Κλείσιμο

Gamescom 2023: Διεθνής και λίγο... ελληνική

Η διάσημη έκθεση βιντεοπαιχνιδιών έχει εξελιχθεί σε φεστιβάλ-θεσμό. Φετινή εταίρος της διοργάνωσης η Βραζιλία, ενώ για δεύτερη φορά συμμετέχουν και ελληνικές εταιρίες

DW Επιμέλεια: Χρύσα Βαχτσεβάνου

Η Gamescom, η οποία αυτοπροσδιορίζεται ως «η μεγαλύτερη έκθεση βιντεοπαιχνιδιών στον κόσμο», ανοίγει τις πόρτες της για το κοινό στην Κολωνία σήμερα, Τετάρτη, με το σύνθημα "World Class Games". Περισσότεροι από 1.220 εκθέτες από 63 χώρες συνολικά, θα παρουσιάσουν τα νέα τους προϊόντα σε 230.000 τετραγωνικά μέτρα. Εκατοντάδες χιλιάδες gamers και ενδιαφερόμενοι θα περιμένουν υπομονετικά, σχηματίζοντας τεράστιες ουρές για να παίξουν για 15 λεπτά ένα από τα βιντεοπαιχνίδια που πρόκειται να κυκλοφορήσουν τους επόμενους μήνες. Η διεθνής βιομηχανία βιντεοπαιχνιδιών δίνει και πάλι ραντεβού στην Έκθεση της Κολωνίας.

«Φέτος, η Gamescom δίνει περισσότερο από ποτέ το στίγμα της παγκόσμιας κουλτούρας και στον κόσμο των video games: Μία έκθεση δυναμική, διεθνής, δημιουργική, ποικιλόμορφη και τεράστια», γράφει γεμάτος ενθουσιασμό ο Φέλιξ Φαλκ στο δελτίο Τύπου. Ο Φαλκ είναι ο διευθύνων σύμβουλος της Γερμανικής  Ένωσης Βιομηχανίας Bιντεοπαιχνιδιών, η οποία συνδιοργανώνει την έκθεση. Επιπλέον, δεν είναι καθόλου αυτονόητο ότι η διοργάνωση της Gamescom εξακολουθεί να υπάρχει. Η E3 (Electronic Entertainment Expo) στο Λος Άντζελες, η οποία για δεκαετίες ήταν η σημαντικότερη εμπορική έκθεση για βιντεοπαιχνίδια, δεν έχει επιστρέψει μετά την αναγκαστική διακοπή που προκάλεσε η πανδημία του κορωνοϊού.

Για δεύτερη φορά ελληνική συμμετοχή στην Gamescom

Για πρώτη φορά, μια χώρα από τη Λατινική Αμερική είναι η επίσημη χώρα-εταίρος της Gamescom. Η βιομηχανία βιντεοπαιχνιδιών της Βραζιλίας έχει έντονη ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια, έχοντας επικεντρωθεί κυρίως στην αγορά παιχνιδιών για υπολογιστές και κινητά. Περισσότερα από 1.000 στούντιο εδρεύουν πλέον στη Βραζιλία - το 2014 αυτά ήταν μόλις 133. Σήμερα περίπου 13.200 εργαζόμενοι απασχολούνται στη βραζιλιάνικη βιομηχανία video games, παράγοντας όλο και περισσότερο υλικό για τη διεθνή αγορά, κάτι που χάρη στην ψηφιακή διανομή είναι εφικτό σε χαμηλό κόστος.

Στη φετινή διοργάνωση συμμετέχει επίσης για δεύτερη φορά και μία αποστολή του Συλλόγου Δημιουργών Ψηφιακών Παιχνιδιών Ελλάδος μαζί με την Enterprise Greece και το gi-Cluster.

Και ο Χάμπεκ στην Gamescom

Ο Γερμανός αντικαγκελάριος και υπουργός Οικονομίας Ρόμπερτ Χάμπεκ εγκαινίασε επίσημα τη φετινή Gamescom. Άλλωστε, το υπουργείο του είναι υπεύθυνο για την κρατική χρηματοδότηση των ψηφιακών παιχνιδιών, καθώς και για την απονομή του Γερμανικού Βραβείου Ηλεκτρονικών Παιχνιδιών. Πρόκειται για ένα μεγάλο θέμα στη Γερμανία, αφού η συγκεκριμένη βιομηχανία υστερεί στη χώρα σε σύγκριση με ΗΠΑ, Καναδά και Γαλλία. Παρά την υπάρχουσα ομοσπονδιακή χρηματοδότηση ύψους 50 εκατομμυρίων ευρώ ετησίως από το 2020, το ποσό δεν φαίνεται να επαρκεί – και για την ώρα δεν μπορεί να υποβληθεί αίτηση για παραπάνω ομοσπονδιακή χρηματοδότηση. Το υψηλό μισθολογικό κόστος, η υψηλή φορολογική επιβάρυνση και η έλλειψη προγραμματιστών video games (σε λιγότερες από 12.000 χιλιάδες υπολογίζονται οι εργαζόμενοι στη βιομηχανία βιντεοπαιχνιδιών στη Γερμανία) καθιστούν εξαιρετικά δύσκολο για τα γερμανικά στούντιο να συμβαδίσουν με τον παγκόσμιο ανταγωνισμό.

Πηγή: skai.gr