμβολο από την τριπίστονη μπροστινή δαγκάνα. Έτσι το μπλοκάρισμα του πίσω τροχού καθίσταται απλώς αδύνατο και το σκούτερ επιβραδύνει με ασφάλεια. Το μπροστινό φρένο προσφέρει αψεγάδιαστη αίσθηση και δύναμη ανά πάσα ώρα και στιγμή, ενώ αν συνδυαστούν και δύο φρένα μαζί τότε το αποτέλεσμα είναι υπεράνω κριτικής.. Το καντράν έχει μόνο τις απαραίτητες ενδείξεις και σεμνό λευκό φωτισμό. Ο ήχος των φλας είναι σαν ένας διακριτικός μετρονόμος της μουσικής.


Το Vision έχει μικρές διαστάσεις, που θα βολέψουν ιδανικά αναβάτες μετρίου αναστήματος (1.75 μ.) αλλά θα φιλοξενήσει στη σέλα του χωρίς προβλήματα και ψηλότερους (με ύψος 1.90 μ). Το μυστικό του χαρτί όμως είναι το στενό πλάτος του στα 670 χιλιοστά! Μαζί με το χαμηλό βάρος μεταμορφώνουν το Vision στο απόλυτο εργαλείο διήθησης. Πραγματικά είναι σχεδόν αδύνατο να μείνεις κολλημένος κάπου. Εάν χωράει να περάσει πεζός τότε θα περάσεις κι εσύ.

Το στιβαρό του ατσάλινο πλαίσιο χαρίζει σταθερότητα κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες. Εδώ αποδεικνύεται σοφή και η επιλογή της Honda να εξοπλίσει το Vision με τροχούς 14 ιντσών. Οι αναρτήσεις δεν είναι βούτυρο και αποσβένουν σωστά τις κακοτεχνίες. Μόνο σε μεγάλες λακούβες θα φανεί μία αδυναμία στο πίσω αμορτισέρ, αλλά αυτό είναι κάτι που δικαιολογείται από την μη ύπαρξη 16άρη τροχού. Τα ελαστικά είναι μάρκας CST με διαστάσεις 80/90-14 μπροστά 90/90-14 πίσω. Αποτελούν μια μέτρια επιλογή. Ιδίως σε δρόμους χαμηλής πρόσφυσης προτείνεται η αντικατάσταση τους.

Το Vision με τροχούς 16 ίντσών έχει πλεονεκτήματα, αφού οι τροχοί με μεγαλύτερη διάμετρο περνούν πιο εύκολα και άνετα πάνω από τις ανωμαλίες, τις κακοτεχνίες και τις λακκούβες των δρόμων. Παράλληλα, η αύξηση της γωνίας κάστερ, του ίχνους και του μεταξονίου προσδίδουν μεγαλύτερη σταθερότητα στο σκούτερ.
Το μόνο αρνητικό είναι το μεγαλύτερο ύψος σέλας, αλλά μαζί του αυξάνεται και το ελάχιστο ύψος από το έδαφος, πράγμα που σημαίνει ότι το 16άρι Vision θα “βρίσκει” δυσκολότερα στα ανεβάσματα των πεζοδρομίων.

Τα 1.940 ευρώ που κοστίζει προσφέρουν μοντέρνα και συμπαθητική εμφάνιση που θυμίζει SH 150/300, συνδυαζόμενα φρένα, τετράχρονο κινητήρα με ψεκασμό και χαμηλή κατανάλωση, είναι οικονομικότερο από το Honda PCX 125 Idle Stop, που τόσο πετυχημένη εμπορική πορεία έχει σημειώσει στην Ελλάδα.

Πηγή: skai.gr