Ξαναβγαίνουν στην αγορά τα θρυλικά σοβιετικά Moskvich

Άρχισε και πάλι στη Ρωσία η παραγωγή των κλασσικών αυτοκινήτων σε πρώην εργοστάσιο της Renault κοντά στη Μόσχα

Έπειτα από παύση δύο δεκαετιών, η Ρωσία άρχισε και πάλι σήμερα την παραγωγή οχημάτων της σοβιετικής μάρκας Moskvich σε εργοστάσιο κοντά στη Μόσχα, από το οποίο αποσύρθηκε η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία Renault, ανακοίνωσε το ρωσικό υπουργείο Βιομηχανίας και Εμπορίου.

«Τα πρώτα αυτοκίνητα Moskvich θα βγούν από την γραμμή παραγωγής το Δεκέμβριο 2022», αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο τεχνολογικός εταίρος του εργοστασίου, η εταιρεία κατασκευής φορτηγών Kamaz.

Το αναγεννημένο Moskvich ενδέχεται να επιστρέψει κάπως διαφορετικό. Πηγές είπαν στο Ρόιτερς πως για την παραγωγή του οχήματος θα χρησιμοποιηθεί η πλατφόρμα σχεδιασμού, μηχανολογίας και παραγωής της κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας JAC.

Οι πωλήσεις του Moskvich 3, το οποίο περιγράφεται ως ένα crossover πόλης με βενζινοκινητήρα και αυτόματο ή χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, θα αρχίσει το Δεκέμβριο, σύμφωνα με το υπουργείο.

moskovits

Ζοφερές οι προοπτικές της ευρύτερης ρωσικής αυτοκινητοβιομηχανίας

Το Μάιο η Renault πούλησε στο ρωσικό κράτος το πλειοψηφικό μερίδιό της στην αυτοκινητοβιομηχανία Avtovaz έναντι μόλις ενός ρουβλίου, σύμφωνα με τις πληροφορίες, αλλά και με εξαετή οψιόν να το αγοράσει και πάλι. Πούλησε επίσης το εργοστάσιό της, που έχει πλέον μετονομαστεί σε Moscow Automobile Factory Moskvich, για άλλο ένα ρούβλι.

Καθώς έχει προγραμματιστεί για φέτος η παραγωγή μόνο 600 οχημάτων, η επανάληψη της παραγωγής των Moskvich είναι απίθανο να αλλάξει τις ζοφερές προοπτικές της ευρύτερης ρωσικής αυτοκινητοβιομηχανίας, οι ετήσιες πωλήσεις της οποίας μπορεί να περιοριστούν φέτος κάτω από το 1 εκατομμύριο οχήματα για πρώτη φορά στη σύγχρονη ιστορία της Ρωσίας.

Ο τελικός στόχος για παραγωγή 100.000 Moskvich το χρόνο, μερικά από τα οποία θα είναι ηλεκτρικά, είναι πολύ κάτω από το μέσο όρο παραγωγής ενός εργοστασίου αυτοκινήτων, που φθάνει από 200.000 ως 300.000 οχήματα.

Η Tesla παράγει 22.000 αυτοκίνητα την εβδομάδα στο εργοστάσιό της στη Σανγκάη.

Οι δυτικές κυρώσεις για την στρατιωτική εισβολή της Μόσχας στην Ουκρανία έχουν αποκλείσει την πρόσβαση σε ξένης κατασκευής εξαρτήματα, ενώ πολλοί ξένοι κατασκευαστές αυτοκινήτων έχουν αποχωρήσει από τη Ρωσία. Η Kamaz και η κυβέρνηση έχουν δημιουργήσει νέες αλυσίδες προμηθειών, αλλά δεν έχουν αποκαλύψει λεπτομέρειες.

«Ο στόχος για το εγγύς μέλλον είναι να δημιουργηθούν μέχρι το τέλος του 2023 μικροί κόμβοι συναρμολόγησης με τη συμμετοχή ντόπιων προμηθευτών», ανέφερε σε δήλωσή του ο υπουργός Βιομηχανίας και Εμπορίου Ντένις Μαντούροφ.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ