Βρετανία: Νέα αύξηση τιμών σε δημοφιλή είδη διατροφής τον Μάρτιο

Η τιμή του χυλού βρώμης, αγαπημένου προγεύματος των Βρετανών, αυξήθηκε κατά 35,5% κατά μέσο όρο σε σχέση με πέρυσι.

Λονδίνο, Θανάσης Γκαβός

Ο επιμέρους πληθωρισμός τροφίμων και ποτών στις οκτώ μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ στη Βρετανία το Μάρτιο διαμορφώθηκε στο 17,2%, σύμφωνα με έρευνα του οργανισμού ενημέρωσης των καταναλωτών Which?.

Πρόκειται για ακόμα μεγαλύτερο ρυθμό αύξησης των τιμών σε σχέση με το 16,5% του Φεβρουαρίου. Συνολικά ο πληθωρισμός στο Ηνωμένο Βασίλειο όπως έχει διαμορφωθεί από το Φεβρουάριο βρίσκεται στο 10,4%.

Η νέα έρευνα εξέτασε τις αλλαγές στην τιμή βασικών προϊόντων στις αλυσίδες Asda, Morrisons, Tesco, Sainsbury's, Aldi, Lidl, Ocado και Waitrose.

Πιο συγκεκριμένα, η τιμή του χυλού βρώμης, αγαπημένου προγεύματος των Βρετανών, αυξήθηκε κατά 35,5% κατά μέσο όρο σε σχέση με πέρυσι.

Το τυρί τσένταρ, το πιο δημοφιλές τυρί στη χώρα, πωλείται κατά 28,3% πιο ακριβά σε σχέση με τον περσινό Μάρτιο.

Η τιμή στα χοιρινά λουκάνικα είναι αντιστοίχως αυξημένη κατά 26,8% και στις πατάτες κατα 14%. Το λευκό ψωμί κοστίζει 22,8% περισσότερο.

Υπάρχουν πάντως και ορισμένες συγκεκριμένες μάρκες αυτών και άλλων προϊόντων που σε κάποια σουπερμάρκετ έχουν καταγράψει αύξηση της τάξης ακόμα και του 80%, όπως ένα ώριμο τυρί τσένταρ Ουαλίας στα Asda. Η συσκευασία των 180 γραμμαρίων πέρυσι κόστιζε μία λίρα και πλέον κοστίζει 1,80 λίρες.

Συσκευασία με οκτώ λουκάνικα στα Tesco κοστίζει πλέον 1,39 λίρες από 80 πένες πέρυσι, μια αύξηση 73,3%.

Η έρευνα αφορά πάνω από 26.000 προϊόντα στις οκτώ αλυσίδες.

Πηγή: skai.gr