Είναι η πρώτη φορά, και με την αποκάλυψη του ΣΚΑΙ για το ΦΕΚ που πήρε επί της ουσίας αυτός ο χάρτης, που το δόγμα της Γαλάζιας Πατρίδας μετατρέπεται σε ένα κείμενο με την όποια νομοθετική ισχύ έχει.

Σύμφωνα με κυβερνητικές και διπλωματικές πηγές νομικά δεν έχει ιδιαίτερη σημασία σε τι μπορεί να δίνει ΦΕΚ η Τουρκία διότι υπάρχουν περιοχικές συμφωνίες αεροναυτιλίας από την δεκαετία του 1950 που έχουν δηλωθεί και στους αρμόδιους οργανισμούς από τα μέσα της δεκαετίας του 1970 που ορίζουν ρητά ποιες είναι οι ελληνικές περιοχές ευθύνης για την έρευνα σε αεροναυτικά ατυχήματα. Συνεπώς στην Ελλάδα εκτιμούν ότι αυτή η κίνηση του Ερντογάν δεν παράγει κανένα νομικό αποτέλεσμα 

Στην πραγματικότητα η περιοχή που σημειώνεται στον χάρτη περνά τα όρια και πέρα του Ελληνογυπτιακού συμφώνου απλώς επειδή η περιοχή έρευνας και ευθύνης περιορίζεται από τους κανόνες του FIR θεωρείται ότι δεν υπάρχει καμία νομική υπόσταση αυτό το ζήτημα.

Υπάρχουν όμως και άλλες παράμετροι που πρέπει να επισημανθούν:

1.    Η Τουρκία φορτώνει το τραπέζι του διαλόγου 
2.    Σε μια επιχείρηση έρευνα και διάσωσης είναι ασαφές σε ποιον θα απευθύνει το mayday ένα σκάφος που βρίσκεται στις περιοχές που έχει δεσμεύσει η Τουρκία.

Συνεπώς το όποιο «θερμό επεισόδιο» μπορεί να είναι μια ένταση, μια τριβή με φόντο μια επιχείρηση έρευνας και διάσωσης.

Δεν θα πέσουμε στην παγίδα με τον νέο χάρτη

Αρμόδια κυβερνητική πηγή ανέφερε πως κεντρική στρατηγική και δόγμα της κυβέρνησης είναι αναγνωρίζοντας ποιες είναι οι κινήσεις της Τουρκίας να μην πέσει στην παγίδα που στήνει η Άγκυρα με πολλαπλά μέσα.  

Σημειώνεται πως το Ορούτς Ρέις βρίσκεται όλο και πιο κοντά στο Καστελόριζο.

Πηγή: skai.gr