ΚΑΙΡΟΣ

Η «Αχίλλειος πτέρνα» των ρωσικών τανκ – Γιατί τα κατεστραμμένα άρματα συχνά δεν έχουν πυργίσκο

Συχνή εικόνα στον πόλεμο στην Ουκρανία αποτελούν τα κατεστραμμένα ρωσικά άρματα μάχης χωρίς τον πυργίσκο τους, και αυτό δεν είναι τυχαίο, αναφέρει το CNN.

Εκατοντάδες ρωσικά τανκ πιστεύεται ότι έχουν καταστραφεί από τότε που η Μόσχα ξεκίνησε την επίθεσή της, με τον Βρετανό Υπουργό Άμυνας Μπεν Γουάλας να εκτιμά τη Δευτέρα ότι έχει χάσει έως και 580 τανκ.

Η «Αχίλλειος πτέρνα» των ρωσικών τανκ

Όμως τα προβλήματα της Μόσχας ξεπερνούν τον τεράστιο αριθμό των τανκ που έχει χάσει στο ουκρανικό έδαφος. Αναλυτές σημειώνουν ότι οι εικόνες του πεδίου μάχης δείχνουν ότι τα ρωσικά τανκ πάσχουν από ένα σχεδιαστικό ελάττωμα που οι δυτικοί στρατοί γνώριζαν εδώ και δεκαετίες και η Μόσχα αμέλησε να αντιμετωπίσει.

Το πρόβλημα σχετίζεται με τον τρόπο αποθήκευσης των πυρομαχικών των τανκ. Σε αντίθεση με τα σύγχρονα δυτικά άρματα μάχης, τα ρωσικά τανκ φέρουν πολλαπλές οβίδες στους πυργίσκους τους.

Αυτό τα καθιστά εξαιρετικά ευάλωτα, καθώς ακόμη και ένα μη καίριο χτύπημα μπορεί να προκαλέσει αλυσιδωτή αντίδραση με συνέπεια να εκραγεί ολόκληρο το απόθεμα πυρομαχικών τους, που περιέχει έως και 40 οβίδες.

Το ωστικό κύμα που προκύπτει μπορεί να είναι αρκετό για να ανατινάξει τον πυργίσκο του τανκ στο ύψος ενός διώροφου κτιρίου. «Αυτό που βλέπουμε στα ρωσικά τανκ είναι ένα ελάττωμα στο σχεδιασμό», είπε ο Σαμ Μπέντετ, σύμβουλος του Προγράμματος Αναλύσεων για τη Ρωσία στο CNA και συνεργάτης του Κέντρου για τη Νέα Αμερικανική Ασφάλεια.

«Οποιοδήποτε επιτυχημένο πλήγμα... γρήγορα αναφλέγει τα πυρομαχικά, προκαλώντας μια τεράστια έκρηξη και ο πυργίσκος εκτινάσσεται». 

Το ελάττωμα σημαίνει ότι το πλήρωμα του τανκ -συνήθως δύο άνδρες στον πυργίσκο και ένας τρίτος οδηγός - είναι ουσιαστικά απροστάτευτοι, τόνισε ο Νίκολας Ντράμοντ, αναλυτής της αμυντικής βιομηχανίας που ειδικεύεται στον πόλεμο ξηράς και πρώην αξιωματικός του βρετανικού στρατού. «Αν δεν βγεις έξω μέσα στο πρώτο δευτερόλεπτο, είσαι χαμένος» ανέφερε χαρακτηριστικά. 
 

Πηγή: skai.gr