Ανθρωπιά με το δευτερόλεπτο κι ευθύνη με το κατοστάρικο …

Του Βασίλη Χιώτη

Σε αυτούς τους δύο μήνες που και η χώρα μας δοκιμάζεται από τον Κορωνοϊό, αλλάξαμε πολλές κακές μας συνήθειες. Αλλά όχι όλες…

Σε αυτούς τους δύο μήνες που πολλοί περισσότεροι έλληνες χρειάστηκαν βοήθεια, περίσσεψε στην Ελλάδα η προσφορά και η αλληλεγγύη. Αλλά περίσσεψε και η φιγούρα…

Αν παρακολουθήσει κανείς τις διαφημίσεις που προβάλλονται αυτή την περίοδο, θα ξεχωρίσει αρκετές που προέρχονται από επιχειρήσεις, οι οποίες έχουν κάνει τέχνη την επικοινωνία κι επάγγελμα την κοινωνική ευθύνη.

ΑΚΟΥΣΤΕ ΤΟΝ ΒΑΣΙΛΗ ΧΙΩΤΗ ΚΑΙ ΤΟΝ ΝΟΤΗ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟ ΣΤΟΝ ΣΚΑΪ 100,3

Βαριέσαι να μετράς διαφημιστικά μηνύματα που ευχαριστούν τους γιατρούς και τους νοσηλευτές. Και κοντά σε αυτούς, τους υπαλλήλους του σούπερ μάρκετ, τους ντελιβεράδες, τους οδηγούς ταξί και γενικώς όποιον εξακολουθεί να εργάζεται, ανεξαρτήτως με το εάν η εργασία του αυτή εκτελείται σε δύσκολες και επικίνδυνες συνθήκες. Έγινε μόδα το «ευχαριστώ». Οι πάντες ευχαριστούμε τους πάντες, γιατί έτσι υποτίθεται εκφράζουμε την κοινωνική μας ευαισθησία.

Σ’ αυτή τη μόδα μάλιστα, πρωταγωνιστούν επιχειρήσεις που ξεχωρίζουν πάντα είναι πάντα παρούσες σε κάθε μόδα κι απούσες όταν η Πολιτεία τους ζητά τη βοήθειά τους.
Μπορεί ο κορωνοϊός να ανάγκασε τους λαϊκιστές και τους συνομοσιολόγους να κρυφτούν στα λαγούμια τους, αλλά δεν άγγιξε τους φιγουρατζήδες της επικοινωνίας που τα τελευταία χρόνια κάνουν καριέρα πουλώντας ανθρωπιά μόνο στις διαφημίσεις.

Δεν είναι τυχαίο πως μεγάλες επιχειρήσεις που έβαλαν βαθιά το χέρι στην τσέπη για να συμβάλλουν στο χτίσιμο του εξοπλισμού άμυνας της νόσου, ελάχιστα διαφήμισαν τις προσφορές τους, ενώ άλλοι που διέθεσαν ψίχουλα σε σχέση με τα κέρδη τους, αγόρασαν διαφημιστικό χρόνο για να προμοτάρουν την «ανθρωπιά τους».

Ακόμα και κραγιόν διαφημίζεται αυτές τις μέρες, με την υποσημείωση πως «τα έσοδα από τις πωλήσεις θα διατεθούν για τον covid 19!!
Τράπεζες που δεν μείωσαν ούτε τις προμήθειές τους στις ηλεκτρονικές συναλλαγές και ψάχνουν αφορμή για να ναρκοθετήσουν και την ρύθμιση για τους δανειολήπτες που έμειναν χωρίς δουλειά, διαφημίζουν τις μικροδωρεές τους, που προέρχονται όχι από τα αποθεματικά τους, αλλά από τις επιβαρύνσεις που φόρτωσαν στους πελάτες τους.

Κι αυτά είναι πολύ κακά σημάδια για το μέλλον της χώρας, όταν κάποιοι αρνούνται να αλλάξουν μυαλά ούτε και σε αυτές τις δύσκολες ώρες.

Κάποιες κακές μας συνήθειες θα τις αλλάξει ο κορωνοϊός. Αλλά κάποιοι δυστυχώς δεν θα αλλάξουν. Όπως αυτοί που μόνο «ευχαριστώ» ξέρουν να λένε, ενώ στους ίδιους δεν λέει κανείς «ευχαριστώ». Αυτοί που θα συνεχίσουν να πουλάνε ανθρωπιά με το δευτερόλεπτο και κοινωνική ευθύνη με το κατοστάρικο…