Πηγαίνεις στη δουλειά ή στο online meeting και μετά από δευτερόλεπτα συζήτησης με τον εργοδότη σου αισθάνεσαι μια αρνητικότητα και έναν εκνευρισμό. Ξέρεις όμως ότι δεν φταις εσύ αλλά η ενέργεια που σού μετέφερε εκείνη/ος.

Για ακόμη μια φορά είναι αγχωμένη με όσα στριφογυρίζουν στο μυαλό του/της, την οικογένειά, τα projects.

Η σχέση μεταξύ αφεντικού και εργαζόμενου είναι περίπλοκη και χαρακτηρίζεται από κανόνες. Πολλές φορές, αυτοί οι κανόνες, αν και άγραφοι, καθορίζουν τον τρόπο που θα μιλήσεις, στο τι θα πεις, αλλά και πώς συμπεριφέρεσαι γενικά απέναντι του. Επομένως, επανέρχονται στη συζήτηση περί διαχείρισης άγχους, δεν μπορείς να πεις ξαφνικά ότι είναι αντιεπαγγελματική. Θα πρέπει να βρεις άλλους – πιο ευγενικούς – τρόπους.

Πώς σε επηρεάζει η ανησυχία του/της;

Όταν βρίσκεσαι σε έναν χώρο και βλέπεις τον άλλον αγχωμένο είναι εύκολο να πεις ότι κατακλύζεσαι από μια αρνητικότητα. Πολλές φορές, όμως, αυτή η αρνητικότητα είναι γενική με αποτέλεσμα να είναι ακόμη πιο δύσκολο να τη διαχειριστείς σωστά. Πάρε λίγο χρόνο και σκέψου γιατί σε επηρεάζει αυτό το άγχος. Μήπως σου προκαλεί άγχος, θυμό, ανησυχία με αποτέλεσμα να μη μπορείς να εργαστείς αποτελεσματικά;

Επηρεάζεται η σχέση μεταξύ σας με αποτέλεσμα να μη σου φέρεται σωστά ή να μη σου δίνει αρκετά projects και να νιώθεις μειονεκτικά; Αφού συνειδητοποιήσεις πώς επηρεάζεσαι, θα μπορέσεις να διαλέξεις ποιος είναι ο κατάλληλος τρόπος να αντιμετωπίσεις την κατάσταση.

Μίλα του/της

Πολλές φορές πιστεύουμε ότι όντας τέλειοι, εκτελώντας και τελειώνοντας νωρίτερα όλα τα tasks και κρατώντας απόσταση, θα καταφέρουμε να μειώσουμε το άγχος του εργοδότη μας. Ωστόσο, δεν είναι πάντα έτσι. Μερικές φορές είναι καλύτερα να πάρουμε την κατάσταση στα χέρια μας και να μιλήσουμε κατευθείαν σε εκείνους.

Μπορείς να δοκιμάσεις να της πεις ότι “Φαίνεσαι αρκετά αγχωμένη και ανήσυχη. Δουλεύω εδώ για να διευκολύνω τους συνεργάτες μου. Φαίνεται ότι πνίγεσαι στη δουλειά ενώ εγώ έχω ελεύθερο χρόνο στο πρόγραμμά μου για να βοηθήσω. Άλλωστε θα ήθελα να γεμίσω περισσότερο την ημέρα μου. Θα μπορούσαμε να δούμε αν μερικά πράγματα θα μπορούσα να τα αναλάβω εγώ έτσι ώστε να έχεις χρόνο να αναπνεύσεις και εγώ να έχω πιο γεμάτο πρόγραμμα;”

Αν η σχέση σας είναι πιο στενή, μπορείς να της πεις πάντα με ευγενικό τρόπο ότι η συμπεριφορά του/της έχει γίνει αντιληπτή και από συναδέλφους. Για παράδειγμα, δοκίμασε να πεις ότι “Ξέρω ότι είσαι αγχωμένος/η τελευταία και αισθάνομαι άβολα να σου το πω όμως, συνάδελφοι έχουν εκφράσει ανησυχία. Πιστεύω ότι θα ήθελες να ξέρεις ότι άνθρωποι νοιάζονται για εσένα.”

Δείξε ενσυναίσθηση

Μπορεί να είναι απότομο να πεις κατευθείαν στο αφεντικό σου ότι το άγχος επηρεάζει εσένα και τους γύρω του. Άλλωστε μπορεί να λειτουργήσει boomerang με αποτέλεσμα να νιώσει ακόμη περισσότερο στρες αφού της το πεις. Πολλές φορές, άνθρωποι δεν καταλαβαίνουν ότι το στρες τους είναι τόσο φανερό που ανησυχεί τους άλλους. Για αυτό, είναι καλό να βρεις ένα σωστό και ευγενικό τρόπο να του το μεταφέρεις.

Αν πάλι το άγχος είναι σε υπερβολικό βαθμό και επηρεάζει αρνητικά ένα μεγάλο αριθμό συνεργατών τότε μπορείτε συλλογικά να πράξετε. Ωστόσο, είναι καλό να υπάρχει ενσυναίσθηση σε αυτές τις καταστάσεις.

Διαβάστε επίσης:

Πέφτεις κι εσύ στην παγίδα της αυτο-αμφιβολίας;

Ποιο είναι το δικό σου μάντρα με βάση το ζώδιό σου

Πηγή: savoirville