Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη: Εως 1.300 βαθμούς έφτασε η θερμοκρασία στα φλεγόμενα βαγόνια

 Συνεχίζεται η διαδικασία αναγνώρισης και ταυτοποίησης των θυμάτων είπε η εκπρόσωπος της Αστυνομίας 

Στους 36 έχουν φτάσει οι επιβεβαιωμένοι νεκροί σύμφωνα με νεότερη ενημέρωση για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη από τον Εκπρόσωπο Τύπου του Πυροσβεστικού Σώματος, Πύραρχο Βασίλειο Βαθρακογιάννη και την Εκπρόσωπο Τύπου της Ελληνικής Αστυνομία, Αστυνόμο Β' Κωνσταντία Δημογλίδου, από το Εθνικό Συντονιστικό Κέντρο Επιχειρήσεων και Διαχείρισης Κρίσεων στο Μαρούσι.

Εκτιμάται ότι ο αριθμός των θυμάτων θα ανέβει. Επίσης νοσηλεύονται 72 τραυματίες εκ των οποίων οι 6 βρίσκονται σε Μονάδες Εντατικής Θεραπείας.

Όπως υπογράμμισε ο εκπρόσωπος της Πυροσβεστικής από τη σφοδρότητα της σύγκρουσης, το βαγόνι – εστιατόριο βρέθηκε πάνω σε δύο άλλα βαγόνια. Επιπλέον στο συγκεκριμένο βαγόνι, όπως αναφέρθηκε, από τη σύγκρουση ξέσπασε πυρκαγιά, η οποία ανέβασε τη θερμοκρασία έως και σε 1.300 βαθμούς Κελσίου, που σημαίνει ότι είναι δύσκολη η ταυτοποίηση των σορών που βρίσκονταν μέσα σε αυτό.

Οι Πυροσβεστικές δυνάμεις επιχειρούν στο δεύτερο βαγόνι και με διασωστικά εργαλεία αφαιρούνται τμηματικά τα κομμάτια του. Όταν ολοκληρωθεί η επιχείρηση έρευνας σε αυτό οι πυροσβέστες θα συνεχίσουν τις έρευνες και στο τρίτο βαγόνι.

Η εκπρόσωπος της ΕΛ.ΑΣ δήλωσε ότι συνεχίζεται η διαδικασία αναγνώρισης και ταυτοποίησης των θυμάτων και με την διαδικασία λήψης DNA και πως έχει συλληφθεί 59χρονος ημεδαπός στο πλαίσιο της προανάκρισης που διενεργείται με την επίβλεψη του αρμόδιου εισαγγελέα. 

Πρόκειται για τον σταθμάρχη της Λάρισας ο οποίος κατηγορείται για ανθρωποκτονία από αμέλεια και επικίνδυνες παρεμβάσεις στην συγκοινωνία. Ο σταθμάρχης, ηλικίας 59 ετών, σύμφωνα με την Αστυνομία, χαρακτηρίζεται ως υπαίτιος του δυστυχήματος και κατηγορείται εκτός των άλλων, για ανθρωποκτονία από αμέλεια άρθρο 302 του Ποινικού Κώδικα), σωματική βλάβη από αμέλεια (314 ΠΚ) και επικίνδυνες παρεμβάσεις στην συγκοινωνία μέσων (291 ΠΚ).

Παράλληλα, η κα Δημογλίδου υπενθύμισε πως έχει συσταθεί ομάδα ψυχολόγων από την τηλεφωνική Γραμμή Ψυχοκοινωνικής Υποστήριξης 10 306 και καλεί τους συγγενείς και τις οικογένειες τραυματιών και θυμάτων προκειμένου να τους παρέχει ψυχολογική υποστήριξη και καθοδήγηση.

Για τις κλίνες στα ξενοδοχεία οι συγγενείς μπορούν να καλούν τους τηλεφωνικούς αριθμούς της Διεύθυνσης Αστυνομίας Λάρισας 2410683175 και 76 που λειτουργούν ήδη για την παροχή πληροφοριών για τους επιβάτες που μετακινήθηκαν με ασφάλεια στη Θεσσαλονίκη καθώς και για όσους έχουν μεταφερθεί στα νοσοκομεία.

Έχουν δώσει ανωμοτί καταθέσεις και άλλοι δύο υπάλληλοι 

Στο πλαίσιο της δικογραφίας που σχηματίζεται από την ΕΛΑΣ έχουν δώσει ανωμοτί καταθέσεις και άλλοι δύο υπάλληλοι στην Τροχαία Λάρισας.

Εν τω μεταξύ ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη Τάκης Θεοδωρικάκος είναι ήδη στη Λάρισα, ξεκινώντας τις συναντήσεις που θα έχει στο πλαίσιο της έρευνας, από την περιφέρεια Θεσσαλίας.

Live εικόνα από τον τόπο του δυστυχήματος 

LIVE: Site of train collision in Greece https://t.co/TuhHFrgLn5

— Reuters (@Reuters) March 1, 2023

Τι υποστήριξε στην κατάθεση ο συλληφθείς σταθμάρχης της Λάρισας

Σύμφωνα με πληροφορίες του ΣΚΑΪ, ο συλληφθείς σταθμάρχης της Λάρισας, στην πολύωρη κατάθεσή του ανέφερε ότι έδωσε εντολή για αλλαγή στην τροχιά αλλά το σύστημα δεν υπάκουσε.

Όπως ανέφερε ο ρεπόρτερ του Σκάι,  Θεοδόσης Πάνου, όλα θα ξεκαθαρίσουν όταν φτάσουν στα χέρια των αρχών που ερευνούν την τραγωδία οι καταγεγραμμένες συνομιλίες στα κρίσιμα λεπτά πριν από την στιγμή της σύγκρουσης.

Νωρίτερα ο σταθμάρχης είχε συλληφθεί,  με τις κύριες ευθύνες να επιρρίπτονται σε αυτόν για το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη.

Ο κλειδούχος κλήθηκε για εξηγήσεις και έδωσε ανωμοτί κατάθεση στο Τμήμα Τροχαίας Λάρισας που διενεργεί την προανάκριση και συγκεντρώνει την ογκώδη δικογραφία για το πρωτοφανές αυτό σιδηροδρομικό δυστύχημα.

Οι καταθέσεις των επιζώντων, ωστόσο, και η πραγματογνωμοσύνη θα ρίξουν περισσότερο φως στα ακριβή αίτια του δυστυχήματος.

Αυτό που κυρίως ερευνάται είναι εάν πρόκειται για ανθρώπινο λάθος ή για μία σειρά τεχνικών παραλείψεων και σφαλμάτων που οδήγησαν στο μοιραίο δυστύχημα, καθώς και γιατί ο σταθμάρχης έδωσε τη συγκεκριμένη γραμμή στην επιβατική αμαξοστοιχία.

Πηγή: skai.gr