Ο Άρειος Πάγιος «αδειάζει» την κυβέρνηση για το Σκοπιανό

Απόφαση-βόμβα του Αρείου Πάγου, η οποία αδειάζει την κυβέρνηση για το Σκοπιανό, αποκαλύπτει σήμερα η εφημερίδα Ελεύθερος Τύπος.

Σύμφωνα με την προ ετών απόφαση το ανώτατο δικαστήριο της χώρας κρίνει πως «δεν υπάρχει μακεδονικό έθνος και κατά συνέπεια μακεδονικός πολιτισμός και μακεδονική γλώσσα».

Ειδικότερα, σύμφωνα με την εφημερίδα, όλα ξεκίνησαν το 2003 όταν ένα Σωματείο στη Δυτική Μακεδονία θέλησε να αναγνωριστεί (απαιτείται δικαστική απόφαση). Το Πρωτοδικείο απέρριψε την αίτηση εγγραφής του. Τότε υπέβαλε έφεση και το Εφετείο με μία ιστορική απόφαση την απέρριψε, διότι έκρινε ότι ο σκοπός τού υπό αναγνώριση Σωματείου «αντι?κειται προς τη δημο?σια τα?ξη και ασφα?λεια, αφου? θε?τει σε κι?νδυνο τους θεσμου?ς του Ελληνικου? Κρα?τους» και «προκαλει? συ?γχυση το?σο στο εσωτερικο? της χω?ρας ο?σο και διεθνω?ς, στα Κρα?τη και στους λοιπου?ς φορει?ς, με τους οποι?ους θα συναλλαχθει? αυτο?, καθω?ς και ο?τι η αναγνω?ριση του Σωματει?ου προσκρου?ει στην ανα?γκη ειρηνικη?ς συμβι?ωσης των πολιτω?ν της περιοχη?ς και κατ’ επε?κταση της γαλη?νης της χω?ρας». Επειτα ασκήθηκε αναίρεση, την οποία και απέρριψε, τελικά, ο Α.Π. το 2009, επικυρώνοντας την απόφαση του Εφετείου.

Αξιοσημείωτο είναι, δε, πως στη σύνθεση του Α.Π., και μάλιστα ως εισηγήτρια, συμμετείχε τότε και η κ. Βασιλική Θάνου-Χριστοφίλου, πρώην υπηρεσιακή πρωθυπουργός της Ελλάδας (27.8.2015-21.9.2015) και πρώην πρόεδρος του Αρείου Πάγου (1.7.2015-30.6.2017), η οποία ανέλαβε τη θέση του νομικού συμβούλου του πρωθυπουργού της χώρας, Αλέξη Τσίπρα, 10 μόλις ημέρες μετά τη συνταξιοδότησή της (η σύμβασή της λήγει στις 10.7.2019).

Τα βασικά σημεία της απόφασης την οποία επικύρωσε ο Α.Π. που… καίνε την κυβέρνηση για το Σκοπιανό:

Η απόφαση εκκινεί με το σκεπτικό ότι η Ελλα?δα βρι?σκεται σε αντιπαρα?θεση με το κρα?τος των Σκοπι?ων (FYROM), εξαιτι?ας της αυθαι?ρετης και ιστορικα? ατεκμηρι?ωτης αξιω?σεως του τελευται?ου να αναγνωρισθει? διεθνω?ς ως κρα?τος με το ο?νομα «Μακεδονι?α» και στη συνέχεια, προκειμένου να αποκατασταθει? η ιστορικη? αλη?θεια ως προς το σφετερισμο? του ονο?ματος της Μακεδονι?ας απο? το νεοσυσταθε?ν κρα?τος των Σκοπι?ων (FYROM), το οποι?ο επιχειρει? να αποκτη?σει εθνικη? ταυτο?τητα με ο?νομα που αποτελει? ιστορικη?, πολιτιστικη? και εθνικη? κληρονομια? της Ελλα?δας, επισημαίνει συνοπτικα? τα ακο?λουθα ιστορικα? δεδομε?να:

– O ο?ρος Μακεδονι?α, απο? αρχαιοτα?των χρο?νων, ει?ναι ο?ρος ιστορικο?ς και γεωγραφικο?ς και ο?χι εθνολογικο?ς. Οι Μακεδο?νες δεν ει?ναι, ου?τε υπη?ρξαν κατα? το προ?σφατο και το απω?τερο παρελθο?ν, ιδιαι?τερος εθνολογικο?ς σχηματισμο?ς. Απλω?ς, ως Μακεδο?νες ονομα?ζονται ανε?καθεν οι κα?τοικοι της γνωστη?ς απο? την αρχαιο?τητα περιοχη?ς της ελληνικη?ς Μακεδονι?ας, ο?πως αντι?στοιχα ονομα?ζονται Θρα?κες οι κα?τοικοι της Θρα?κης, Θεσσαλοι? οι κα?τοικοι της Θεσσαλι?ας κ.ο.κ., χωρι?ς να υπα?ρχει αντι?στοιχα θρακικη? η? θεσσαλικη? εθνικο?τητα. Επομε?νως, Μακεδο?νες κατα? την εθνικο?τητα δεν υπα?ρχουν και ου?τε μπορου?ν να «δημιουργηθου?ν», στο πλαι?σιο του συλλογικου? αυτοπροσδιορισμου? των κατοι?κων της ευρυ?τερης γεωγραφικη?ς περιοχη?ς της Μακεδονι?ας.

– Ως Ελληνες, οι αρχαι?οι Μακεδο?νες χρησιμοποιου?σαν την ι?δια με τους Ελληνες της νομι?μου Ελλα?δας γλω?σσα, πι?στευαν στους ι?διους θεου?ς και ει?χαν τον ι?διο (ελληνικο?) πολιτισμο?. Ο αρχαι?ος ΕΕλληνας φιλο?σοφος Αριστοτε?λης υπη?ρξε δα?σκαλος του Μεγα?λου Αλεξα?νδρου και τα ευρη?ματα της Βεργι?νας αποτελου?ν σταθμου?ς της παγκο?σμιας Ιστορι?ας και στοιχει?α του παγκο?σμιου πολιτισμου? που αποδεικνυ?ουν την ελληνικο?τητα της Μακεδονι?ας. Αντι?θετα, οι Σλα?βοι, δηλαδη? τα δια?φορα σλαβικα? φυ?λα που εμφανι?σθηκαν στην περιοχη? των Βαλκανι?ων, βορει?ως της Μακεδονι?ας, κατα? τον 7ο μ.Χ. αιω?να, δεν ε?χουν καμι?α σχε?ση με τους αρχαι?ους ΕΕλληνες Μακεδο?νες.

– Λο?γω της ελευθε?ρας διακι?νησης των πληθυσμω?ν, κατα? τους χρο?νους της Οθωμανικη?ς Αυτοκρατορι?ας, ει?χαν εγκατασταθει? στην Ελλα?δα, ιδι?ως στην περιοχη? της Δυτικη?ς Μακεδονι?ας, Βου?λγαροι, σλαβο?φωνοι, που ει?χαν σλαβικη? εθνικη? συνει?δηση. Μετα? την οριστικοποι?ηση των συνο?ρων, κατα? τα προεκτεθε?ντα, οι περισσο?τεροι απ’ αυτου?ς διασκορπι?σθηκαν στην περιοχη? των Σκοπι?ων η? μετανα?στευσαν σε δια?φορα κρα?τη.

– Οι ολι?γοι εναπομει?ναντες στην Ελλα?δα και συγκεκριμε?να στους Νομου?ς Φλω?ρινας και Εδεσσας εδη?λωσαν ελληνικη? εθνικο?τητα και ε?τσι απο? την εποχη? εκει?νη ε?παυσε να υπα?ρχει θε?μα σλαβικη?ς μειονο?τητας. Πριν απο? το 1944 «Μακεδονι?α» ως σλαβικο? κρα?τος και «μακεδονικο? έθνος» ως ιδιαι?τερη εθνο?τητα η?ταν ε?ννοιες παντελω?ς α?γνωστες. Εως το?τε, οι κα?τοικοι της περιοχη?ς των Σκοπι?ων δεν ει?χαν ου?τε σερβικη? ου?τε βουλγαρικη?, παρα? τα φιλοβουλγαρικα? αισθη?ματα των περισσο?τερων κατοι?κων της, και πολυ? περισσο?τερο δεν ει?χαν «μακεδονικη?» εθνικη? συνει?δηση. Την τελευται?α, τους ε?πεισε να την αποκτη?σουν ο Τι?το, προκειμε?νου να αποκολλη?σει τους Σκοπιανου?ς απο? το α?ρμα των Βουλγα?ρων, ε?χοντας ως απω?τερο σκοπο? τη συ?σταση ενιαι?ου μακεδονικου? κρα?τους, υπο? σλαβικο? μανδυ?α, και την ε?ξοδο της χω?ρας του στο Αιγαι?ο.

– Ουδει?ς πολιτισμε?νος λαο?ς μπορει? να ανεχθει? την πλαστογρα?φηση της Ιστορι?ας του. Στην προσπα?θεια αυτη? των Σκοπι?ων που α?ρχισε μετα? τη δια?σπαση της Γιουγκοσλαβι?ας, αφο?του το κρα?τος των Σκοπι?ων απε?κτησε οντο?τητα, το ε?τος 1991, εντα?σσεται η δια?δοση ιδεω?ν απο? δια?φορους εθνικιστε?ς μετανα?στες, οι οποι?οι, με?σω οργανω?σεων και σωματει?ων, που δρουν κυρι?ως στο εξωτερικο? (Αυστραλι?α, Καναδα?, ΗΠΑ), με ομιλι?ες, συγκεντρω?σεις, εκδηλω?σεις πολιτιστικε?ς κ.λπ. παραπληροφορου?ν το κοινο?, δημιουργω?ντας εσφαλμε?νες περι? υπα?ρξεως «μακεδονικου?» ε?θνους και πολιτισμου?, «μακεδονικη?ς» γλω?σσας και συνει?δησης. Παρα?λληλα, καλλιεργου?ν και την ιδε?α του «αλυτρωτισμου?», ο?πως προεκτε?θηκε, επιχειρω?ντας να δημιουργη?σουν αποσχιστικε?ς τα?σεις, θε?τοντας και το ανυ?παρκτο θε?μα της λεγο?μενης «μακεδονικη?ς μειονο?τητας» που ζει στην Ελλα?δα.

– Η απόφαση καταλήγει αναφέροντας πως, συ?μφωνα με ο?λα ο?σα προεκτε?θηκαν, δεν υπα?ρχει μακεδονικο? έθνος και, κατα? συνε?πεια, μακεδονικο?ς πολιτισμο?ς και μακεδονικη? γλω?σσα «MAKEDONCKI». Ου?τε φυσικα? υφι?σταται στην Ελλα?δα «μακεδονικη? μειονο?τητα». Ει?ναι αυτονο?ητο ο?τι ε?να μωσαϊκο? εθνοτη?των δεν μπορει?, σε εξη?ντα χρο?νια, να αποκτη?σει εθνολογικη? οντο?τητα, στηριζο?μενο σε χαλκευμε?να ιστορικα? στοιχει?α.

Η δικαίωση

Στο μεταξύ, τα πρόσωπα του υπό ίδρυση σωματείου δικαιώθηκαν από το Δικαστήριο των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, το οποίο αποφάνθηκε ότι η άρνηση εγγραφής του Σωματείου στις εθνικές αρχές έρχεται σε αντίθεση με την αρχή της ελευθερίας του συνεταιρίζεσθαι και κυρίως διότι δεν είχαν ακόμη αναπτύξει δράση για να μπορεί να κριθεί ότι απειλεί τη δημόσια ειρήνη και ασφάλεια. Σε κάθε, δε, περίπτωση, υποστήριξε πως αν ανέπτυσσε τέτοια δράση, οι εθνικές αρχές δεν ήταν αφοπλισμένες και θα μπορούσαν να αποφασίσουν τη διάλυσή του.

Ιδιαίτερης σημασίας χρήζει η διαπίστωση του Ευρωπαϊκού Δικαστήριο των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου ότι δεν εντοπίστηκαν ενδείξεις αυθαιρεσίας κατά τη διεξαγωγή της διαδικασίας, όπως επικαλούνταν οι προσφεύγοντες, και επιπλέον ότι οι αποφάσεις του Α.Π. και του Εφετείου ήταν πλήρως αιτιολογημένες και του Α.Π. πλήρως αμερόληπτη.

Επισημαίνεται δε ότι η Πολιτεία δεν προσέβαλε την απόφαση, υποβάλλοντας αίτημα επανεξέτασης, όπως ανακοινώθηκε την 9η.10.2015.

Η δικηγόρος που έφερε στο φως της δημοσιότητας την εν λόγω απόφαση κ. Αριάδνη Νούκα δήλωσε στον «Ε.Τ.»: «Οι αποφάσεις τόσο του Α.Π. όσο και του Εφετείου είναι ιστορικές και εκδόθηκαν από εξαιρετικούς δικαστές. Τα ελληνικά δικαστήρια επικύρωσαν τη μοναδική ιστορική αλήθεια, που δεν είναι άλλη από την ελληνικότητα της Μακεδονίας και την ανυπαρξία ιδιαίτερης “μακεδονικής” γλώσσας και “μακεδονικού” έθνους που προωθούσαν προπαγανδιστικά όλα αυτά τα χρόνια οι Σκοπιανοί. Η χαρακτηριστική δικανική παραδοχή ότι ένα μωσαϊκο? εθνοτη?των δεν μπορει?, σε εξη?ντα χρο?νια, να αποκτη?σει εθνολογικη? οντο?τητα, στηριζο?μενο σε χαλκευμε?να ιστορικα? στοιχει?α, είναι απόλυτα ακριβής. Στο σημείο αυτό συνάδει και η υπενθύμιση της επιστολής των 373 ακαδημαϊκών εγνωσμένου κύρους ανά τον κόσμο προς τον τότε πρόεδρο των ΗΠΑ, Μπαράκ Ομπάμα, οι οποίοι έκαναν λόγο για ιστορική αταξία και του επισήμαναν ότι οι Σκοπιανοί διεκδικούν το όνομα για να σφετεριστούν την Ιστορία και τον Μέγα Αλέξανδρο και ότι αυτό εγκυμονεί σοβαρότατους κινδύνους. Θεωρώ ότι αν θέλουμε με μία φράση να δώσουμε τη διάσταση των πραγμάτων, αυτή δεν θα ήταν άλλη από τη δικανική κρίση ότι ουδείς πολιτισμένος λαός μπορεί να ανεχθεί την πλαστογράφηση της Ιστορίας του».


Πηγή: skai.gr - Πηγή: Ελεύθερος Τύπος
TAGS: Σκόπια