Απεβίωσε ο εφοπλιστής Περικλής Παναγόπουλος

Απεβίωσε, την Τρίτη το πρωί, σε ηλικία 84 ετών, ο εφοπλιστής Περικλής Παναγόπουλος, ο οποίος αντιμετώπιζε σοβαρά προβλήματα με την υγεία του. Τον Ιανουάριο του 2009 ο Περικλής Παναγόπουλος είχε πέσει θύμα απαγωγής από σπείρα εγκληματιών με επικεφαλής τον Παναγιώτη Βλαστό και τον Γιάννη Σκαφτούρο η οποία είχε συγκλονίσει το Πανελλήνιο. 

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1935 και ήταν γιος του Καλαματιανού Σταύρου Παναγόπουλου και της Ειρήνης, η οποία κατάγονταν από μεγάλη οικογένεια της Κωνσταντινούπολης και είχε ανεγείρει το ξενοδοχείο Veto στην Αθήνα, το οποίο κατέλαβαν οι Ναζί στην Κατοχή. 

Φοίτησε στη Σχολή Ecole Superiense de Commerce της Ελβετίας, από όπου πήρε το πτυχίο του και αμέσως εργάστηκε στη Home Lines. Ο θάνατος του Ευγένιου Ευγενίδη, το 1954, τον βρίσκει να εργάζεται ως εκπαιδευόμενος σε εταιρία του ομίλου στο Λονδίνο και το 1955 μετακομίζει στα κεντρικά γραφεία της Home Lines στη Γένοβα, όπου εργάστηκε σε όλα τα τμήματά της αποκτώντας έτσι μια πλούσια εμπειρία στη διαχείριση των ναυτιλιακών εταιριών.

Δέκα χρόνια αργότερα, το 1965, και έχοντας περάσει από τις περισσότερες διευθυντικές θέσεις της Home Lines σε διάφορα σημεία του πλανήτη, αποφασίζει να εγκαταλείψει τον Όμιλο Ευγενίδη και έτσι φτάνει για πρώτη φορά στον Πειραιά προκειμένου να αναλάβει γενικός διευθυντής της εταιρίας κρουαζιεροπλοίων Sun Line του εφοπλιστή Μπάμπη Κιοσέογλου.

Το 1972, σε συνεργασία με τον Barney A. Ebsworth, σχημάτισε την Royal Cruise Line. Το Golden Odyssey ήταν το πρώτο κρουαζιερόπλοιο της εταιρείας. Η εταιρεία μεγάλωσε με την προσθήκη των πλοίων Royal Odyssey το 1982, δυναμικότητας 850 επιβατών, και του Crown Odyssey το 1988, δυναμικότητας 1000 επιβατών πριν αποκτηθούν από την Kloster Cruises το 1989. Το 1993 ο Περικλής Παναγόπουλος συνίδρυσε με τον γιο του Αλέξανδρο τη Superfast Ferries, ως μέρος του Ομίλου Attica. 

Το 1999 αποκτά τον έλεγχο του 38,8% των Γραμμών Στρίντζη Ναυτιλιακή ΑΕ και μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα αυξάνει το ποσοστό του σε 48,8% αποκτώντας και τον πλήρη έλεγχο της εταιρίας που μετονομάσθηκε σε Blue Star Ferries.

Πηγή: skai.gr