Μητσοτάκης στα εγκαίνια της επένδυσης στο Ελληνικό: Και εδώ το είπαμε και το κάναμε

Το έργο του Ελληνικού ενώνει σημείωσε στο μήνυμά του από τη Γενεύη ο δρ Σπύρος Λάτσης - Θα συνεισφέρει πάνω από 2,5% στο ΑΕΠ, ενώ δημιουργούνται 75.000 θέσεις εργασίας

Τα επίσημα εγκαίνια του εμβλητικού έργου της ανάπλασης στο Ελληνικό έγιναν το μεσημέρι της Δευτέρας παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, ενώ παρέμβαση από τη Γενεύη, όπου βρίσκεται, έκανε ο δρ. Σπύρος Λάτσης και εκτενώς στο έργο αναφέρθηκε ο CEOμτης Lamda Development Οδυσσέας Αθανασίου. «Και στο έργο του Ελληνικού το είπαμε και το κάναμε» τόνισε ο πρωθυπουργός. 

Η εκδήλωση ξεκίνησε με αγιασμό από τον Μητροπολίτη Γλυφάδας, Ελληνικού, Βάρης, Βούλας, Βουλιαγμένης κ.Αντώνιος.  Το παρών στην εκδήλωση δίνουν ο Αρχιεπίσκοπος κ.Ιερώνυμος, ο πρώην πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς, ο πρόεδρος της Βουλής Κ.Τασούλας, πολλά μέλη του υπουργικού συμβουλίου, εκπρόσωποι της τοπικής αυτοδιοίκησης, στελέχη της Lamda Development.

Μετά τον αγιασμό προβλήθηκε ντοκυμαντέρ για το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον της περιοχής του Ελληνικού. Ξεχωριστές οι παρουσίες στο ντοκυμαντέρ, εκείνες των Ολυμπιονικών Νίκου Κακλαμανάκη και Πύρρου Δήμα. 

Δείτε την τελετή των εγκαινίων:

Μητσοτάκης: Και στο Ελληνικό το είπαμε και το κάναμε

Σήμερα γράφεται ο πρόλογος της νέας εποχής του παραλιακού μετώπου, και της Αττικής συνολικά, μία από τις μεγαλύτερες πολεοδομική παρέμβαση στην Ευρώπη, ένα έργο χωρίς προηγούμενο στην πατρίδα μας, ξεκίνησε την ομιλία του ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, σημειώνοντας ότι όχι μόνο τηρείται το χρονοδιάγραμμα, αλλά και οι αλλαγές είναι εμφανείς. Τα λόγια έγιναν πράξη. Και στο Ελληνικό,μτο είπαμε και το κάνουμε. Αυτό το εμβληματικό έργο το πιστέψαμε και το προωθήσαμε από την πρώτη μέρα που αναλάβαμε το τιμόνι του τόπου, ξεπερνώντας μεγάλα προβλήματα και βαλτωμένες αντιλήψεις. Ενα κουβάρι που μπόρεσαν να ξετυλίξουν τα αρμόδια υπουργεία, το Ανάπτυξης, το Οικονομικών, το Πολιτισμού, αλλά και η διοίκηση και τα στελέχη της lamda development. Βρισκόμαστε στο μέλλος, με το όραμα του Σπύρου Λάτση να παίρνει σάρκα και οστά.

Εγκαίνια στο Ελληνικό

Η πρώτη σχετική συζήτηση στη βουλή έγινε το 2007. Αφού πέρασε από σαράντα κύματα, η σύμβαση υπογράφηκε με κυβέρνηση ΝΔ και πρωθυπουργό τον Αντώνη Σαμαρά. Και πάλι, ήταν η εποχή που ακούστηκαν πολλά, μέχρι και μετατροπή της περιοχής σε κοινωνικό λαχανόκηπο. Επρεπε να έρθει το καλοκαίρι του 2019 για να μπει το νερό στο αυλάκι. Και κυλά ερμητικά. Το κυβερνητικό πρόγραμμα θέλει την ανάπτυξη για όλους. Το Ελληνικό που γίνεται με ιδιωτικά κεφάλαια, υπολογίζεται ότι θα εισφέρει πάνω από 14 δισ. στα δημόσια ταμεία, θα δημιουργήσει πάνω από 70.000 θέσεις εργασίας, μιλάμε για ένα τεράστιο έργο. Η πρωτεύουσά μας στρέφεται, επιτέλους, προς τη θάλασσα, μετασχηματίζοντας το παλιό αεροδρόμιο σε τοπόσημο της νέας εποχής: Μόνο το Ελληνικό μπορεί να προσθέσει ένα εκατ. τουρίστες. Πολλοί θα επιλέξουν να ζήσουν σ' αυτή την έξυπνη και πράσινη πόλη. Δεν διαμορφώνεται απλά το μεγαλύτερο παράκτιο πάρκο της ηπείρου μας, αλλά ένα υπόδειγμα αειφόρου ανάπτυξης της περιοχής, όλα τα αρχαία και νεώτερα μνημεία θα διατηρηθούν στο πάρκο. 

Ο πρωθυπουργός επισήμανε το οικολογικό αποτύπωμα του έργου σε συνδυασμό με την αρχιτεκτονική αισθητική και την ποιότητα ζωής. Ολα αυτά, είπε, δηλώνουν τον αναπτυξιακό χαρακτήρα του έργου, αλλά και την αντοχή της οικονομίας μας σε ένα ασταθές διεθνές τοπίο. Παρά τα εμπόδια, τα έργα στη χώρα μας προχωρούν. Το μετρό έφτασε στον Πειραιά, οι πολίτες πράγματι δοκιμάζονται, αλλά διαπιστώνουν ότι έχουν την κυβέρνηση δίπλα τους και πως ό,τι είπαμε το κάνουμε. Εύχομαι καλή δουλειά και γρήγορα αποτελέσματα σ' αυτή τη σπουδαία δουλειά. 

Σπύρος Λάτσης: Το έργο του Ελληνικού ενώνει

Στη συνέχεια, σε σύνδεση με τη Γενεύη, ο δόκτωρ Σπύρος Λάτσης  είπε ότι το έργο του Ελληνικού ενώνει: τρεις κυβερνήσεις, τρεις αυτοδιοικήσεις. Πώς φτάσαμε ως εδώ, αν το έργο απευθύνεται στους πολλούς ή τους λίγους και ποιοι βοήθησαν να φτάσουμε ως εδώ.

δρ Σπύρος Λάτσης

Ερώτημα 1ο, πώς φτάσαμε ως εδώ: Υπάρχουν και λίγοι (αμελητέος αριθμός) που τίθενται ενάντια στο έργο. Οταν το έργο ήρθε στην προσοχή μου, το 1996, πίστευα ότι θα υπήρχε κυβερνητικός σχεδιασμός με νησίδες ιδιωτικής πρωτοβουλίας. Από την εποχή που έγιναν οι πρώτες σκέψεις για μετεγκατάσταση του αεροδρομίου στα Σπάτα και οι πρώτες νομοθετικές ρυθμίσεις από την κυβέρνηση Σημίτη έχουν περάσει 45 και 25 χρόνια. Οι μελέτες παρέμειναν σε συρτάρια. Η κατάσταση του Ελληνικού επί δεκαετίες περιγράφονται από το εργαστήριο αστικού περιβάλλοντος του Πολυτεχνείου: Η κατάσταση είναι απογοητευτική...Σε μεγάλα τμήματα του παρακτίου μετώπου συμβάσεις δεκάδων εκατομμυρίων δεσμεύουν χώρους για προβληματικές χρήσεις, χωρίς να εισπράττονται τα χρήματα. Στην κυβέρνηση Γιώργου Παπανδρέου υπήρξε δυνατότητα συμφωνίας με το Κατάρ, που δεν ευωδόθηκε. Η κρίση βρήκε τη χώρα μας ευάλωτη και αβοηθήτη και μετέτρεψε το εργο σε ιδιωτικό με κρατικές νησίδες. Οι συνθήκες που επέφεραν αυτή την αλλαγή, ελπίζω να μην επιστρέψουν ποτέ στη χώρα μας και τα πολλά έργα να βοηθήσουν να έχουμε μια πιο εύρωστη οικονομία.

Το Ελληνικό

Ερώτημα 2ο: Σε ποιους απευθύνεται το εργο: Σε όλους τους επισκέπτες, καθώς θα είναι προσβάσιμο. Το έργο έχει δημιουργήσει συνθήκες που οι τιμές να φαίνονται απρόσιτες στα νότια προάστια. Σχεδιάζουμε να δώσουμε τη δυνατότητα και σε οικονομικά ασθενέστερους να μείνουν στο Ελληνικό. Ενα τμήμα του οικιστικού προγράμματος να είναι με πολυκατοικίες, που οι αγοραστές άλλοι να πληρώνουν με τις τιμές της αγοράς και άλλοι με πριμοδότηση από τη lamda και το τραπεζικό σύστημα. Σκοπός μας είναι όλοι να επωφελούνται.

Ερώτημα 3ο: Ποιοι βοήθησαν. Πολλοί. Να αναφέρω τους τρεις πρωθυπουργούς, τον Αντώνη Σαμαρά, τον Αλέξη Τσίπρα και τον Κυριάκο Μητσοτάκη. Ευχαρίστησε τους υπουργούς που συνέβαλαν στο έργο, αλλά και την οικογένειά του, τη μητέρα του, την αδελφή του Μαριάννα, την αδελφή του Μαργαρίτα. Την προσωπική του οικογένεια, τη σύζυγο και τα παιδιά του, που όταν δίσταζε να αναλάβει ένα τέτοιο έργο τον παρότρυναν να συνεχίσει. Ευχαρίστησε επίσης το ΤΑΙΠΕΔ, την τοπική αυτοδιοίκηση, τους μετόχους της Lamda και το επενδυτικό κοινό. Επίσης τον πρόεδρο της lamda Τάσο Γιαννίτση και το διοικητικό συμβούλιο, τον Οδυσσέα Αθανασίου και την ομάδα του. 

Οδυσσέας Αθανασίου: Μεγάλη ευκαιρία για τη χώρα μας το έργο

Ακολούθως το λόγο πήρε ο CEO της Lamda Development Οδυσσέας Αθανασίου. Ξεκίνησε με αναδρομή στην πορεία του έργου, 21 χρόνια πριν, στην τελευταία πτήση από το Ελληνικό. Την Παρασκευή 1 Νοεμβρίου του 2013, μια μικρή ομάδα στελεχών είχαμε πάει στο Λονδίνο γοα να παρουσιάσουμε στην οικογένεια Λάτση τη μεγαλύτερη επένδυση στη χώρα μας, μετά από 3 ώρες παρουσίασης πήραμε το πράσινο φως. Μεσολάβησαν εννέα περιπετειώδη χρόνια. Ειδικά για την περίοδο του κορωνοϊού έπρεπε να κάνουμε μελέτες από μια οθόνη υπολογιστή, κάναμε προσλήψεις με τον ίδιο τρόπο, και επί ένα χρόνο συνεργαζόμασταν χωρίς να έχει δει ποτέ ο ένας τον άλλο. Το έργο αποτελεί μεγάλη ευκαιρία για τη χώρα μας να ακουστεί σε όλο τον κόσμο. Τα οράματα έχουν δυσκολίες, αρχίσαμε να δημιουργούμε μια ελληνική εταιρεία- σήμερα είμαστε 600 από 200 που ξεκινήσαμε πριν από τρία χρόνια. Ευχαριστώ όλους τους εκπροσώπους της πολιτείας και να τονίσω ιδιαίτερα την υπερπροσπάθεια των τελευταίων τριών ετών και τους υπουργούς που έχω μπροστά μου και την κυβέρνηση του Αντώνη Σαμαρά που ξεκίνησε αυτό το έργο. Το έργο του Ελληνικού θα συνεισφέρει στο ΑΕΠ πάνω από 2,5%, ενώ θα διατεθούν πάνω από 8 δισ. ευρώ, χωρίς καμία επιβάρυνση για τους πολίτες. 

Μητσοτάκης- Αθανασίου

Ο κ.Αθανασίου αναφέρθηκε στη συνέχεια στο χρονοδιάγραμμα των έργων, λέγοντας ότι η προστασία του περιβάλλοντος ήταν βασική προτεραιότητα στο σχεδιασμό. Ο δρ. Σπύρος Λάτσης μας ενέπνευσε για το έργο και είναι δίπλα μας. Δεν θα βρισκόμασταν εδώ αν εκείνος δεν έλεγε κάθε φορά προχωρήστε, είμαι εδώ. Δεσμευόμαστε ότι θα ξεπεράσουμε τις δυσκολίες και θα δημιουργήσουμε τη μεγαλύτερη ανάπλαση στην Ευρώπη. 

 

Το πλήρες κείμενο της ομιλίας του πρωθυπουργού, ακολουθεί: 

Σήμερα, ουσιαστικά γράφεται ο πρόλογος της νέας εποχής του παραλιακού μετώπου και της Αττικής συνολικά, καθώς ξεκινά και τυπικά το κύριο μέρος της ανάπλασης του Ελληνικού. Μία από τις μεγαλύτερες -αν όχι η μεγαλύτερη- πολεοδομική παρέμβαση στην Ευρώπη, σίγουρα ένα έργο χωρίς προηγούμενο για την πατρίδα μας.

Είκοσι-επτά μήνες από την έναρξη των πρόδρομων εργασιών, όταν και πάλι βρέθηκα εδώ, διαπιστώνω με χαρά ότι ήδη το χρονοδιάγραμμα τηρείται, αλλά και ότι οι αλλαγές γύρω μας είναι εμφανείς. Και είμαι σίγουρος ότι η σημερινή εκδήλωση θα δώσει μία νέα ώθηση στην πρόοδο αυτού του σπουδαίου έργου.

Είναι αλήθεια πως το περίφημο σύνθημα για τις μπουλντόζες του Ελληνικού έχει ακουστεί πολλές φορές ως τώρα. Αλλοτε για να κρύψει καθυστερήσεις και εμπόδια, που μάλιστα συχνά τροφοδοτούσαν και οι αντίπαλοι του έργου, και άλλοτε σηματοδοτώντας την αγωνία να γίνει γνωστό κάθε βήμα του ώστε επιτέλους να προχωρήσει.

Σήμερα, λοιπόν, δεν θα το επαναλάβουμε, γιατί τα λόγια έγιναν πράξη και στη θέση του πλέον υπάρχει η χειροπιαστή πραγματικότητα. Για να το πω διαφορετικά: και στο Ελληνικό, το είπαμε και το κάνουμε. Γιατί πράγματι αυτό το εμβληματικό έργο το πιστέψαμε και το προωθήσαμε από την πρώτη ημέρα που αναλάβαμε το τιμόνι του τόπου.

Λύνοντας με τόλμη τα πραγματικά τεράστια -ήταν μεγαλύτερα και από αυτά που περιμέναμε- προβλήματα που κληρονομήσαμε. Υπερβαίνοντας νομικές ή γραφειοκρατικές αγκυλώσεις και ανατρέποντας παρωχημένες νοοτροπίες αλλά και βαλτωμένες αντιλήψεις. Ένα κουβάρι που τελικά πέτυχαν να ξετυλίξουν τα αρμόδια Υπουργεία.

Θα μνημονεύσω ξεχωριστά, διότι έβαλαν τη δική τους σφραγίδα στο σημείο που βρισκόμαστε σήμερα, το Υπουργείο Ανάπτυξης, τον Υπουργό Άδωνι Γεωργιάδη, τον Αναπληρωτή Υπουργό, τον κ. Νίκο Παπαθανάση. Το Υπουργείο Οικονομικών, τον Χρήστο Σταϊκούρα, το Υπουργείο Πολιτισμού, τη Λίνα Μενδώνη, αλλά και τη διοίκηση και τα στελέχη της εταιρείας Lamda Development.  Συγχαρητήρια, λοιπόν, σε όλες και σε όλους.

Και τώρα στρεφόμαστε στο μέλλον, με το όραμα του Σπύρου Λάτση να παίρνει σάρκα και οστά. Ένα σχέδιο το οποίο θέλω να σας θυμίσω ότι γεννήθηκε πριν ακόμα μετεγκατασταθεί το αεροδρόμιο και ενώ ακόμα τα αεροπλάνα προσγειώνονταν και απογειώνονταν εδώ, στους διαδρόμους του παλιού αεροδρομίου του Ελληνικού.

Η πρώτη σχετική συζήτηση στη Βουλή θυμάμαι έγινε το 2007. Ήμουν τότε νέος βουλευτής. Και αφού πέρασε από επτά χρόνια και «40 κύματα», το πράσινο φως για το έργο «άναψε» για τα καλά το 2014. Τότε υπεγράφη η σύμβαση και πάλι με κυβέρνηση τη Νέα Δημοκρατία και με Πρωθυπουργό τον Αντώνη Σαμαρά.

Έπειτα μεσολάβησαν, δυστυχώς, πολλές αναβολές. Ήταν η εποχή που ακούστηκαν τα πάντα: από τη διατήρηση των «κουφαριών», των ερειπίων του παλιού αερολιμένα μέχρι τη μετατροπή όλης της περιοχής σε κοινωνικό λαχανόκηπο. Γιατί η κυβέρνηση που ακολούθησε, αν και το 2016 τυπικά αποδέχτηκε τη λύση, δυστυχώς αντί να λύνει εκκρεμότητες δημιούργησε πολλές καινούργιες. Πότε με το πρόσχημα της αναθεώρησης της σύμβασης και πότε συνθηκολογώντας με την ελληνική γραφειοκρατία. Και έπρεπε να έρθει το καλοκαίρι του 2019 για να ξεκινήσει, επιτέλους, το έργο και οι εργασίες να ξεκινήσουν για τα καλά το καλοκαίρι του 2021.

Έκτοτε το «νερό μπήκε στο αυλάκι» και κυλάει ορμητικά. Και θα συνεχίσει να κυλάει ως ότου ένας χώρος που είχε αφεθεί στην τύχη του για σχεδόν 20 χρόνια να μετατραπεί -όπως είδαμε και στο σχετικό βίντεο- σε ένα μοναδικό οικοσύστημα αναψυχής, πρασίνου και πολιτισμού, τουρισμού και ιστορίας, αθλητισμού και παραγωγικού δυναμισμού, στεγαστικής πρωτοπορίας και συλλογικής αρμονίας.

Γιατί εδώ η οικονομική προκοπή πρέπει να συμβαδίζει με την κοινωνική συνοχή, ώστε το όφελος αυτής της μεγάλης, της σπουδαίας επένδυσης, να απλώνεται όχι μόνο στην περιοχή αλλά και σε ολόκληρο το λεκανοπέδιο. Προφανώς στους επενδυτές αλλά κυρίως στους πολίτες. Αυτό άλλωστε επιδιώκουμε και με κάθε μεγάλο επιχειρηματικό σχέδιο που υποδεχόμαστε στην πατρίδα μας.

Αυτά, όπως ξέρετε, είναι πολλά. Και φέτος, παρά τις αλλεπάλληλες κρίσεις, καταγράφηκε ρεκόρ όλων των εποχών στις άμεσες ξένες επενδύσεις, αισιοδοξούμε ότι αυτό θα σπάσει εκ νέου το επόμενο έτος. Πρόκειται για επενδύσεις με σημαντικό αντίκρισμα στα δημόσια έσοδα, στην τόνωση της απασχόλησης, την κινητοποίηση των τοπικών αγορών, για την υλοποίηση δηλαδή του κυβερνητικού προγράμματος, που θέλει την ανάπτυξη πραγματικά για όλους.

Γιατί το Ελληνικό, ενώ είναι ένα έργο το οποίο χρηματοδοτείται αποκλειστικά με ιδιωτικά κεφάλαια, χωρίς ούτε ένα ευρώ του φορολογούμενου, δημιουργεί έναν πολύ σημαντικό συλλογικό πλούτο. Θα προσθέσει, υπολογίζεται, 2,4 μονάδες στο Εθνικό Προϊόν, θα εισφέρει στη διάρκεια της ζωής του πάνω από 14 δισεκατομμύρια ευρώ στα δημόσια ταμεία, θα δημιουργήσει παραπάνω από 70.000 νέες θέσεις εργασίας, θα δώσει ώθηση σε δεκάδες κλάδους της ελληνικής παραγωγής, κατασκευές αλλά και υπηρεσίες. Μιλάμε, λοιπόν, για ένα τεράστιο έργο με θετικές συνέπειες σε πολλά επίπεδα της οικονομικής και της κοινωνικής ζωής.

Ταυτόχρονα, και ίσως αυτό είναι και το πιο σημαντικό, η πρωτεύουσά μας στρέφεται επιτέλους προς τη θάλασσα, αξιοποιώντας τις μοναδικές ακτές της και μετασχηματίζοντας το παλιό αεροδρόμιο σε ένα τοπόσημο μίας νέας εποχής, αλλά και σε ένα νέο πόλο έλξης για επισκέπτες από κάθε γωνιά του πλανήτη. Υπολογίζεται ότι μόνο το Ελληνικό μπορεί να προσθέσει 1 εκατομμύριο πρόσθετους τουρίστες που θα συρρεύσουν στην περιοχή για να θαυμάσουν το εμβληματικό πάρκο, να επισκεφτούν τους νέους χώρους πολιτισμού, τους χώρους ψυχαγωγίας, αναψυχής, τις αθλητικές εγκαταστάσεις, τα καταστήματα.

Είναι, όμως, αρκετοί εκείνοι οι οποίοι θα επιλέξουν να μετοικήσουν, να ζήσουν σε αυτή την «έξυπνη» και πράσινη πόλη που γεννιέται μπροστά στη θάλασσα, συνδυάζοντας την ιδιωτική και την κοινοτική χρήση. Γιατί εδώ δεν διαμορφώνεται απλά το μεγαλύτερο παράκτιο πάρκο της ηπείρου μας. Θέλω να επιμείνω σε αυτό: εδώ διαμορφώνεται ένα υπόδειγμα αειφόρου αναβάθμισης μίας ολόκληρης περιοχής που μάλιστα οικοδομείται με σεβασμό στην παρακαταθήκη και στη μοναδική ιστορική της ταυτότητα.

Όλα τα αρχαία και νεότερα μνημεία του τόπου θα συντηρηθούν και θα ενταχθούν αρμονικά στο πάρκο. Η ιστορική παράδοση του Ελληνικού άλλωστε είναι μακραίωνη. Όπως είδατε και στο σχετικό βίντεο, ανθρώπινη δράση καταγράφεται, ήδη, εδώ από το 3.000 π.Χ. Εδώ άλλωστε διασταυρώνονταν τρεις αρχαίοι Δήμοι: Αιξωνής, Αλιμούντος και του Ευωνύμου, με τα ίχνη τους να συναντιόνται σήμερα σε τρεις σύγχρονους Δήμους, κύριοι Δήμαρχοι, Αλίμου, Γλυφάδας και Ελληνικού - Αργυρούπολης, οι οποίοι εξάλλου θα είναι  και οι πρώτοι ωφελημένοι από αυτό το σπουδαίο έργο.

Η ανάπλαση αυτή, λοιπόν, θα δώσει την ευκαιρία στο χθες να συνομιλήσει δημιουργικά με το σήμερα και θα ανοίξει διάπλατα και τον δρόμο για ένα καλύτερο αύριο. Ένα αύριο που το διαπερνά ήδη η απειλή της κλιματικής κρίσης, γι’ αυτό και η οικολογική διάσταση διαπερνά και πρέπει να διαπερνά όλες τις εργασίες της παρέμβασης: από την απορρύπανση του εδάφους και των υδάτων μέχρι την αναγέννηση του ρέματος των Τραχώνων ως διαδρομής περιπάτου με διαμόρφωση δρόμων μόνο για ποδήλατο, από την υπογειοποίηση της Λεωφόρου Ποσειδώνος μέχρι την αναβάθμιση των τοπικών συγκοινωνιών.

Και από τη διαμόρφωση αυτού του μεγάλου, του μεγαλύτερου πνεύμονα πρασίνου, μέχρι τον οικολογικό σχεδιασμό όλων των κτιρίων αυτής της νέας πολιτείας. Με πιο εμβληματικό τον νέο πύργο κατοικιών, ένα πραγματικά εντυπωσιακό έργο, ο οποίος θα δώσει το στίγμα αυτής της συνολικής ανάπλασης συνδυάζοντας μια υψηλή, μια πρωτοπόρα για τα ελληνικά αλλά και τα ευρωπαϊκά δεδομένα, αρχιτεκτονική αισθητική με τον πρωτοποριακό σχεδιασμό, τον σεβασμό προς το περιβάλλον και την ποιότητα της ζωής.

Όλα αυτά δηλώνουν τον αναπτυξιακό και ταυτόχρονα κοινωνικό χαρακτήρα του έργου που γιορτάζουμε σήμερα. Δηλώνουν, όμως, και την αντοχή της ελληνικής οικονομίας μας μέσα σε ένα ασταθές διεθνές τοπίο: τον πόλεμο στην Ουκρανία και την ενεργειακή κρίση. Γιατί παρά τα εμπόδια, τα μεγάλα έργα στον τόπο μας προχωρούν. Μόλις πρόσφατα, άλλωστε, το Μετρό έφτασε στον γειτονικό Πειραιά. Ενώ απέναντι στην εισαγόμενη ακρίβεια η πολιτεία υψώνει συνεχώς αναχώματα ανακούφισης των νοικοκυριών και των επιχειρήσεων.

Πράγματι, οι συμπολίτες μας δοκιμάζονται. Αντιλαμβάνονται με ωριμότητα, ωστόσο, το μέγεθος των προκλήσεων και νιώθουν την κυβέρνηση δίπλα τους, ενώ διαπιστώνουν ότι δεν κάνει βήμα πίσω από το πρόγραμμά της. Ό,τι είπαμε το κάνουμε.

Και όπως μέχρι και τώρα, έτσι κι αυτή η παγκόσμια δυσκολία θα μετατραπεί τελικά σε μια εθνική επιτυχία.

Εύχομαι, λοιπόν, καλή δουλειά και γρήγορα αποτελέσματα σε αυτό το φιλόδοξο σχέδιο της ανάπλασης του Ελληνικού, για το καλό της Αθήνας, της Αττικής και ολόκληρης της χώρας. Σας ευχαριστώ, και πάλι συγχαρητήρια για τη σπουδαία δουλειά που έχει γίνει μέχρι σήμερα.

Πηγή: skai.gr