Ο Βασίλης Βασιλικός στον Γερμανικό Τύπο για το Ζ στα ρωσικά τανκς

DW Χρύσα Βαχτσεβάνου

Ο Βασίλης Βασιλικός έγραψε ένα βιβλίο με τίτλο "Ζ", ένα γράμμα-σύμβολο αντίστασης ενάντια στη δικτατορία και υπέρ της ειρήνης.

Σε συνέντευξή του στην εφημερίδα taz, δηλώνει βαθιά εξοργισμένος που τώρα το έχει καταλάβει η ρωσική πολεμική προπαγάνδα.

«Το "Ζ" είναι ένα γράμμα που είχα αγαπήσει πολύ πριν γράψω το βιβλίο μου, καθώς ήταν το σύμβολο των γαλλικών τρένων και μπορούσες να το δεις σε όλους τους σιδηροδρομικούς σταθμούς. Μετά την έκδοση του βιβλίου και της ταινίας του Κώστα Γαβρά το 1969, το "Ζ" έγινε σύμβολο της ζωής και του αγώνα του Γρηγόρη Λαμπράκη, αλλά φυσικά και παγκόσμιο σύμβολο ειρήνης. (…) Νιώθω αηδία και θλίψη όταν το βλέπω πάνω στα ρωσικά τανκς. Γιατί το "Ζ" ήταν ένα σύμβολο ενάντια στους συνταγματάρχες που με τανκς εδραίωσαν τη δικτατορία τους στη χώρα μου στις 21 Απριλίου 1967. Τουτέστιν, το "Z" ήταν και είναι το αντίθετο της „φιλοσοφίας“ των τανκς"». 

Ο (ενεργειακός) κόμβος της Αλεξανδρούπολης

Επιπρόσθετα, δημοσίευμα της Handelsblatt αναφέρεται στην απεξάρτηση από το ρωσικό φυσικό αέριο, αλλά και στον ενεργειακό κόμβο που μετατρέπεται η Ελλάδα, με την κατασκευή του σταθμού LNG στην Αλεξανδρούπολη: «Ο πόλεμος στην Ουκρανία έχει φέρει τα κράτη στη νοτιοανατολική Ευρώπη πιο κοντά στα θέματα της ενεργειακής πολιτικής. Αρχηγοί κρατών και κυβερνήσεων σε Ελλάδα, Βουλγαρία, Βόρεια Μακεδονία και Σερβία, καθώς και ο Πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου, Σαρλ Μισέλ, έδωσαν το σήμα εκκίνησης για την κατασκευή ενός τερματικού σταθμού υγροποιημένου φυσικού αερίου στην Αλεξανδρούπολη την Τρίτη.

Η μονάδα στο βόρειο λιμάνι της Ελλάδας προορίζεται για την τροφοδότηση των Βαλκανίων με φυσικό αέριο, ώστε οι χώρες εκεί να μην εξαρτώνται πλέον από τη ρωσική κρατική εταιρεία Gazprom». Επιπλέον, όπως επισημαίνει o ανταποκριτής της εφημερίδας στην Ελλάδα, Γκερντ Χέλερ, η Ελλάδα μετατρέπεται σε «βαλβίδα φυσικού αερίου», καθώς «επενδύει εδώ και καιρό στις υποδομές υγροποιημένου φυσικού αερίου, επεκτείνοντάς τη μαζικά. Η χωρητικότητα αποθήκευσης του τερματικού σταθμού της Ρεβυθούσας κοντά στην Αθήνα, που υπάρχει από το 1999 και καλύπτει σήμερα το 43% των ελληνικών εισαγωγών φυσικού αερίου, αυξάνεται από 225.000 σε 375.000. κυβικά μέτρα, ενώ σχεδιάζονται και νέοι τερματικοί σταθμοί κοντά στην Κόρινθο, τη Θεσσαλονίκη και τον Βόλο».