Στον Πειραιά το μετρό- Μητσοτάκης: Παραδίδουμε έργο προς χρήση από τους πολίτες, δεν εγκαινιάζουμε μουσαμάδες

Στις 14.00 αποδίδεται στην κυκλοφορία το νέο τμήμα της γραμμής 3 - Εγκαίνια παρουσία του πρωθυπουργού - Από σήμερα ο συνολικός χρόνος από το κεντρικό λιμάνι της χώρας μέχρι το αεροδρόμιο θα διανύεται σε μόλις 55 λεπτά - Οι νέοι σταθμοί εκτιμάται ότι θα εξυπηρετούν 132.000 πολίτες ημερησίως

Ολοκληρώθηκε η τελετή των εγκαινίων των τριών νέων σταθμών του μετρό στον Πειραιά, παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, του πρώην πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά, της πολιτικής ηγεσίας των υπουργείων Υποδομών και Πολιτισμού, υπουργών, βουλευτών, του περιφερειάρχη Αττικής Γ. Πατούλη, του δημάρχου Πειραιά Γ.Μώραλη. Οι τρεις νέοι σταθμοί παραδίδονται στο επιβατικό κοινό στις 14.00 το μεσημέρι και εκτιμάται ότι καθημερινά θα εξυπηρετούνται 132.000 επιβάτες.

Δείτε την τελετή των εγκαινίων και την ομιλία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη: 

Η ομιλία του πρωθυπουργού

Το έργο που παραδίδουμε σήμερα είναι μια απόδειξη της έμφασης που δίνουμε στα έργα υποδομής, είπε ο κ.Μητσοτάκης, σημειώνοντας ότι αξιοποιούνται πόροι από την Ευρωπαϊκή Ενωση, το Ταμείο Ανάκαμψης, ενώ στάθηκε και στη συνεργασία του υπουργείου Πολιτισμού με την Αττικό Μετρό για την ανάδειξη των αρχαιολογικών ευρημάτων. Σε λίγους μήνες θα εγκαινιάσουμε και το μετρό της Θεσσαλονίκης, όπου πέντε σταθμοί, με κυριότερο αυτόν της Βενιζέλου, είναι και μουσεία: Και μετρό και αρχαία. Και στον Πειραιά και στη Θεσσαλονίκη. Δεν νοείται βιώσιμη ανάπτυξη, αλλά και φιλικές παρεμβάσεις προς τον πολίτη χωρίς μέσα σταθερής τροχιάς- με σημαντικότερη τη γραμμή 4, αλλιώς η ζωή στο λεκανοπέδιο θα γίνει αβίωτη. Αυτή η γραμμή, 15 σταθμοί, σε 7 με 8 χρόνια θα μπορέσει να παραδοθεί. Οι πολίτες εδώ έδειξαν μεγάλη υπομονή, σήμερα θα αισθάνονται και μεγάλη ικανοποίηση. Εκτός από το μετρό παραδίδουμε και ωραίες πλατείες. Οταν ολοκληρωθεί η γραμμή 4 και οι επεκτάσεις,  παραπάνω από 1 εκατομμύριο Αθηναίοι και επισκέπτες της πόλης θα χρησιμοποιούν το μετρό καθημερινά. Απευθυνόμενος στον Αντώνη Σαμαρά, ο κ.Μητσοτάκης είπε ότι το έργο ξεκίνησε επί των ημερών του και σημείωσε ότι κάποιοι παραδίδουν έργα και κάποιοι παρουσίαζαν μουσαμάδες με ζωγραφισμένα εισιτήρια. Δεν παραδίδουμε μουσαμάδες, αλλά έργο που σε λίγες ώρες θα δοθεί στην κυκλοφορία. Η κυβέρνηση κάνει πράξη το σύνθημε συνέπεια, συνέχεια, σταθερότητα. Θα πρέπει και να εξετάσουμε πιο συστηματικά και την εισιτηριοδιαφυγή, σήμερα όμως είναι μέρα γιορτής για τον Πειραιά, καλοτάξιδο το μετρό. 

Οι χαιρετισμοί

Η τελετή των εγκαινίων ξεκίνησε με χαιρετισμό του διευθύνοντος συμβούλου της Αττικό Μετρό, Νίκου Κουρέτα, που επισήμανε τη σημασία του έργου στις μεταφορές στο λεκανοπέδιο, την ιδιαίτερη αισθητική των νέων σταθμών, ενώ ευχαρίστησε τους εργαζόμενους που σε χρόνο ρεκόρ και σε συνθήκες πανδημίας εργάσθηκαν για να παραδοθεί το έργο.

Ακολούθως μεταδόθηκε βίντεο για το έργο, ενώ ο διευθύνων σύμβουλος της ΑΒΑΞ Κωνσταντίνος Μιντζάλης στον χαιρετισμό του επισήμανε τη χαρά και την περηφάνια της κοινοπραξίας για την ολοκλήρωση του έργου, που έγινε μάλιστα σε μια ιδιαίτερα δύσκολη περίοδο, αλλά και στις δυσκολίες που αντιμετώπισε το έργο- από το γεγονός ότι ο σταθμός του Πειραιά είναι υποθαλάσσιος, από την ύπαρξη των αρχαιοτήτων. Στις δυσκολίες περιλαμβάνεται ακόμη και ο πόλεμος στην Ουκρανία που είχε συνέπειες στην παράδοση των υλικών για το έργο, που έχει άριστες προδιαγραφές, υψηλή αισθητική που θα διευκολύνει τη ζωή των κατοίκων του Πειραιά και των άλλων περιοχών. Ιδιαίτερα, ο κ.Μιντζάλης ευχαρίστησε την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών για τη συμπαράσταση και την άμεση επίλυση ζητημάτων που προέκυπταν. Καταφέραμε και κάναμε αυτό που υποσχεθήκαμε, είπε ο κ.Μιντζάλης και -με εμφανή συγκίνηση- ευχήθηκε να είναι κοντινή η μέρα που θα εγκανιασθεί και το μετρό της Θεσσαλονίκης, που είναι η ιδιαίτερη πατρίδα του. 

Μετρό- Δημοτικό Θέατρο

Στον δικό του χαιρετισμό ο υφυπουργός Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης σημείωσε μεταξύ άλλων ότι εν μέσω τριών κρίσεων (ενεργειακής, υγειονομικής, οικονομικής) στην Ελλάδα η κυβέρνηση υλοποιεί ένα σχέδιο ανάβάθμισης των υποδομών. Παραδίδουμε στην κυκλοφορία τους τρεις αυτούς σταθμούς, ολοκληρώνοντας την γραμμή 3, γιατί το μετρό είναι το πλέον προσιτό και λαϊκό, και φιλικό προς το περιβάλλον μέσο μεταφοράς. Κάθε μέρα κυκλοφορούν στους δρόμους λιγότερα αυτοκίνητα. με αυτό το έργο ενώνεται το λιμάνι με το αεροδρόμιο σε λιγότερο από μία ώρα, ενώ σε περίπου 20 λεπτά φτάνει κανείς στο Σύνταγμα. Ο Πειραιάς αποκτά τις υποδομές που του αξίζουν. Το τραμ επέστρεψε ξανά στους δρόμους του μεγάλου λιμανιού. Όλα αυτά είναι ανάσα για τη ζωή των κατοίκων. 

Ακολούθως, η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη ευχαρίστησε όλους όσοι συνέβαλαν καθοριστικά στην ολοκλήρωση του έργου, ενώ αναφέρθηκε ιδιαίτερα στη συνεχή παρακολούθηση του έργου από τις αρχαιολογικές υπηρεσίες και πρόσθεσε ότι η έκθεση των αρχαιοτήτων που παραδίδεται στην πόλη μαζί με το μετρό, συμβάλλει στην αναβάθμιση της πόλης. Πιστοί στις προγραμματικές δηλώσεις της κυβέρνησης, μπορούμε να υποστηρίξουμε ότι η συνεργασία των υπηρεσιών απέδειξε ότι μια σωστά σχεδιασμένη πολιτική μπορεί να δώσει απτά αποτελέσματα. Η αρχαιολογική έρευνα αφηγείται ιστορίες από τη διαχρονική ζωή της πόλης. 

Μετρό στον Πειραιά

Με τη σειρά του, ο υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής μίλησε για ένα σπουδαίο έργο, που ολοκληρώνεται αφού ξεπεράστηκαν πολλά προβλήματα. Το Δημοτικό Θέατρο είναι ένας από τους πιο όμορφους σταθμούς ολόκλητου του δικτύου. Με αυτό το έργο ο Πειραιάς γίνεται μια πιο σύγχρονη, βιώσιμη πόλη. με την ολοκλήρωση του έργου αναδεινύεται ο Πειραιάς σε ένα ολοκληρωμένο, συγκοινωνιακό hub, έναν κόμβος συγκοινωνιακός που συναντώνται όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς και ενώνονται πλέον οι χερσαίες, θαλάσσιες και αεροπορικές μεταφορές. Μετά από δεκαετίες, γίνεται το αυτονόητο: ενώνονται το μεγαλύτερο λιμάνι με το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας. Τεράστια αλλαγή με αντίστοιχη επίδραση. Επίσης, στέκομαι στο σεβασμό με τον οποίο αναδεικνύονται τα σημαντικά ευρήματα. Θα δούμε το βοτσαλωτό δάπεδο που αποσπάσθηκε, συντηρήθηκε, επανατοποθετήθηκε. Πράγματι, τα έργα του μετρό είναι ταυτόχρονα και η μεγαλύτερη αρχαιολογική ανασκαφή. Και μετρό μπορούμε να έχουμε και αρχαία. «Κανείς δεν μπορεί να ξεχάσει τα εγκαίνια των μουσαμάδων στο μετρό της Θεσσαλονίκης, αυτή είναι η διαφορά. Από τη μία φιέστες χωρίς αντίκρυσμα και από την άλλη ένα έργο έτοιμο να δοθεί στη χρήση σε λίγες ώρες». Παράλληλα, ο κ.Καραμανλής αναφέρθηκε και στην επανεκκίνηση μεγάλων έργων, που υπηρετούν τον κεντρικό στόχο, να γίνει η Ελλάδα κόμβος μεταφορών και υποδομών, αξιοποιώντας κονδύλια και δυνατότητες που μας δίνει η Ευρωπαϊκή Ένωση. 

Στις 14.00 ξεκινούν τα δρομολόγια

Στις 14:00, θα ξεκινήσουν τα δρομολόγια, εξυπηρετώντας δεκάδες χιλιάδες εργαζόμενους και πολίτες της πόλης, ενώ αναμένονται με αγωνία και οι ευεργετικές συνέπειες σε επίπεδο τόσο κίνησης των οχημάτων στους δρόμους, όσο και του πάρκινγκ, το οποίο αποτελεί έναν πραγματικό πονοκέφαλο για την περιοχή.

μετρό Πειραιά

Σύμφωνα με τους υπεύθυνους με τη λειτουργία των παραπάνω σταθμών προβλέπεται ημερήσια αύξηση της συνολικής επιβατικής κίνησης στο δίκτυο του Μετρό κατά 132.000 πολίτες ημερησίως, μειώνοντας τόσο την κυκλοφορία των Ι.Χ. οχημάτων κατά 23.000 ημερησίως όσο και τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 120 τόνους ημερησίως. Σημειώνεται δε, ότι ο συνολικός χρόνος από το λιμάνι μέχρι το αεροδρόμιο θα διανύεται με το Μετρό σε μόλις 55 λεπτά.

Υπενθυμίζεται πως η επέκταση της Γραμμής 3 του Μετρό «Αγία Μαρίνα – Πειραιάς» περιλαμβάνει σήραγγα μήκους 7,6 χλμ. και 6 σταθμούς (Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια, Μανιάτικα, Πειραιάς και Δημοτικό Θέατρο), καθώς και επτά ενδιάμεσα φρέατα εξαερισμού. Συνολικά η Γραμμή 3 «Δημοτικό Θέατρο – Δουκίσσης Πλακεντίας – Αεροδρόμιο» αριθμεί πλέον 27 σταθμούς.

Πηγή: skai.gr