Μητσοτάκης προς Τσίπρα: Επί των ημερών σας έγιναν 54.000 επισυνδέσεις - Τις ελέγξατε όλες;

Καταθέστε τώρα πρόταση δυσπιστίας και ελάτε να αναμετρηθούμε, θα βρείτε απέναντι 157- Κοίταξα τον ελληνικό λαό στα μάτια και είπα ότι δεν γνώριζα για την παρακολούθηση Ανδρουλάκη, είπε ο κ. Μητσοτάκης -  Ημουν και εγώ θύμα συνακροάσεων, δεν δίστασα να παραδεχθώ το λάθος για την παρακολούθηση Ανδρουλάκη- Βολές σε Τσίπρα για τον Ποινικό Κώδικα

Το γάντι στον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ έριξε ο πρωθυπουργός στη διάρκεια της δευτερολογίας του στη Βουλή στην προ ημερησίας διατάξεως συζήτηση για τις παρακολουθήσεις, καλώντας τον να καταθέσει πρόταση δυσπιστίας προς την κυβέρνηση. Παράλληλα, απαντώντας σε υψηλούς τόνους στα όσα νωρίτερα είχε καταλογίσει ο κ.Τσίπρας στην κυβέρνηση, ο κ.Μητσοτάκης απάντησε ότι ο ίδιος δεν γνωρίζει ποιοι παρακολουθούνται. Είπε χαρακτηριστικά: Κοίταξα τον ελληνικό λαό στα μάτια και είπα ότι δεν γνώριζα για την παρακολούθηση Ανδρουλάκη. Στην τριτολογία του, πάντως, ο κ.Μητσοτάκης καταλόγισε σκοπιμότητα στον κ.Τσίπρα, για το γεγονός ότι κράτησε μια εβδομάδα ανοιχτή τη Βουλή μετά την προκήρυξη των εκλογών το 2019 με πρόσχημα την ψήφιση του Ποινικού Κώδικα. Οι αναφορές, μάλιστα, του πρωθυπουργού, σε παλαιότερες καταγγελίες του πρώην υπουργού Δικαιοσύνης επί ΣΥΡΙΖΑ, Σταύρου Κοντονή, προκάλεσαν την αντίδραση του κ.Τσίπρα την αίθουσα της Ολομέλειας. 

Με την τριτολογία του πρωθυπουργού έκλεισε η συζήτηση.

Δείτε την τριτολογία του κ.Μητσοτάκη:

Τρεις παρατηρήσεις έκανε στην τριτολογία του ο κ.Μητσοτάκης. Αρχικά έκανε λόγο στις αναφορές Τσίπρα στις απόψεις που είχε διατυπώσει νωρίτερα ο κ.Ευάγγελος Βενιζέλος, και αναρωτήθηκε αν είχε την ίδια άποψη για τον κ.Βενιζέλο και όταν ήθελε να τον σύρει στο ειδικό δικαστήριο. Ο πρωθυπουργός κατέθεσε στη βουλή τον εκτελεστικό νόμο για τις παρακολουθήσεις. A priori κανείς δεν μπορεί να εξαιρείται από την παρακολούθηση για λόγους εθνικής ασφάλειας, αλλά για περιπτώσεις βουλευτών πρέπει να είναι εξαιρετικά στοιχειοθετημένη που στην περίπτωση Ανδρουλάκη δεν συνέβη.

Δεύτερη επισήμανση. Είπατε κ.Τσίπρα ότι δεν έγιναν επί των ημερών σας παρακολουθήσεις, μετά μας είπατε ότι δεν γνωρίζατε, είδα ότι επί των ημερών σας έγιναν 54.000. Αλλη δουλειά δεν είχατε; Εκ των προτέρων δεν γνωρίζω, να ξέρω εκ των προτέρων, για μια παράταξη της Αριστεράς η προσέγγιση αυτή μου φαίνεται τουλάχιστον παράξενη.

Τέλος, κάνατε αναφορές για ενδεχόμενα οικονομικά σκάνδαλα και την έρευνα Κουκάκη, που δεν τον ξέρω τον άνθρωπο, και σκάνδαλα που είχαν λάβει χώρα σε εποχή που δεν κυβερνούσαμε εμείς, αλλά εσείς. Γιατί κρατήσατε ανοιχτή τη Βουλή για μια βδομάδα από τότε που είπατε να πάμε σε εκλογές μετά το καταστροφικό για σας αποτέλεσμα των ευρωεκλογών το 2019; Για να ψηφίσετε τον Ποινικό Κώδικα. Να σας πω τι είπε ο υπουργός σας ο κ.Κοντονής. Μίλησα και το πλήρωσα. Ψηφίστηκαν 1.000 άρθρα. Υπήρξε σκοπιμότητα να πάνε κάποιες δίκες στο αρχείο. Μιλάτε εσείς για εξυπηρέτηση συμφερόντων, που κρατήσατε τη Βουλή ανοιχτή για να εξυπηρετήσετε δεν ξέρω ποιους. Θα το βρει η Δικαιοσύνη. 

Οι αναφορές του πρωθυπουργού στα όσα είπε πει ο πρώην υπουργός Δικαιοσύνης προκάλεσαν την αντίδραση του κ.Τσίπρα, ωστόσο, ο Πρόεδρος της Βουλής του επισήμανε ότι δεν υπάρχει διαστρέβλωση λεχθέντων από τον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ, αλλά έγινε αναφορά σε όσα έχει δηλώσει κατά το παρελθόν ο πρώην υπουργός Δικαιοσύνης του ΣΥΡΙΖΑ, Σταύρος Κοντονής.

Η δευτερολογία Μητσοτάκη

Ο πρωθυπουργός, ξεκίνησε τη δευτερολογία του με αναφορά στα όσα είχε πει νωρίτερα ο κ.Γιάνης Βαρουφάκης του ΜΕΡΑ 25 και ακολούθως σχολίασε τον διάλογο του κ.Γεραπετρίτη με τον κ.Τσίπρα. «Θέλω να σας συγχαρώ κ.Τσίπρα για την ταχύτητα που επιδείξατε για να κάνετε εντυπωσιακή κοινοβουλευτική τούμπα και πήρατε πίσω όσα είχατε πει. Αυτό λέγεται κοινοβουλευτική θρασυδειλία», είπε ο πρωθυπουργός.

Δείτε την δευτερολογία του πρωθυπουργού:

Ο κ.Μητσοτάκης επιτέθηκε στον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ για όσα είχε αναφέρει στην ομιλία του σχετικά με το περιεχόμενο της συνεδρίασης της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας. «Πώς αισθάνεστε να χρησιμοποιείτε στοιχεία από μια συνεδρίαση κλειστή; Με κατηγορήσατε ότι έδωσα εντολή παρακολούθησης. Είναι ο λόγος σας ενάντια στον δικό μου. Οι πολίτες θα πιστέψουν ή εσάς ή εμένα. Ο κ.Βαρουφάκης τα «μπαλαμούτιασε» λίγο στην ομιλία του, μας είπε ότι δεν ακούγατε κανέναν. Μπορείτε να μας το πείτε κι εσείς; Κανείς πρωθυπουργός δεν έχει τη δυνατότητα και το δικαίωμα να ξέρει ποιους παρακολουθεί η ΕΥΠ. Εγώ δεν γνωρίζω. Ο πρωθυπουργός είναι αποδέκτης πληροφοριών. δεν διανοήθηκα ποτέ να ρωτήσω με βάση τις αναφορές της ΕΥΠ ποιες είναι οι πηγές των πληροφοριών. Εγώ δεν γνωρίζω και δεν θα έπρεπε να γνωρίζω», είπε ο κ.Μητσοτάκης. «Τα πρόσωπα αυτά τα γνωρίζει η διοικητής, η ΑΔΑΕ και ο αρμόδιος εισαγγελέας -παλιά ήταν δύο, τώρα είναι ένας», συνέχισε ο κ.Μητσοτάκης , ενώ την ίδια ώρα άρχισαν διαμαρτυρίες από την πλευρά του ΣΥΡΙΖΑ και ειδικότερα από τον κ.Φίλη.

Είναι ή δεν είναι αλήθεια ότι το 2016 υπήρχε πόρισμα της ΕΥΠ που αφορούσε υποθέσεις διαφθοράς στην Αστυνομία, και φέρονται να υπήρχαν συνομιλίες αξιωματικών με τον υπουργό Άμυνας και τη σύζυγό του. Αναρωτιέμαι, ο υπουργός Αμυνας κάνει "νταλαβέρια" με υπόδικο, έχετε την πληροφορία και δεν κάνετε τίποτα; Ας προσέχετε λίγο κύριε Τσίπρα. 

Ερχόμαστε στα ερωτήματα που έχετε θέσει κ.Τσίπρα. Δεν πρέπει να εξαιρείται κανείς, δεν ορίζεται ούτε από το Σύνταγμα, ούτε από τον εκτελεστικό νόμο. Κανείς δεν μπορεί να πει κανείς και μάλιστα με βεβαιότητα ότι ορισμένοι δεν μπορούν να λειτουργούν σε βάρος της εθνικής ασφάλειας, από τέτοιους δημιουργούνται ρήγματα στην εθνική ασφάλεια. Εγώ δέχθηκα ότι στην περίπτωση του κ.Ανδρουλάκη φίλτρο δεν υπήρχε. Είμαι ανοιχτός να ακούσω προτάσεις από όλα τα κόμματα και ήδη εμείς κάναμε το πρώτο βήμα. Είμαι ανοιχτός να ακούσω και άλλες προτάσεις για πρόσθετες δικλείδες ασφαλείας. Αλλά δεν μπορώ να δεχθώ την εξαίρεση βουλευτή, μόνο λόγω της ιδιότητάς του. Με ρωτήσατε και εσείς και ο κ.Κατρίνης μια ερώτηση που ξέρετε ότι δεν μπορώ να απαντήσω. Γιατί παρακολουθήθηκε ο κ.Ανδρουλάκης. Μπορώ να πω ότι η διαδικασία ήταν νόμιμη, αλλά τα φίλτρα που έπρεπε να υπάρχουν δεν ήταν επαρκή. Δεχόμαστε ότι ήταν μια παρακολούθηση που δεν έπρεπε να γίνει. Ο πρωθυπουργός δεν ενημερώνεται από πριν. Γι' αυτό αντέδρασα όπως αντέδρασα. Θα κληθούν στην εξεταστική όλοι οι αρμόδιοι. Είπε και ο κ.Κουτσούμπας ότι δεν θα υπάρξει αντίρρηση στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας να κληθούν και άλλοι διοικητές. Δε νομίζω να υπάρξουν αντιρρήσεις, έτσι κ.Τσίπρα; Να κληθεί και ο κ.Ρουμπάτης και ο κ.Δραβίλας, να έρθουν όλοι, να μας διαφωτίσουν πως χειρίστηκαν αυτοί τέτοιες λεπτές υποθέσεις. 

Σε άλλο σημείο της δευτερολογίας του, ο πρωθυπουργός είπε: Ο τέως γ.γ. Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων του ΣΥΡΙΖΑ αναφέρθηκε ονομαστικά σε δημοσιογράφους, λέγοντας ότι είναι στο pay roll του Μαξίμου. Δεν έχετε αίσθηση του δικού σας παρελθόντος και συναίσθηση των δικώω σας πράξεων. Κλείνω να αναφορά στην ενδιαφέρουσα και τολμηρή παρότρυνσή σας προς την Κ.Ο. της ΝΔ να ρίξει, ουσιαστικά την κυβέρνηση. Κοιτάξτε. Αυτή η ομάδα έχει περάσει από πολλές δυσκολίες, νεώτεροι έχουν αποδείξει ότι ο ομάδα της ΝΔ είναι συμπαγής και έτοιμη και δώσει κάθε μάχη. Εάν πιστεύετε ότι δεν απολαμβάνω την εμπιστοσύνη της βουλής, καταθέστε τώρα πρόταση δυσπιστίας και ελάτε να αναμετρηθούμε. Σας περιμένω, αλλιώς είστε θρασύδειλος πολιτικός. Θα βρείτε απέναντι 157. 

Η πρωτολογία Μητσοτάκη

Νωρίτερα, στην πρωτολογία του, ο κ.Μητσοτάκης είχε θέσει το πλαίσιο για την ενίσχυση της διαφάνειας στη λειτουργία των μυστικών υπηρεσιών, μέσα από τέσσερις αλήθειες που αναδεικνύονται από την υπόθεση της απόπειρας παρακολούθησης του κινητού τηλεφώνου του Νίκου Ανδρουλάκη. Ο πρωθυπουργός επισήμανε ότι δεν δίστασε να παραδεχθεί τα λάθη που έγιναν στην υπόθεση του κ.Ανδρουλάκη και από τα οποία αναδείχθηκαν κενά στο σχετικό πρωτόκολλο, ενώ παράλληλα κατέθεσε στη βουλή ανάρτηση του δημοσιογράφου Τάσου Τέλλογλου, ότι και ο κ.Μητσοτάκης είχε πέσει θύμα συνακροάσεων επί ΣΥΡΙΖΑ, όταν ήταν δυνάμει πρωθυπουργός.  Παράλληλα, ο κ.Μητσοτάκης επιτέθηκε στην αξιωματική αντιπολίτευση για τη στάση που έχει τηρήσει στην υπόθεση, ζητώντας, μάλιστα, από τον κ.Βαρουφάκη να τοποθετηθεί στη Βουλή επί παλαιότερης καταγγελίας του ότι επί ηγεσίας του κ.Ρουμπάτη στην ΕΥΠ, λειτουργούσε ακόμη και σε βάρος της ίδιας της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ. Μάλιστα, ο πρωθυπουργός επισήμανε ότι πλην του κ.Βαρουφάκη άλλοι τέσσερις υπουργοί του ΣΥΡΙΖΑ (Πανούσης, Κοτζιάς, Λαφαζάνης και Βαλαβάνη) είχαν καταγγείλει ότι ήταν θύματα παρακολουθήσεων. 

Δείτε την πρωτολογία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη

«Παίρνω το λόγο με την ελπίδα ότι θα βρούμε λύσεις και σε μια περίοδο με μεγάλη τοξικότητα να αναζητήσουμε συγκλίσεις. Υποδέχθηκα με αυτοκριτική τα όσα συνέβησαν με τη νόμιμη επισύνδεση του κινητού του κ.,νδρουλάκη. Δεν δίστασα να παραδεχθώ ότι ήταν λάθος και προχώρησα σε αλλαγές προσώπων, αλλά και αλλαγές στην ΕΥΠ. Δέχθηκα αμέσως η υπόθεση να έρθει στην ολομέλεια, στην επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας και να γίνει αυτή η συζήτηση. Παράλληλα κατέθεσε 4 τομές αλλαγών για να διαμορφώσουμε μια νέα πραγματικότητα στο χώρο των μυστικών υπηρεσιών, αλλά να σεβαστούμε το έργο που επιτελεί η ΕΥΠ. Συντέλεσε καθοριστικά για να μας βρει έτοιμους η μαζική εισβολή μεταναστευτική που ετοιμαζόταν στον Εβρο. Μας βοηθά στη διπλωματία, εξιχνιάζει σοβαρά εγκλήματα, έχει διαρκές μέτωπο με την εγχώρια και διεθνή τρομοκρατία σε συνεργασία με άλλες υπηρεσίες στο εξωτερικό. Επιτυχίες που σχεδόν ποτέ δεν γίνονται γνωστές. Τίποτα δεν πρέπει να θέσει σε αμφισβήτηση αυτόν τον επιτελικό βραχίονα του κράτους», είπε στην έναρξη της ομιλίας του ο κ.Μητσοτάκης. 

Υπάρχουν σήμερα περίπου 500 παράνομα λογισμικά, πολλά από αυτά παρέχουν τη δυνατότητα παρακολούθησης κινητών. Το ευρωπαϊκό κοινοβούλιο συγκρότησε ειδική επιτροπή ελέγχου των επικοινωνιών. Σε πολλές χώρες υπάρχουν ενδείξεις και αποδείξεις ότι χρησιμοποιούνται νέες μέθοδοι παρακολουθήσεων. Δεν αποτελεί ελληνική ιδιαιτερότητα. Να επικαλεστώ και την εμπειρία της σοσιαλιστικής Ισπανίας. Αποδείχθηκε ότι είχε παγιδευτεί και το κινητό του πρωθυπουργού, του κ.Σάντσεθ. Και εγώ πληροφορούμαι από έγκριτους δημοσιογράφους ότι ήμουν θέμα συνακροάσεων, όπως και η σύζυγος και η κόρη μου. Καταθέτω την ανάρτηση του κ.Τέλλογλου. Ποια παράκεντρα μας άκουγαν επί πρωθυπουργίας του κ.Τσίπρα. Να βάλουμε το θέμα στις πραγματικές του διαστάσεις. Να μη δημιουργήσουμε εικόνα ανεπάρκειας και πεδίο διχασμού σε ένα τέτοιο ευαίσθητο θέμα. Τα εύκολα σενάρια κατασκοπείας πριονίζουν το θεσμό της Δημοκρατίας.

Τέσσερις αλήθειες:

1. Πρέπει να εκλείψει κάθε σύγχιση ανάμεσα σε λογισμικά τύπου Predator και τις νόμιμες επισυνδέσεις. Τα πρώτα δεν υπάρχουν στις ελληνικές αρχές. Οι νόμιμες επισυνδέσεις εκτείνονται σε ευρύ φάσμα, από τις δράσεις της αστυνομίας, του λιμενικού, την τρομοκρατία. Λειτουργούν με ειδικό πρωτόκολλο που προϋπήρχε. Ηρθε η ώρα να επαξιολογήσουμε. 

2. Η υπόθεση Ανδρουλάκη ανέδειξε σοβαρό κενό στο πρωτόκολλο. Η διαδικασία τηρήθηκε όπως προβλέπει η διάταξη του 2018. Ομως υποτιμήθηκε αφού αφορούσε προβεβλημένο πολιτικό. Επρεπε να δείξει διαφορετικά αντανακλαστική. Ηταν νόμιμη, αλλά πολιτικά μη αποδεκτή. 

3.Σε ολόκληρο τον κόσμο οι δραστηριότητες των μυστικών υπηρεσιών καλύπτονται από το απόρρητο και τη μυστικότητα με όλα τα στελέχη τους να δεσμεύονται με δια βίου εχεμύθεια. Να μην κατασκευάζονται εντυπώσεις και σενάρια κατασκοπείας. Δύσκολη η κατανόηση των χειρισμών αυτού του χαρακτήρα. Οσοι το αρνούνται δεν λένε την αλήθεια.

4. Από την πρώτη στιγμή κάλεσε η κυβέρνηση τον ενδιαφερόμενο να ενημερωθεί προρωπικά και άλλαξε τη ρύθμιση του ΣΥΡΙΖΑ για διπλή υπογραφή εισαγγελέα και τήρησε όλες τις διαδικασίες και έχει ενημερωθεί η δικαιοσύνη στο ανώτατο επίπεδο. Η υπόθεση ερευνάται από έναν ακέραιο εισαγγελέα, τον εισαγγελέα του Αρείου Πάγου. Οσο, κ.Κατρίνη, για τη νομικότητα της επισύνδεσης, όσο ο κ.Ανδρουλάκης επιμένει ότι είναι παράνομη, ας προσφύγει τόσο στα ελληνικά, όσο και στα ευρωπαϊκά δικαστήρια. Στο όνομα της διαφάνειας όμως, δεν πρόκειται να γίνουν φέιγ βολάν τα δελτία μιας μυστικής υπηρεσίας, όπως κάνατε πρόσφατα στη συνεδρίαση της επιτροπής θεσμών που βουλευτές ήταν σε ανοιχτή γραμμή. 

Συνεχίζοντας, ο πρωθυπουργός είπε: Ενα μικρό υποσύνολο των παρακολουθήσεων γίνεται από την ΕΥΠ, οι άλλες γίνονται από άλλες υπηρεσίες. Η Ελλάδα είναι μια σύγχρονη Δημοκρατία που έχει τη δυνατότητα να καλύπτει τις αδυναμίες της με τομές. Με βάση της 4 αλήθειες έρχονται αντίστοιχες τομές με πρόνοιες προστασίας και μάλιστα ειδικές για δημόσια πρόσωπα και επικοινωνία με τη βουλή, όπως έγινε με την ΠΝΠ, που κατέστη υποχρεωτική η ακρόαση από την Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας.

Οι παρακολουθήσεις υπουργών του ΣΥΡΙΖΑ

Η συζήτησή μας μπορεί να έχει θετικό αποτύπωμα: Αναβάθμιση του ρόλου του συμβουλίου εθνικής ασφάλειας, θωράκιση του πλαισίου των νόμιμων παρακολουθήσεων, ενίσχυση της διαφάνειας στην ΕΥΠ. Είναι η βάση μιας διακομματικής ημερήσιας διάταξης που μπορεί να οικοδομήσει μια σύγχρονη υπηρεσία πληροφοριών. Η τοποθέτηση ενός έμπειρου διπλωμάτη στην κορυφή αποτελεί εγγύηση. Ο κ.Δεμίρης υπήρξε ο κορυφαίος Ελληνας διπλωμάτης. Θα χρειαστεί στήριξη. Η εξεταστική θα δείξει τι έγινε, αλλά θα είναι μισή η δουλειά της, αν δεν διορθώσουμε τα κακώς κείμενα.

Απέφυγα να αναφερθώ στα ανεύθυνα που ακούστηκαν από την αντιπολίτευση και ειδικά από τον αρχηγό του ΣΥΡΙΖΑ. Το έκανε σε όλα, στην πανδημία, στο μεταναστευτικό, τη θωράκιση των συνόρων, τις συμφωνίες για τη θωράκιση της χώρας, απέναντι σε κάθε προσπάθεια, τώρα, αναβάθμισης της ΕΥΠ. Οπως σε όλα, και τώρα, η ζωή θα διαψεύσει τα σενάρια καταστροφολογίας. Λάβαμε μέτρα για να διορθώσουμε το λάθος στην υπόθεση του κ.Ανδρουλάκη. Διαχώρισα τη θέση μου από πρακτικές άλλων εποχών, ενώ εσείς κουνάτε το δάχτυλο έχοντας δύο υπουργούς σας στο Ειδικό Δικαστήριο. Αλλά, πάει πολύ κ.Τσίπρα, εσείς να με αποκαλείτε αρχηγό εγκληματικής οργάνωσης, όταν πέντε πρώην συνεργάτες σας σάς έχουν καταγγείλει για παρακολουθήσεις. Για τον πέμπτο, τον κ.Βαρουφάκη, θα ήθελα να διευκινίσετε κάτι που είχατε πει σε ομιλίας σας: "δεν ήταν χρυσή περιόδος εκείνη του Ρουμπάτη. Το σκοτεινό κράτος λειτουργούσε ακόμη και σε βάρος της κυβέρνησής μας" Αναμένω με ενδιαφέρον την τοποθέτησή σας κ.Βαρουφάκη», είπε ο πρωθυπουργός.

Κύριε Τσίπρα επί εποχής σας δεν υποκλάπηκαν e mail του αντιπροέδρου του ΣτΕ και πήγαν στην Αυγή, μια μέρα πριν κριθεί η συνταγματικότητα του νόμου Παππά; Ποιός μιλάει; Δε ήθελα να αναφερθώ στο παρελθόν.  Δεν γίνονται ελαφρύτερα τα λάθη μας όταν οι απέναντί μας είναι πολύ χειρότεροι. Και το ΠΑΣΟΚ προσπαθεί να εργαλειοποιήσει το ζήτημα για να δημιουργήσει σκηνικό πολιτικής κρίσης. Αποδίδετε προσωπικά σε μένα την εντολή παρακολούθησης του κ.Ανδρουλάκη. Είναι ψέμα, ανήθικο και περνά πέρα από τα όρια της πολιτικής αντιπαράθεσης. Επιστρέφετε στον αποστολέα. Είναι κρίμα να δίνετε στο πιάτο όσα προσδοκούν αυτοί που καταδοκούν πέρα των συνόρων για την αποδυνάμωση των μυστικών υπηρεσιών.

Κάλεσα τον κ.Ανδρουλάκη να συναντηθούμε, αρνήθηκε τότε, όπως αρνείται και τώρα. Εχει πει ότι δεν επιθυμεί καμία σχέση με την κυβέρνηση. Είναι δικαίωμά του να επιλέγει τους φίλους του και τους συμμάχους του. Αλλά τους πρωθυπουργούς τούς επιλέγει ο λαός και όχι ο ίδιος. Θα ήθελα να είναι εδώ σήμερα. 

Ακολούθως ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε στη στάση του ΣΥΡΙΖΑ απέναντι στον υβριδικό «πόλεμο» της Τουρκίας στον Εβρο, κάνοντας εκτενή αναφορά στην υπόθεση των μεταναστών που βρέθηκαν σε νησίδα του ποταμού τις μέρες του δεκαπενταύγουστου. Παράλληλα, έκανε αναφορά στις πρωτοβουλίες της κυβέρνησης τόσο για την θωράκιση της χώρας απέναντι στην ενεργειακή κρίση, αλλά και σε όσους επιδιώκουν αδύναμες κυβερνήσεις. «Στην Ελλάδα του 2022 δεν θα αναστηθούν τα άλλα λιμάνια από τα οποία κάποτε κάποιοι αναζητούσαν ρούβλια ή δραχμές. Δεν θα χρηματοδοτηθούν ξανά από κέντρα μέσα ενημέρωσης. Η απάντηση είναι μία, εγώ δεν κάνω πίσω, και οι Ελληνες δεν γυρνάνε πίσω. Ζητάτε, θα το ξανακάνετε φαντάζομαι σήμερα, ζητάτε εκλογές. Σ' αυτό το περιβάλλον αστάθειας ζητάτε να μπει η χώρα σε ένα δίμηνο- τρίμηνο περιπέτειας. Ζητάτε εκλογές για να πάτε τη χώρα στην αστάθεια. Με το οποίο πολιτικό κόστος, δεν θα φυγομαχήσω. Στο τέλος της 4ετίας θα έρθουμε να αναμετρηθούμε, ο κυρίαρχος λαός θα αποφασίσει. Η κυβέρνηση δεν υποτάσσεται ούτε σε πιέσεις, ούτε σε παθογένειες, ούτε και στις δικές της αδυναμίες. Πέρσι, μίλησα για τις καταστροφικές πυρκαγιές. Φέτος ο μηχανισμός λειτουργεί καλύτερα. Σκύψαμε στο πρόβλημα. Δεν θα χάσουμε το στόχο της Ελλάδας που αξίζουμε. «Ενα λάθος γίνεται σφάλμα, μόνο όταν δεν το διορθώνουμε», είπε ο Κένεντι και θα συμπληρώσω «είναι πολύ καλύτερο μια κυβέρνηση που οδηγεί σωστά αλλά κάνει λάθη, από μια λάθος κυβέρνηση.

Το πλήρες κείμενο της δευτερολογίας του πρωθυπουργού


 

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, όσο περισσότερο ακούω τον κ. Βαρουφάκη να μιλάει για το πρώτο εξάμηνο του 2015 τόσο περισσότερο συμμερίζομαι αυτό το οποίο λέει η μεγάλη πλειοψηφία των Ελλήνων: «Άγιο είχαμε και γλιτώσαμε από την απόλυτη καταστροφή». Ένας απόλυτος αχταρμάς παρακολουθήσεων, υπόγειων συνεννοήσεων, συνομιλιών, οι οποίες καταγράφονταν αλλά δεν καταλάβαμε ακριβώς ποιος παρακολουθούσε ποιους.

Δεν ξέρω αν τα άκουσε ο κ. Τσίπρας αυτά τα οποία είπε ο κ. Βαρουφάκης, πάντως δεν νομίζω ότι τιμά τον τέως Πρωθυπουργό το γεγονός ότι αυτή η απόλυτη, φαιδρή, τραγικότητα την οποία ακούσαμε σήμερα αποτελούσε Υπουργό Οικονομικών της Ελληνικής Κυβέρνησης και διαχειρίστηκε κρίσιμες διαπραγματεύσεις για το μέλλον της χώρας σε αυτήν την τόσο δύσκολη συγκυρία. Ας είναι. Όλοι κρινόμαστε, δεν πρόκειται να σχολιάσω τη γλώσσα την οποία χρησιμοποιεί ο κ. Βαρουφάκης.

Θα συμφωνήσω, όμως, με αυτό το οποίο είπε ο Υπουργός, ο κ. Γεραπετρίτης, ότι μερικές φορές θεωρούμε ότι επειδή βρισκόμαστε σε αυτή την αίθουσα μπορούμε να χρησιμοποιούμε φράσεις και λέξεις οι οποίες είναι βαθύτατα προσβλητικές και οι οποίες σε οποιαδήποτε άλλη συναναστροφή θα ήταν και μηνύσιμες και αγώγιμες.

Αλλά ας ξεκινήσω σχολιάζοντας -γιατί είναι ένα ζήτημα και ηθικής τάξης αλλά και Κοινοβουλευτικής δεοντολογίας- τον πολύ ενδιαφέροντα διάλογο τον οποίο είχε ο Υπουργός, ο κ. Γεραπετρίτης με τον Αρχηγό της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης, τον κ. Τσίπρα.

Θέλω να σας συγχαρώ, κ. Τσίπρα, για την ταχύτητα και την ευαισθησία την οποία επιδείξατε στο να πραγματοποιήσετε ακόμα μία εντυπωσιακή Κοινοβουλευτική κολοτούμπα και να πάρετε πίσω όλα αυτά τα οποία προσάψατε στον κ. Γεραπετρίτη στην πρωτολογία σας.

Προφανώς, λογαριάσατε χωρίς τον ξενοδόχο, χωρίς τη δυνατότητα να έχει ο Υπουργός την άνεση να απαντήσει σε αυτά τα οποία του προσάψατε. Αυτό λέγεται Κοινοβουλευτική θρασυδειλία. Να μην περιμένετε την απάντηση που θα πάρετε και μετά στη συνέχεια να έρχεστε και να τα διορθώνετε και να δέχεστε επί της ουσίας αυτό το οποίο είπε ο Υπουργός, ότι ουδέποτε αναφέρθηκε σε αυτά τα οποία του προσάψατε ότι δήθεν είπε σε μία μυστική συνεδρίαση.

Αναρωτιέμαι όμως, πραγματικά, με τί άνεση έρχεστε σε αυτήν την αίθουσα και μιλάτε για μία συνεδρίαση, η οποία είναι μυστική και διαπράττετε διπλό σφάλμα. Δεν ξέρω αν το αντιλαμβάνεστε.

Πρώτον, είστε Πολιτειακός παράγοντας, ο τέταρτος στη χώρα. Πολιτειακός παράγοντας, ο οποίος έρχεται και χρησιμοποιεί φράσεις οι οποίες ειπώθηκαν σε μία απόρρητη συζήτηση της Βουλής, διαπράττοντας, μάλιστα, διπλό σφάλμα και διαστρεβλώνοντας αυτές τις φράσεις. Δεν σας φτάνει ότι αναμεταδίδατε τη συνεδρίαση της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας σε ζωντανή μετάδοση σε φιλικά Μέσα προς εσάς, αλλά βάλατε και στο στόμα του διοικητή της ΕΥΠ, του κ. Δεμίρη, πράγματα τα οποία ουδέποτε είπε.

Μα έτσι θα προχωρήσουμε; Μπορούμε πραγματικά να κάνουμε μία σοβαρή συζήτηση; Εδώ, σπανίως συμφωνώ, αλλά θα συμφωνήσω με αυτά τα οποία είπε ο κ. Βελόπουλος. Μπορούμε να κάνουμε μία σοβαρή συζήτηση με αυτούς τους όρους; Υπό αυτές τις συνθήκες; Για κρίσιμα ζητήματα τα οποία αφορούν την εθνική ασφάλεια; Για μία υπηρεσία η οποία προϋπήρχε της Νέας Δημοκρατίας, θα υπάρχει και όταν εμείς φύγουμε από την Κυβέρνηση, με αυτούς τους όρους;

Πώς αισθάνεστε; Πώς αισθάνεστε πραγματικά; Ως τέως Πρωθυπουργός, ο οποίος έρχεστε εδώ στη Βουλή και παραβιάζετε ανοιχτά το νόμο, χρησιμοποιώντας πρακτικά από μία συνεδρίαση που είναι μυστική. Πώς αισθάνεστε; Αναρωτιέμαι πραγματικά.

Θα έρθω στην ουσία της κατηγορίας σας. Με κατηγορήσατε, κ. Τσίπρα, ότι εγώ έδωσα την εντολή παρακολούθησης του κ. Ανδρουλάκη. Το είπατε ξεκάθαρα. Το είπατε με μεγάλη βεβαιότητα. Το είπατε με τόση βεβαιότητα που αναρωτιόμουν, τώρα που σας άκουγα, μήπως κρίνετε εξ ιδίων τα αλλότρια; Διότι εδώ, όπως καταλαβαίνετε, είναι ο δικός σας λόγος απέναντι στο δικό μου.

Εγώ κοίταξα τον ελληνικό λαό στα μάτια και τον διαβεβαίωσα ότι δεν γνώριζα απολύτως τίποτα για την παρακολούθηση, όχι του Νίκου Ανδρουλάκη, κανενός πολιτικού προσώπου και κανενός δημοσιογράφου. Άρα θα πιστέψουν ή εσάς, ή εμένα. Αλλά θα λάβουν υπόψη τους και κάποια πραγματικά δεδομένα και θα συγκρίνουν εδώ πορείες και διαδρομές πολιτικές.

Διότι, ο κ. Βαρουφάκης τα μπαλαμούτιασε λίγο στην τοποθέτησή του, πλην όμως ήταν σαφής σε αυτά τα οποία είπε για το ρόλο της Εθνικής Υπηρεσίας Πληροφοριών. Αλλά μας είπε σήμερα, ότι εσείς δεν «ακούγατε» κανέναν, λέει, πολιτικό, δημοσιογράφο, επιχειρηματία.

Αλήθεια, κ. Τσίπρα; Μπορείτε να διαβεβαιώσετε σήμερα το ελληνικό Κοινοβούλιο ότι δεν ακούγατε κανέναν πολιτικό, κανέναν δημοσιογράφο, κανέναν επιχειρηματία; Εάν το διαβεβαιώσετε και το κάνετε θα έχετε παρανομήσει, διότι κανείς πρωθυπουργός δεν έχει τη δυνατότητα να γνωρίζει ποιον «ακούει» η Εθνική Υπηρεσία Πληροφοριών. Κανείς. Κανείς πρωθυπουργός δεν έχει τη δυνατότητα και το δικαίωμα να γνωρίζει ποιους παρακολουθεί η Εθνική Υπηρεσία Πληροφοριών. Εγώ δεν γνωρίζω ποιους παρακολουθεί η Εθνική Υπηρεσία Πληροφοριών. Δεν το γνωρίζω. 


Πρέπει να αντιληφθείτε ότι ο Πρωθυπουργός, το γνωρίζετε φαντάζομαι, εκτός αν εσείς είχατε μια άλλη σχέση με την ΕΥΠ, ο Πρωθυπουργός είναι αποδέκτης πληροφοριών οι οποίες είναι διαβαθμισμένες. Πολύ συχνά «προσγειώνονται» -φαντάζομαι θα συνέβαινε και επί των ημερών σας- αναφορές της ΕΥΠ από πηγή υψηλής αξιοπιστίας η οποία πρέπει πάση θυσία να προστατευθεί. 


Δεν διανοήθηκα ποτέ να ρωτήσω ποια είναι αυτή η πηγή. Εσείς ρωτούσατε; Εσείς ξέρατε ποιους παρακολουθεί η ΕΥΠ; Το γνωρίζατε; Να το πείτε ανοιχτά. Να πείτε ανοιχτά αν γνωρίζατε ποιους παρακολουθεί. Εγώ δεν γνωρίζω. Δεν το γνωρίζω εγώ. Και δεν θα έπρεπε να το γνωρίζω. 


Δεν θα έπρεπε να το γνωρίζω διότι περιοριστικά τα πρόσωπα αυτά τα γνωρίζει ο Διοικητής, οι υπηρεσίες, εφόσον εισηγούνται στον Διοικητή, η ΑΔΑΕ και ο αρμόδιος Εισαγγελέας -παλιά υπήρχαν δυο, τώρα υπάρχει ένας- ο οποίος εγκρίνει τελικά και νομιμοποιεί την όποια παρακολούθηση γίνεται.     


Πιστεύετε πραγματικά, κ. Τσίπρα, ότι ο Γάλλος Πρόεδρος, ο Ιταλός Πρωθυπουργός, ο Αμερικανός Πρόεδρος, γνωρίζει ποιοι παρακολουθούνται από τις υπηρεσίες πληροφοριών τους; Το πιστεύετε αυτό; 


Αναρωτιέμαι, όμως, αν εσείς γνωρίζατε πράγματα τα οποία θα έπρεπε να σας οδηγήσουν στο να λάβετε κάποιες αποφάσεις. Είναι ή δεν είναι αλήθεια ότι το 2016 υπήρχε ένα πόρισμα της Εθνικής Υπηρεσίας Πληροφοριών, το οποίο κατατέθηκε στο γραφείο σας. Ουδέποτε διαψεύστηκε. Μια έρευνα η οποία αφορούσε υποθέσεις διαφθοράς στην Ελληνική Αστυνομία. Και σε αυτή την έρευνα φαίνεται, σύμφωνα με δημοσιεύματα, ότι υπήρχαν συνομιλίες αστυνομικών οι οποίοι ερευνόντουσαν για την υπόθεση αυτή με τον Υπουργό Άμυνας και τη σύζυγό του.

Ουδέποτε διέψευσε ο ΣΥΡΙΖΑ και εσείς προσωπικά ότι αυτό το πόρισμα κατατέθηκε στο γραφείο σας. Και αναρωτιέμαι εγώ τώρα. Αναρωτιέμαι: ο Υπουργός Άμυνας της χώρας μιλάει και κάνει νταραβέρια, deals για να το πω πολύ απλά, που αφορούσαν μέχρι και το κυλικείο της Βουλής με κάποιον υπόδικο. Έχετε αυτήν την πληροφορία εσείς και δεν κάνετε τίποτα; Και δεν κάνετε τίποτα; 

Άρα, ας προσέχετε λίγο, κ. Τσίπρα. Για αναζητείστε λίγο τις ανακοινώσεις του κόμματός σας και μετά ελάτε να μας πείτε ότι εσείς πραγματικά μπορείτε να διαβεβαιώσετε το Ελληνικό Κοινοβούλιο ότι επί ημερών σας δεν παρακολουθείτο κανείς βουλευτής, κανείς δημοσιογράφος, κανείς επιχειρηματίας. Και να μου πείτε και που το οριοθετείτε αυτό. Να το πείτε με απόλυτη βεβαιότητα.

Ερχόμαστε, τώρα, στα ερωτήματα τα οποία έχετε θέσει και τα οποία, νομίζω, ότι έχουν ένα ενδιαφέρον να τα επεξεργαστούμε λίγο περισσότερο. Πρέπει ή δεν πρέπει επί της αρχής να εξαιρούνται βουλευτές ή άλλες κατηγορίες πολιτών από παρακολουθήσεις; Δεν πρέπει να εξαιρούνται και το Σύνταγμα δεν ορίζει κάτι τέτοιο, ούτε ο εκτελεστικός νόμος του 1994.

Νομίζω, ότι κανείς δεν μπορεί να πει επί της αρχής και με βεβαιότητα ότι ένα πολιτικό πρόσωπο ή ένας δημοσιογράφος ή ένας επιχειρηματίας ή ένας διπλωμάτης ή ένας στρατιωτικός, επί της αρχής δεν μπορεί να λειτουργεί επιζήμια της εθνικής ασφάλειας.

Κατ’ εξοχήν τα ρήγματα στην εθνική ασφάλεια από τέτοιους ανθρώπους προέρχονται. Όπως είπε και κάποιος σχολιαστής της επικαιρότητας εύστοχα, δεν προκαλούνται ρήγματα στην εθνική ασφάλεια ούτε από τον μανάβη, ούτε από τον υδραυλικό.

Κατά συνέπεια, οι υπηρεσίες πρέπει να έχουν τη δυνατότητα, ναι, να παρακολουθούν οποιονδήποτε κρίνουν, αρκεί να υπάρχει συγκεκριμένη τεκμηρίωση. Και, ναι, εδώ θα συμφωνήσουμε πιστεύω, για τις περιπτώσεις των πολιτικών προσώπων θα πρέπει να υπάρχει ένα πολύ πιο αυστηρό φίλτρο τεκμηρίωσης το οποίο να δικαιολογεί μια τέτοια παρακολούθηση.

Κι εγώ πρώτος δέχθηκα ότι στην περίπτωση του κ. Ανδρουλάκη αυτό το φίλτρο δεν υπήρχε και θα πρέπει να δίνεται η δυνατότητα στην Υπηρεσία -εφόσον χρειάζεται- να μπορεί να παρακολουθεί και έναν βουλευτή. Να μην απαγορεύονται a priori οι παρακολουθήσεις βουλευτών, μόνο υπό την προϋπόθεση ότι μπορούμε να συμφωνήσουμε σε μία διαδικασία η οποία θα είναι στεγανή και ενδεχομένως -εφόσον κρίνουμε ότι αυτό είναι απαραίτητο- θα πρέπει να υπόκειται και σε Κοινοβουλευτική λογοδοσία.

Είμαι ανοιχτός να ακούσω προτάσεις απ’ όλα τα κόμματα για το πώς αυτή η διαδικασία μπορεί να βελτιωθεί. Εμείς κάναμε μια πρώτη βελτίωση και είναι η διπλή υπογραφή του Εισαγγελέα, η διπλή έγκριση, η οποία απαιτείται από τη Δικαστική Αρχή προκειμένου να γίνεται μία τέτοια παρακολούθηση. Είμαι ανοιχτός να ακούσω και άλλες προτάσεις για πρόσθετες δικλείδες ασφαλείας. Αλλά σε καμία περίπτωση δεν μπορώ να δεχτώ ότι επί της αρχής ένας βουλευτής πρέπει να εξαιρείται από οποιαδήποτε παρακολούθηση μόνο και μόνο εξαιτίας της βουλευτικής του ιδιότητας. Γιατί είχατε δίκιο όταν είπατε, ότι όλοι είμαστε ίσοι απέναντι στο νόμο και σίγουρα αυτό δεν εξαιρεί ούτε τους 300 Βουλευτές, όταν πρόκειται για κρίσιμα ζητήματα εθνικής ασφάλειας.

Με ρωτήσατε και εσείς και ο κ. Κατρίνης μία ερώτηση που γνωρίζετε πάρα πολύ καλά ότι δεν μπορώ να την απαντήσω: «Γιατί παρακολουθήθηκε το τηλέφωνο του κ. Ανδρουλάκη». Γνωρίζετε πάρα πολύ καλά ότι αυτή την απάντηση θα μπορούσε, υπό προϋποθέσεις, να την πάρει ο κ. Ανδρουλάκης μόνο μέσα από μία απόρρητη διαδικασία ενημέρωσης. Και ρωτώ κ. Κατρίνη, γιατί δεν πάει ο κ. Ανδρουλάκης να ενημερωθεί;

Αυτό το οποίο μπορώ να σας πω είναι πρώτον, ότι η διαδικασία ήταν νόμιμη και ότι αυτό δεν αμφισβητείται. Δεύτερον, ότι κατά την εκτίμησή μου τα φίλτρα τα οποία υπήρχαν δεν ήταν επαρκή για να τεκμηριώσουν την παρακολούθηση του κ. Ανδρουλάκη. Εξ ου και υπήρξε η απομάκρυνση του Διοικητή της ΕΥΠ και του Γενικού Γραμματέα του Πρωθυπουργού.

Άρα, δεχόμαστε επί της αρχής ότι αυτή η παρακολούθηση είναι μία παρακολούθηση η οποία δεν έπρεπε να γίνει. Ο Πρωθυπουργός όμως δεν ενημερώνεται από πριν, εκ των υστέρων πληροφορήθηκα τη συγκεκριμένη υπόθεση και γι΄ αυτό και παρενέβην. Αλλά από εκεί και πέρα, οι συγκεκριμένοι λόγοι που αιτιολόγησαν αυτή την παρακολούθηση θα μπορούν ενδεχομένως να αναζητηθούν και στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας, η οποία θα συνεδριάσει άμεσα, μαζί με την Εξεταστική Επιτροπή, όπου αντιλαμβάνομαι ότι θα κληθούν όλοι οι αρμόδιοι και θα δώσουν τις απαντήσεις τις οποίες μπορούν να δώσουν. 

Και φαντάζομαι πια ότι μετά από αυτά τα οποία είπε και ο κ. Κουτσούμπας, δεν θα υπάρξει καμία αντίρρηση στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας, εκτός από τα πρόσωπα τα οποία έχετε προτείνει, να κληθούν και προηγούμενοι Διοικητές της Εθνικής Υπηρεσίας Πληροφοριών, οι οποίοι θα μπορούν να προσθέσουν και αυτοί τις γνώσεις και τις πληροφορίες τους για το πώς διαχειρίζονταν τέτοια λεπτά ζητήματα επί δικών τους ημερών. 

Δεν φαντάζομαι επ’ αυτού να υπάρχει κάποια αντίρρηση, έτσι δεν είναι, κ. Τσίπρα; Να έρθει και ο κ. Ρουμπάτης, να έρθει και ο κ. Δραβίλας, ο οποίος υπήρξε ο Διοικητής της ΕΥΠ επί Κυβέρνησης Σαμαρά-Βενιζέλου. Διότι διαπιστώνω ότι στις τελευταίες ανακοινώσεις του ΠΑΣΟΚ ξεχνάτε τον κ. Βενιζέλο και επιμένετε να αναφέρεστε στη διακυβέρνηση του 2012-2014 ως «διακυβέρνηση Σαμαρά». Να έρθουν, λοιπόν, όλοι στην Επιτροπή Θεσμών και στη συνέχεια, εφόσον αυτό κριθεί απαραίτητο στην Εξεταστική Επιτροπή, να μας διαφωτίσουν για τον τρόπο με τον οποίο χειρίστηκαν αυτοί τέτοιες λεπτές υποθέσεις. 

Πώς θα βελτιώσουμε το θεσμικό πλαίσιο της Εθνικής Υπηρεσίας Πληροφοριών και ποια μπορεί να είναι η διαδικασία ώστε να είμαστε σίγουροι ότι το θεσμικό πλαίσιο είναι πιο θωρακισμένο. Καταθέσαμε μία σειρά από προτάσεις. Δεν άκουσα από τα κόμματα της Αντιπολίτευσης καμία παραγωγική και ουσιαστική πρόταση για το πώς η ΕΥΠ μπορεί να γίνει καλύτερη με περισσότερη λογοδοσία και πιο θωρακισμένη θεσμικά. 

Είμαι ανοιχτός αυτές τις προτάσεις να τις συζητήσουμε και στην Εξεταστική Επιτροπή και θα ευχόμουν το τελικό πόρισμα της Εξεταστικής να μην είναι απλά μία διάγνωση για το τι έγινε σωστά και το τι έγινε λάθος, αλλά και μία σειρά από προτάσεις για το πώς η Εθνική Υπηρεσία Πληροφοριών μπορεί να γίνει καλύτερη, πιο διαφανής χωρίς όμως -να το τονίσω- να υπονομεύσει την αποτελεσματικότητά της σε αυτή την εξαιρετικά κρίσιμη εθνική συγκυρία. 

Έρχομαι, τώρα, κ. Πρόεδρε, σε μία σειρά από άλλα θέματα τα οποία έθιξε ο κ. Τσίπρας στην πρωτολογία του. Αναφερόμενος στην δήθεν θεσμική εκτροπή η οποία παρατηρείται επί Κυβέρνησής μας και στον τρόπο με τον οποίο η Κυβέρνησή μας χειρίζεται τα μέσα μαζικής ενημέρωσης. Κάνατε πάλι τις γνωστές αναφορές στη «λίστα Πέτσα» και τον τρόπο με τον οποίο χειραγωγούμε τα μέσα ενημέρωσης. Δεν θα απαντήσω επ’ αυτών. Νομίζω ότι έχουμε τοποθετηθεί πολλές φορές. Θα πω μόνο ότι σήμερα υπάρχουν τρία πραγματικά δεδομένα τα οποία αφορούν την εποχή της δικής σας διακυβέρνησης. 

Η ΕΡΤ και ο έλεγχός της περιήλθε στον Υπουργό Επικρατείας, κ. Νίκο Παππά, στις 30 Ιανουαρίου του 2015. Και πάλι στις 25 Σεπτεμβρίου του 2015, μετά τη δεύτερη εκλογική σας νίκη. Ο κ. Παππάς σήμερα παραπέμπεται στο Ειδικό Δικαστήριο για συγκεκριμένους λόγους που έχουν να κάνουν με την χειραγώγηση ενός διαγωνισμού που αφορούσε τις τηλεοπτικές άδειες. Αυτό είναι γεγονός. 

Εγώ θα δεχτώ το τεκμήριο της αθωότητος. Παραπέμπεται όμως. Παραπέμπεται στο Ειδικό Δικαστήριο. Ο κ. Παπαγγελόπουλος το ίδιο. Από την Δικαιοσύνη παραπέμπονται. Με βαρύτατες κατηγορίες. Εσείς εξακολουθείτε να τους καλύπτετε. Εξακολουθείτε να τους καλύπτετε. 

Και βέβαια, ο κατ’ εξοχήν υπεύθυνος για τα ζητήματα τα οποία αφορούσαν την λειτουργία της Γενικής Γραμματείας, ο ίδιος ο Γενικός Γραμματέας, ο κ. Κρέτσος, έχει και αυτός παραπεμφθεί στην Δικαιοσύνη. Και η δίκη του εκκρεμεί. 

Αυτά είναι πραγματικά γεγονότα. Κύριε Τσίπρα, δεν παραπέμψαμε εμείς κανέναν. Η ίδια η Δικαιοσύνη απεφάνθη ότι συντρέχουν επαρκείς λόγοι ώστε οι άνθρωποι αυτοί να δικαστούν. Αυτά, λοιπόν, είναι τα δικά σας πεπραγμένα σε σχέση με τον τρόπο με τον οποίο χειριστήκατε τα μέσα μαζικής ενημέρωσης. 

Μάλιστα, μου έκανε πάρα πολύ εντύπωση, γιατί μιλάτε συχνά για στοχοποίηση δημοσιογράφων με αφορμή κάποια δημοσιεύματα τα οποία είδαν το φως της δημοσιότητας από τον ξένο Τύπο, ότι εμείς παρεμβαίνουμε στην ελευθεροτυπία. 

Ο τέως Γενικός Γραμματέας Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων του ΣΥΡΙΖΑ, έκανε μια κατάπτυστη ανάρτηση στην οποία αναφέρθηκε σε μια σειρά από δημοσιογράφους. Ονομαστικά αναφέρθηκε. Τους φωτογράφησε έναν-έναν και είπε περίπου ότι όλοι αυτοί οι δημοσιογράφοι είναι στο payroll της Κυβέρνησης και «αρκετά με το καρότο και να πάμε τώρα στο μαστίγιο». 

Υιοθετείτε αυτές τις πρακτικές; Μας γυρίζετε πίσω στις εποχές του πρώτου μνημονίου, όπου βλέπαμε τα πόστερ και τις αφίσες με όλους αυτούς οι οποίοι έπρεπε να καταδικαστούν στη συνείδηση του κόσμου και έρχεστε εσείς τώρα να εγκαλέσετε την κυβέρνηση για παρεμβάσεις στα Μέσα; 

Πραγματικά, δεν νομίζω ότι έχετε αίσθηση του δικού σας παρελθόντος και το πόσο έκθετοι είστε από τα αποτελέσματα, τα ίδια τα αποτελέσματα των δικών σας πράξεων, καθώς στελέχη τα οποία ήταν πάρα πολύ κοντά σας θα λογοδοτήσουν στη Δικαιοσύνη στο ανώτατο δυνατό επίπεδο. 

Κλείνω, κ. Πρόεδρε, με μία αναφορά στην πολύ ενδιαφέρουσα και τολμηρή θα έλεγα, κ. Τσίπρα, παρότρυνσή σας να απευθυνθείτε στην Κοινοβουλευτική Ομάδα της Νέας Δημοκρατίας, να ρίξει ουσιαστικά την Κυβέρνηση, εκφράζοντας με αυτό τον τρόπο την οργή της για όλα αυτά τα οποία συμβαίνουν. 

Αυτή η Κοινοβουλευτική Ομάδα έχει περάσει από πολλές δυσκολίες. Κάποιοι από μας παλαιότεροι Βουλευτές ήμασταν στη Βουλή και το 2009 και το 2010 και το 2012 και το 2015, όταν εμείς ψηφίσαμε το 3ο μνημόνιο και κρατήσαμε τη χώρα στην Ευρωζώνη. Έχουμε περάσει από πολύ δύσκολες διαδικασίες. Άλλοι νεότεροι συνάδελφοι έχουν αποδείξει ότι η Κοινοβουλευτική Ομάδα της Νέας Δημοκρατίας είναι όχι απλά ενωμένη και συμπαγής, αλλά έτοιμη να δώσει οποιαδήποτε μάχη απαιτείται. 

Κατά συνέπεια, θα κλείσω την παρέμβασή μου με μία πρόκληση-πρόσκληση σε εσάς. Εάν πιστεύετε ότι δεν απολαμβάνω της εμπιστοσύνης της Βουλής και της Κοινοβουλευτικής μου Ομάδας, καταθέστε τώρα πρόταση δυσπιστίας. Τώρα, σηκωθείτε στο βήμα και καταθέστε πρόταση δυσπιστίας και ελάτε όλοι μαζί να μετρηθούμε. Αν δεν το κάνετε, είστε και πάλι ένας θρασύδειλος πολιτικός ο οποίος επιμένει να ρητορεύει μόνο και μόνο για τη δημιουργία εντυπώσεων. 

Θα σας περιμένω, λοιπόν. Μακάρι να την καταθέσετε και μακάρι να πάμε σε συζήτηση τριών ημερών και θα ξαναβρείτε 157 Βουλευτές «μπετόν αρμέ», μέχρι να πάμε στις επόμενες εκλογές.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της τριτολογίας του πρωθυπουργού

Θα είμαι σύντομος, κ. Πρόεδρε, διότι πιστεύω ότι η ουσία του θέματος έχει καλυφθεί εξαντλητικά. Θα ήθελα να κάνω τρεις παρατηρήσεις για μία σειρά από ζητήματα τα οποία τέθηκαν στις δευτερολογίες των Πολιτικών Αρχηγών.

Εντυπωσιάζομαι από την αγάπη την οποία δείχνει ο κ. Τσίπρας στις απόψεις του κ. Βενιζέλου, αναρωτιέμαι αν είχε την ίδια άποψη όταν επιχείρησε να τον σύρει στο Ειδικό Δικαστήριο, ως ένα από τα δέκα θύματα της υπόθεσης της Novartis. Αλλά εν πάση περιπτώσει, καλοδεχούμενη η προσέγγισή σας.

Ως προς τα ζητήματα του νόμου έχουμε μία βασική διαφορά ερμηνείας του Συντάγματος. Θεωρώ ότι κανείς δεν έχει το αλάθητο στα ζητήματα αυτά, οφείλω, όμως να καταθέσω στην εθνική αντιπροσωπεία τον εκτελεστικό νόμο του Συντάγματος του 1994. Είναι ο Νόμος 2225, ο οποίος αναφέρεται στο άρθρο 3 για την άρση του απορρήτου για λόγους εθνικής ασφάλειας.

Εάν ο συνταγματικός νομοθέτης ήθελε και προέβλεπε καθ΄ οποιονδήποτε τρόπο κάποια εξαίρεση των Βουλευτών από την εν δυνάμει δυνατότητα παρακολούθησής τους για λόγους εθνικής ασφάλειας, αυτό θα μνημονευόταν στο σχετικό εκτελεστικό νόμο. Είναι σαφές ότι δεν μνημονεύεται, κατά συνέπεια, κατά την ερμηνεία του εκτελεστικού νόμου του Συντάγματος.

Τα έχουμε δει όλα τα άρθρα, κύριε Πρόεδρε, μπορεί να έχετε μία διαφορετική άποψη από τη δική μας. Υπάρχει και ένα ζήτημα νομικό, υπάρχει και ένα ζήτημα βαθύτατα ουσιαστικό, διάκρισης μεταξύ των Βουλευτών του Κοινοβουλίου ή των Ευρωβουλευτών. Έχουμε διαφορετική άποψη για το ζήτημα αυτό.
A priori θεωρούμε ότι κανείς δεν πρέπει να εξαιρείται από τη δυνατότητα παρακολούθησης για λόγους εθνικής ασφάλειας, πλην όμως συμφωνούμε ότι για τις περιπτώσεις βουλευτών η τεκμηρίωση, προκειμένου να δοθεί μία τέτοια έγκριση πρέπει να είναι εξαιρετικά στοιχειοθετημένη, πράγμα το οποίο εμφανώς δεν συνέβη στην περίπτωση του κ. Ανδρουλάκη.

Δεύτερο ζήτημα, το οποίο αφορά την αποστροφή του κ. Τσίπρα και την διαβεβαίωση την οποία έδωσε ότι επί ημερών του, μας είπατε, κ. Τσίπρα, με κατηγορηματικό τρόπο, έτσι με στεντόρεια φωνή, κουνώντας και το χέρι σας ότι δεν γινόταν καμία παρακολούθηση δημοσιογράφου ή πολιτικού.

Μετά το μπλέξατε λίγο, είπατε ότι δεν έδωσα εγώ εντολή να γίνει καμία παρακολούθηση. Κοιτάξτε, μέτρησα τις παρακολουθήσεις, τις επισυνδέσεις που έγιναν επί ημερών σας. Ήταν 54.000 περίπου. Μία-μία τις κοιτάξατε για να είστε τόσο σίγουρος ότι δεν γινόταν καμία παρακολούθηση είτε βουλευτή είτε δημοσιογράφου; Άλλη δουλειά δεν είχατε να κάνετε από το να ελέγχετε τις παρακολουθήσεις που κάνει η ΕΥΠ;

Εγώ, λοιπόν, δεν γνώριζα καμία παρακολούθηση, σας το είπα εξαρχής. Και θεωρώ ότι δεν είναι χρέος να γνωρίζω ποιους παρακολουθεί η Εθνική Υπηρεσία Πληροφοριών παρά μόνο, ενδεχομένως, ex post, αν μου έρθει μία πληροφορία της οποίας την αξιοπιστία πρέπει να ελέγξω τότε, ναι, νομίζω ότι νομιμοποιούμαι απόλυτα να ρωτήσω την Υπηρεσία, η οποία μπορεί να μην μου πει ποια είναι η πηγή αυτής της πληροφορίας.

Αλλά a priori να γνωρίζω ποιους παρακολουθεί η Υπηρεσία; Έχουμε μία πολύ διαφορετική άποψη. Αν θεωρείτε εσείς ότι αυτό είναι το σωστό μοντέλο, ότι πρέπει να γνωρίζετε έναν-έναν ποιον παρακολουθεί η Υπηρεσία μού φαίνεται ότι αυτή η προσέγγιση για μία παράταξη της αριστεράς, η οποία εν πάση περιπτώσει έχει υποστεί συνέπειες από κρατικούς μηχανισμούς που σε άλλες εποχές κινήθηκαν με άλλη λογική, μου φαίνεται τουλάχιστον παράξενη.

Τέλος, κάνατε κάποιες αναφορές σε ενδεχόμενα οικονομικά σκάνδαλα. Στην περίπτωση Κουκάκη, δεν τον γνωρίζω τον κύριο, δεν τον έχω συναντήσει ποτέ στη ζωή μου και στην έρευνα την οποία έκανε και την οποία υποτίθεται εμείς με κάποιο τρόπο θέλαμε να παρεμποδίσουμε σχετικά με ζητήματα που αφορούν τον τραπεζικό κλάδο και ενδεχόμενα σκάνδαλα τα οποία μπορεί να είχαν λάβει χώρα, καταλαβαίνω, σε μια τελείως διαφορετική εποχή από αυτή στην οποία κυβερνούσαμε εμείς. Και το λέτε εσείς αυτό.

Θέλετε να φρεσκάρω λίγο τη μνήμη σας; Γιατί κρατήσατε τη Βουλή ανοιχτή μία εβδομάδα από τη στιγμή που είχατε δηλώσει ότι θα πηγαίναμε σε πρόωρες εκλογές μετά το καταστροφικό για εσάς αποτέλεσμα των ευρωεκλογών του 2019. Γιατί την κρατήσατε ανοιχτή; Για να ψηφίσετε το νέο Ποινικό Κώδικα.

Θέλετε να σας θυμίσω, λοιπόν, τι είπε για τον Ποινικό Κώδικα όχι ένας τυχαίος, ο τέως Υπουργός Δικαιοσύνης σας. Ο κ. Κοντονής. Διαβάζω: «Μίλησα, μίλησα και πλήρωσα για τις αλήθειες που είπα. Ψηφίστηκαν 1.000 άρθρα σε μια συνεδρίαση. Και άλλαξε», προσέξτε, «δολίως διάταξη κειμένου, να μετατραπεί η δωροδοκία από κακούργημα σε πλημμέλημα. Υπήρξε σκοπιμότητα. Το λέω ευθέως, έτσι, ώστε κάποιες δίκες να οδηγηθούν στο αρχείο προεκλογικά».

«Αποτελεί», σε άλλη δήλωση του, «ακραίο σημείο διαπλοκής της πρώην κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ και της ολιγαρχίας ο τρόπος με τον οποίο μεθοδεύτηκε και ψηφίστηκε ο νέος Ποινικός Κώδικας».

Μιλάτε εσείς για εξυπηρέτηση συμφερόντων, που κρατήσατε την Βουλή ανοιχτή μια εβδομάδα για να εξυπηρετήσετε δεν ξέρω ποιους. Ελπίζω κάποια στιγμή να το βρει η Δικαιοσύνη. 


 

Πηγή: skai.gr