Κλείσιμο

Σε όλο το Λονδίνο ισχύει από σήμερα η ζώνη εξαιρετικά χαμηλών ρύπων οχημάτων

Στόχος του μέτρου του Σαντίκ Καν είναι η βελτίωση της ποιότητας της ατμόσφαιρας στη βρετανική μητρόπολη

Λονδίνο, Θανάσης Γκαβός

Σε ισχύ τέθηκε από σήμερα από τον δήμαρχο του Λονδίνου η επέκταση της Ζώνης Εξαιρετικά Χαμηλών Εκπομπών ρύπων από οχήματα (ULEZ), ώστε να καλύπτεται πλέον το σύνολο της έκτασης του Μείζονος Λονδίνου.

Στόχος του μέτρου του Σαντίκ Καν είναι η βελτίωση της ποιότητας της ατμόσφαιρας στη βρετανική μητρόπολη.

Ωστόσο, η αντιπολίτευση, κάτοικοι των επηρεαζόμενων περιοχών και οι κομητείες που συνορεύουν με το Λονδίνο υποστηρίζουν ότι πρόκειται για πολιτική απόφαση οικονομικής επιβάρυνσης των οδηγών από τον δήμαρχο.

Το μέτρο προβλέπει πως οι οδηγοί οχημάτων που δεν πληρούν συγκεκριμένες περιβαλλοντικές προδιαγραφές ως προς την εκπομπή ρύπων, δηλαδή κυρίως παλαιότερων οχημάτων, θα υφίστανται ημερήσια χρέωση 12,50 λιρών (14,50 ευρώ) όταν εισέρχονται στη ζώνη ULEZ.

Το μέτρο υπολογίζεται ότι αφορά μόνο ένα στα δέκα οχήματα, καθώς η συντριπτική πλειοψηφία τους πληροί τα όρια εκπομπών που θέτει η ULEZ.

Το μέτρο, που αρχικά είχε εξαγγελθεί από τον Μπόρις Τζόνσον όταν ήταν δήμαρχος της πόλης, τέθηκε σε ισχύ από τον Σαντίκ Καν τον Απρίλιο του 2019 καλύπτοντας το κεντρικό Λονδίνο.

Τον Οκτώβριο του 2021 έγινε η πρώτη επέκταση ώστε η ULEZ να καλύπτει τις περιοχές που περικλείονται στη (βόρεια και νότια) περιμετρική οδό της βρετανικής πρωτεύουσας, δηλαδή μια περιοχή στην οποία ζουν 3,8 εκατομμύρια άνθρωποι.

Η νέα επέκταση καλύπτει πλέον μια περιοχή με πληθυσμό περί τα 9 εκατομμύρια κατοίκους.

Η πρώτη ημέρα εφαρμογής της επέκτασης έγινε δεκτή με αντιδράσεις από κατοίκους, ακόμα και με βανδαλισμούς καμερών κυκλοφορίας και πινακίδων σήμανσης.

Πηγή: skai.gr