Έβδομη Σφραγίδα: 7 πράγματα που δεν γνωρίζατε για τη θρυλική ταινία του Ίνγκμαρ Μπέργκμαν

Πέρασαν 66 χρόνια από την κυκλοφορία της και έφτασε η ώρα να μάθουμε περισσότερα

Η Έβδομη Σφραγίδα (The Seventh Seal), σε σκηνοθεσία του θρυλικού Σουηδού σκηνοθέτη Ίνγκμαρ Μπέργκμαν, θεωρείται ευρέως ως κινηματογραφικό αριστούργημα και κλασικό έργο του παγκόσμιου κινηματογράφου.

Η ταινία κυκλοφόρησε το 1957 με πρωταγωνιστές τους Max von Sydow και Bengt Ekerot.

Η Έβδομη Σφραγίδα αφηγείται την ιστορία ενός μεσαιωνικού ιππότη ονόματι Αντόνιους Μπλοκ, ο οποίος επιστρέφει στην πατρίδα του, στη Σουηδία, αφού πολέμησε στις Σταυροφορίες. Βρίσκει την πατρίδα του κατεστραμμένη από τον Μαύρο Θάνατο, μια πανούκλα που έχει αφανίσει μεγάλο μέρος του πληθυσμού.

Η ταινία «Έβδομη Σφραγίδα»

Ο Μπλοκ απογοητεύεται και αμφισβητεί την ύπαρξη του Θεού, με αποτέλεσμα να εμπλακεί σε μια παρτίδα σκάκι με τον Θάνατο. Ο Μπλοκ ελπίζει να παρατείνει τη ζωή του και να πάρει απαντήσεις στα ερωτήματά του μέσω του παιχνιδιού, αλλά ο Θάνατος είναι πάντα ένα βήμα μπροστά.

Η ταινία είναι αξιοσημείωτη για την εκπληκτική ασπρόμαυρη κινηματογράφησή της, με στοιχειωμένες εικόνες του μαστιζόμενου από την πανούκλα τοπίου και των χαρακτήρων που καλύπτονται από σκιές. Τα θέματα της ταινίας για τη θνητότητα, την πίστη και την αναζήτηση νοήματος σε έναν αβέβαιο κόσμο εξακολουθούν να έχουν απήχηση στο κοινό μέχρι σήμερα, περισσότερες από έξι δεκαετίες μετά την αρχική της κυκλοφορία.

Η ταινία «Έβδομη Σφραγίδα»

Ένα άλλο αξιοσημείωτο χαρακτηριστικό της ταινίας είναι η χρήση συμβολισμών, ιδιαίτερα η επαναλαμβανόμενη εικόνα του Θανάτου, ο οποίος εμφανίζεται σε όλη την ταινία ως σκελετική φιγούρα με μανδύα και δρεπάνι. Η Έβδομη Σφραγίδα είχε διαρκή αντίκτυπο στον κινηματογράφο και επηρέασε πολλούς άλλους κινηματογραφιστές με την πάροδο των χρόνων.

Συνολικά, πρόκειται για ένα διαχρονικό αριστούργημα που συνεχίζει να γοητεύει και να εμπνέει το κοινό με τις ισχυρές εικόνες και το φιλοσοφικό του βάθος. Η ταινία του Μπέργκμαν χρησιμεύει ως υπενθύμιση της δύναμης του κινηματογράφου να προκαλεί σκέψεις, να αμφισβητεί πεποιθήσεις και να αφήνει μια μόνιμη εντύπωση στους θεατές πολύ μετά τους τίτλους τέλους.

  • Ο Μπέργκμαν βάσισε την ταινία σε ένα όνειρο που είδε ενώ ήταν άρρωστος
    Η ιδέα για την ταινία ήρθε στον Μπέργκμαν, ενώ νοσηλευόταν με πνευμονία. Είδε ένα όνειρο με έναν ιππότη να παίζει σκάκι με τον Θάνατο σε μια παραλία και ξύπνησε με την ιδέα για την ταινία.
  • Η ταινία γυρίστηκε σε μόλις 35 ημέρες
    Παρά την εμβληματική της ιδιότητα, Η έβδομη σφραγίδα γυρίστηκε με μικρό προϋπολογισμό και γυρίστηκε σε μόλις 35 ημέρες. Ο Μπέργκμαν χρησιμοποίησε δημιουργικές τεχνικές για να κρατήσει το κόστος χαμηλά, όπως η χρήση τεχνητού φωτός αντί για ακριβό εξοπλισμό.
  • Η διάσημη σκηνή του σκακιού δεν υπήρχε στο αρχικό σενάριο
    Η σκηνή του ιππότη που παίζει σκάκι με τον Θάνατο έχει γίνει μια από τις πιο εμβληματικές στην ιστορία του κινηματογράφου, αλλά δεν υπήρχε στο αρχικό σενάριο. Ο Μπέργκμαν πρόσθεσε τη σκηνή αφού είχε ήδη ξεκινήσει τα γυρίσματα της ταινίας.
  • Η ταινία παραλίγο να μην γυριστεί
    Ο Μπέργκμαν δυσκολεύτηκε να βρει ένα στούντιο πρόθυμο να χρηματοδοτήσει την ταινία, καθώς θεωρήθηκε πολύ σκοτεινή και εγκεφαλική για το mainstream κοινό. Μόνο μετά από μια θετική κριτική του Γάλλου κριτικού κινηματογράφου André Bazin, η ταινία πήρε το δρόμο της διανομής.
  • Ο αρχικός τίτλος της ταινίας ήταν «Η ζωγραφιά στον τοίχο»
    Ο Μπέργκμαν ήθελε αρχικά να ονομάσει την ταινία “Η ζωγραφιά στον τοίχο”, αναφερόμενος στους μεσαιωνικούς πίνακες που συχνά χρησιμοποιούνταν για να απεικονίσουν τον Χορό του Θανάτου. Ωστόσο, το στούντιο θεώρησε ότι ο τίτλος ήταν πολύ σκοτεινός και τον άλλαξε σε “Η έβδομη σφραγίδα”.
  • Το τέλος της ταινίας συζητείται εδώ και δεκαετίες
    Το διφορούμενο τέλος της ταινίας “Η έβδομη σφραγίδα” έχει αποτελέσει αντικείμενο πολλών συζητήσεων και ερμηνειών. Ορισμένοι θεωρούν τον θάνατο του ιππότη ως ήττα, ενώ άλλοι τον βλέπουν ως ειρηνική αποδοχή της θνητότητας.
  • Η ταινία έχει εμπνεύσει αμέτρητα έργα τέχνης
    Η Έβδομη Σφραγίδα έχει αναφερθεί και παρωδιαστεί σε αμέτρητες ταινίες, τηλεοπτικές εκπομπές και έργα τέχνης. Τα θέματά της για τη θνητότητα και την αναζήτηση νοήματος συνεχίζουν να έχουν απήχηση στο κοινό σε όλο τον κόσμο.
Πηγή: watchandchill
TAGS: ταινία