Tρόποι να χρησιμοποιήσεις το ASMR για να χαλαρώσεις και να μειώσεις το στρες

Tρόποι να χρησιμοποιήσεις το ASMR για να χαλαρώσεις και να μειώσεις το στρες

Πολλές φορές ακούγοντας κάποιους ήχους, αισθανόμαστε ένα ρίγος, μια ευχαρίστηση, μια χαλάρωση. Είναι σαν να βιώνουμε μια εξωσωματική εμπειρία και συμβαίνει σχεδόν σε όλους.

Αυτό ακριβώς είναι το ASMR, ή αλλιώς στα ελληνικά Αυτόνομη Αισθητήρια Ανταπόκριση Μεσημβρινών.

Πρόκειται για την αίσθηση ευφορίας και μυρμηγκιάσματος μαζί, που αισθανόμαστε στο πίσω μέρος του κεφαλιού και στη σπονδυλική μας στήλη, όταν ακούμε συγκεκριμένους ήχους. Αυτοί οι ήχοι – triggers, ερεθίζουν τον εγκέφαλο μας κι ενεργοποιούν μια όξυνση αισθήσεων. Πρόκειται δηλαδή, για μια αντίδραση του εγκεφάλου μας σε κάποιους ήχους, η οποία όμως είναι πολύ ευχάριστη και χαλαρωτική.

Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα ASMR, είναι οι εκπομπές του Bob Ross. Οι περισσότεροι από εμάς τις παρακολουθούσαμε, όχι γιατί θέλαμε να γίνουμε ζωγράφοι, άλλα γιατί μας χαλάρωνε η φωνή του και ο ήχος του πινέλου πάνω στον καμβά. Το ίδιο συμβαίνει και με την Biilie Eilish.

Έρευνες έχουν δείξει ότι οι ήχοι αυτοί προκαλούν χαλάρωση, αποβάλλουν το στρες και βοηθούν το άτομο να κοιμηθεί πιο εύκολα, ακόμα κι αν αυτό πάσχει από αϋπνίες.

Το ASMR άρχισε να γίνεται αρκετά γνωστό στο ευρύ κοινό, μέσα από το διαδίκτυο και κυρίως μέσα από το You Tube. Ωστόσο, σαν όρος κυκλοφορεί από το 2010, όταν κάποιοι έφτιαξαν μια ομάδα στο Facebook για να συζητήσουν ακριβώς αυτό το φαινόμενο.

Παράλληλα, νευρολόγοι ερευνητές αναγνωρίζουν την ύπαρξη του ASMR, αλλά ακόμα δεν έχουν προσδιορίσει ακριβώς πώς αυτό επιδρά στον άνθρωπο και γιατί κάποιοι επηρεάζονται, ενώ κάποιοι άλλοι όχι.

Υπάρχουν πλέον αναρίθμητα βίντεο και ASMRtists, που ασχολούνται με αυτό. Υπάρχουν βίντεο για παράδειγμα, με ανθρώπους να βουρτσίζουν τα μαλλιά τους, να τρώνε, να ψιθυρίζουν, να τρίβουν σαπούνι και ότι άλλο μπορείς και δεν μπορείς να φανταστείς.

Επίσης, υπάρχουν άτομα, που ασχολούνται αποκλειστικά με αυτό, βγάζοντας μάλιστα τα προς το ζην τους με αυτά τα βιντεάκια, που τα τελευταία χρόνια γίνονται ανάρπαστα και στην Ελλάδα. Για παράδειγμα, η Salted Caramel, η διασημότερη Ελληνίδα ASMRtist, με πάνω από 100.000 συνδρομητές στο κανάλι της, η οποία παράγει ήχους τρώγοντας γλυκά και σοκολάτες.

Αν λοιπόν ταλαιπωρείσαι από αϋπνίες ή έχεις στρες και άγχος και θέλεις να αποφορτιστείς και να αποσυμπιεστείς με ένα πρωτότυπο τρόπο, παρακάτω σου δείχνουμε το δρόμο με πέντε απλά βήματα:

1.Βρες το σωστό ASMR βίντεο για σένα.

Υπάρχουν χιλιάδες βίντεο ASMR, που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο. Αυτό που έχεις να κάνεις, είναι να ρίξεις μια ματιά σε αυτά και να δεις τι πραγματικά σε χαλαρώνει. Σκέψου και στην κανονικότητά σου, ποιοί ήχοι είναι αυτοί, που σε κάνουν να νιώθεις αυτή τη γλυκιά ανατριχίλα.

2.Βρες τη σωστή στιγμή.

Πραγματικά δεν είναι όλες οι ώρες ίδιες για χαλάρωση και ηρεμία. Βρες λοιπόν, ποιά είναι η καταλληλότερη για σένα. Ποιά είναι δηλαδή, αυτή η στιγμή μέσα στη μέρα , που μπορείς να αφιερώσεις λίγο χρόνο για να χαλαρώσεις.

Επίσης, ξεκίνα με μικρότερα βίντεο ή Podcast των 10 με 15 λεπτών. Το βράδυ που ξαπλώνεις μπορείς να βάλεις μεγαλύτερης διάρκειας. Αν δε, πάσχεις από αϋπνίες, υπάρχουν ASMRtists που ασχολούνται αποκλειστικά με αυτό. Σε βάζουν κυριολεκτικά για ύπνο κι όταν ξυπνάς είναι εκεί και σε καλημερίζουν, όπως το χαρακτηριστικό εννιάωρο βίντεο της Whisper Red, ή κατά κόσμο Emma Smith, το οποίο χρησιμοποιείται σε κλινική ύπνου.

3.Βρες το χώρο.

Επίσης πολύ σημαντικός είναι και ο χώρος, στον οποίο θα απολαύσεις αυτό το νέο εγκεφαλικό σπα. Βρες ένα μέρος, που να νιώθεις καλά, να είσαι άνετα και χαλαρά. Μπορεί να είναι ο καναπές σου ή το υπνοδωμάτιό σου, ή μπορεί να είναι η αιώρα στη βεράντα σου.

Βάλε τα πιο άνετα ρούχα, που έχεις και την καλύτερη σου διάθεση και ξεκίνα.

4.Βρες τη σωστή αναπνοή.

Όπως και στη γιόγκα, έτσι και στο ASMR χρειάζεται να βρεις τη σωστή στάση σώματος και τη σωστή αναπνοή.

Ξάπλωσε με την πλάτη στο πάτωμα και πάρε πέντε μεγάλες ανάσες, από το στομάχι, αφήνοντας σιγά-σιγά τον αέρα να βγει. Παράλληλα, παρατήρησε πώς επιδρά ο ήχος στα διάφορα μέρη του σώματός σου. Επικεντρώσου σε εκείνα τα σημεία που είναι σφιγμένα, χαλάρωσε το σαγόνι σου και ακολούθα το ρυθμό της αναπνοής σου.

5.Βάλε στη μέρα σου μικρές ASMR στιγμές.

Μπορείς κάλλιστα, να αποσυμπιέζεσαι κατά τη διάρκεια της μέρα με mini στιγμές χαλάρωσης. Βάλε ένα ASMR να παίζει πριν ή μετά από ένα meeting, ή έπειτα από μια αγχωτική κατάσταση. Δε χρειάζεται να το ακούσεις μέχρι το τέλος. Λίγα λεπτά φτάνουν, ίσα-ίσα να σε χαλαρώσουν.

Διαβάστε ακόμη:

Δροσερή σαλάτα με φράουλες, μυζήθρα και μαριναρισμένα μανιτάρια

Σύνδρομο καρπιαίου σωλήνα: Όλα όσα πρέπει να ξέρεις

Πηγή: Savoirville