Πιθανότατα έχεις ακούσει για τα οφέλη της κατανάλωσης νερού για το δέρμα σου. Πώς θα αντιδρούσες όμως αν σου λέγαμε ότι αυτό είναι ένας μύθος;
Κι όμως, παρόλο που η κατανάλωση νερού είναι καίριας σημασίας για τον οργανισμό μας, δεν μεταφράζεται σε λαμπερότερη επιδερμίδα.

Το σώμα μας χρησιμοποιεί το νερό για να αποβάλλει τοξίνες και να ενυδατώσει τα κύτταρα. Έτσι, δεν θα δεις κάποιο άμεσο αποτέλεσμα στο δέρμα σου ανεξάρτητα από το πόσο νερό καταναλώνεις. Η μόνη περίπτωση που μπορεί να δεις κατευθείαν πιο ενυδατωμένη και λαμπερή την επιδερμίδα σου από την κατανάλωση νερού, είναι εάν το δέρμα σου είναι πολύ αφυδατωμένο και έχει χάσει μέρος της ελαστικότητας του.

Όσο σοκαριστική κι αν είναι αυτή η αποκάλυψη, υπάρχουν κάποιες τροφές που βοηθούν άμεσα την υγεία της επιδερμίδας σου.

Εάν έχεις λιπαρή επιδερμίδα με αυξημένη παραγωγή σμήγματος, μάλλον ο δερματολόγος θα σου έλεγε να αποφεύγεις τα junk foods

Πράγματι, στοιχεία δείχνουν ότι οι επεξεργασμένες τροφές ενεργοποιούν την υπερβολική παραγωγή σμήγματος, οδηγώντας σε φραγμένους πόρους και σπυράκια. Σίγουρα, λοιπόν, η αποφυγή τους είναι ένας τρόπος να μειώσεις τα ανεπιθύμητα αυτά αποτελέσματα. Παράλληλα, όμως, υπάρχουν τροφές που καταστέλλουν ενεργά την υπερβολική παραγωγή σμήγματος.

Συγκεκριμένα, τροφές πλούσιες σε βιταμίνη Ε, όπως οι ξηροί καρποί και τα αβοκάντο, και τροφές πλούσιες σε Ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, όπως ο σολομός, οι σαρδέλες, το σπανάκι και το kale, καταστέλλουν την παραγωγή σμήγματος.

Εάν θες να αυξήσεις τα επίπεδα κολλαγόνου στο δέρμα σου, πιθανά να έχεις ήδη δοκιμάσει κάποιο διατροφικό συμπλήρωμα

Παρόλο που τα διατροφικά συμπληρώματα κολλαγόνου μπορεί να έχουν θετικά αποτελέσματα, τα στοιχεία για την αποτελεσματικότητα τους είναι ανεπαρκή. Ο λόγος είναι επειδή δεν γνωρίζουμε ακόμα πως τα συμπληρώματα αυτά διασπώνται από τα στομαχικά υγρά. Δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας, όμως, γιατί μπορείς να αυξήσεις τα επίπεδα κολλαγόνου σου τρώγοντας. Τα πιο αποτελεσματικά τρόφιμα για την ενίσχυση κολλαγόνου είναι αυτά πλούσια σε βιταμίνη C.

Για παράδειγμα, τα εσπεριδοειδή, το kale, το σπανάκι, το μπρόκολο και οι φράουλες αυξάνουν αποδεδειγμένα τα επίπεδα κολλαγόνου. Έτσι, διατηρούν την επιδερμίδα ελαστική και σφριγηλή.

Ένας ακόμα φυσικός τρόπος αύξησης του κολλαγόνου είναι ο ύπνος. Όσο περισσότερο εκτίθεται το δέρμα σου στην UV ακτινοβολία μέσα στην ημέρα, τόσο πιο σημαντικός είναι ο καλός ύπνος. Καθώς κοιμόμαστε, τα κύτταρα αναπλάθονται αυξάνοντας τα επίπεδα κολλαγόνου. Γι’ αυτό εάν δεν κοιμάσαι αρκετά σε συχνή βάση, το δέρμα σου θα δείχνει πιο γερασμένο. Έτσι, όσο περισσότερο μπορείς να κοιμάσαι καλά και αρκετά, τόσο πιο νεανική και φρέσκια θα δείχνει η επιδερμίδα σου!

Εάν η επιδερμίδα σου πέφτει συχνά θύμα φλεγμονών, πιθανά να οφείλεται σε έλλειψη βιταμίνης D

Μάλιστα, έχει αποδειχθεί ότι η έλλειψη βιταμίνης D οδηγεί σε αύξηση φλεγμονών και εξασθένιση του ανοσοποιητικού, επηρεάζοντας την υγεία της επιδερμίδας. Ένας απλός τρόπος να ενισχύσεις τα επίπεδα βιταμίνης D στον οργανισμό σου είναι η κατανάλωση τροφών πλούσιων σε αυτή. Για παράδειγμα, τα μανιτάρια και ο σολομός μπορούν να μειώσουν την φλεγμονή, που συνήθως εμφανίζεται ως κοκκίνισμα ή ακμή στο δέρμα σου. Παράλληλα, μπορείς να αυξήσεις την κατανάλωση τροφών πλούσιων σε προβιοτικά. Μέσα σε αυτές είναι το γιαούρτι και το τυρί, τα οποία βοηθούν στην πέψη και ενισχύουν την υγεία του εντέρου. Η υγεία του εντέρου είναι άμεσα συνδεδεμένη με την εμφάνιση της επιδερμίδας, προκαλώντας συχνά κοκκίνισμα και συμπτώματα ακμής.

Αν μένεις στην πόλη, η προστασία από τις ελεύθερες ρίζες είναι κάτι που έχεις σίγουρα ακούσει

Πιθανά, όμως να μην γνωρίζεις ότι μια από τις πιο δραστικές μεθόδους καταπολέμησης τους είναι η αερόβια άσκηση. Η αερόβια άσκηση αυξάνει την αιματική ροή, προσφέροντας περισσότερο οξυγόνο στα κύτταρα. Πέρα από τη θρέψη των κυττάρων, βοηθάει στην αποβολή ρύπων από το σώμα, όπως οι ελεύθερες ρίζες. Πρακτικά, η αερόβια άσκηση προσφέρει τα αποτελέσματα που αναζητάμε από τις αντιοξειδωτικές κρέμες. Μάλιστα, μελέτες έχουν δείξει ότι όσοι κάνουν τακτικά αερόβια άσκηση έχουν πιο νεανική όψη στην επιδερμίδα τους!

Πέρα από την αντιοξειδωτική της δράση, η αερόβια άσκηση μειώνει το στρες και τα επίπεδα κορτιζόλης στο σώμα. Αυτό με τη σειρά του έχει ως αποτέλεσμα καθαρότερη επιδερμίδα, με λιγότερα σπυράκια. Ειδικά εάν έχεις έκζεμα, ψωρίαση ή ροδόχρους ακμή, η αύξηση στα επίπεδα κορτιζόλης από το στρες, δυσχεραίνει τη φλεγμονή. Συχνά μάλιστα, αυτή η φλεγμονή μπορεί να οδηγήσει σε φραγμένους πόρους καθώς τα αυξημένα επίπεδα κορτιζόλης οδηγούν σε δυσλειτουργία της παραγωγής σμήγματος. Άλλος ένας λόγος που μπορεί να βγάζεις σπυράκια, ειδικά γύρω από το στόμα είναι η κακή στοματική υγιεινή.

Η στοματική υγιεινή είναι άμεσα συνδεδεμένη με το πεπτικό, επηρεάζοντας και την υγεία της επιδερμίδας σου. Γι’ αυτό εάν δεν βλέπεις αποτελέσματα με άλλες λύσεις, μπορεί μια επίσκεψη στον οδοντίατρο να είναι η βοήθεια που χρειάζεται το δέρμα σου.

Φυσικά, αυτό δεν σημαίνει ότι είναι πανάκεια. Η καλύτερη λύση εάν σε προβληματίζει η εμφάνιση της επιδερμίδας σου είναι να συμβουλευτείς το δερματολόγο σου. Παράλληλα, όμως, δεν βλάπτει να δοκιμάσεις μια ή περισσότερες από τις παραπάνω μεθόδους.

Απ’ ότι φαίνεται, η καλύτερη σωματική υγεία μεταφράζεται και σε λαμπερότερη, καθαρότερη επιδερμίδα.

Διαβάστε ακόμη:

4 tips για να προσθέσεις λίγη από την ιταλική φινέτσα στα outfits σου

Millennial Travellers: «Κουβαλάμε μέσα μας ένα κομμάτι από όλα τα μέρη που έχουμε επισκεφθεί»

Πηγή: Savoirville