H VW μπορεί να είναι μεγαλύτερη απειλή για τη γερμανική οικονομία από την ελληνική κρίση (Upd)

Η Volkswagen είναι ο μεγαλύτερος κατασκευαστής οχημάτων της Γερμανίας αλλά και ένας από τους μεγαλύτερους εργοδότες της χώρας απασχολώντας σήμερα περισσότερα από 270.000 άτομα ενώ είναι εξαιρετικά μεγάλος και ο αριθμός των ατόμων που εργάζονται στις εταιρείες που είναι τροφοδότες της.

Εχθές ξεκίνησαν, όπως αναμενόταν, και οι "καρατομήσεις" των στελεχών της Volkswagen, με τον εκτελεστικό της διευθυντή Martin Winterkorn να «χύνει το πρώτο αίμα» και να παραιτείται. Οι οικονομικοί αναλυτές σχεδόν στο σύνολό τους, συμφωνούν πως η συγκεκριμένη κατάσταση πέρα από πρόσκαιρες και λογικές απώλειες για την ίδια την εταιρεία, θα έχει και μακροπρόθεσμες με ανεξέλεγκτες προεκτάσεις για τη γερμανική οικονομία. Συγκεκριμένα ο επικεφαλής των αναλυτών της ING, Carsten Brzeski, τόνισε στο Reuters «Ξαφνικά η Volkswagen μετατράπηκε σε μεγαλύτερο ρίσκο για τη γερμανική οικονομία από την ελληνική κρίση» και προσέθεσε «εάν οι πωλήσεις της εταιρείας κατρακυλήσουν στις ΗΠΑ αυτό δε θα έχει αντίκτυπο μόνο στην εταιρεία αλλά και στη γερμανική οικονομία».

Οι απώλειες στις ΗΠΑ με αριθμούς

Την περασμένη χρονιά η Volkswagen είχε πωλήσεις που άγγιξαν τα 600.000 οχήματα στις ΗΠΑ, αριθμός ο οποίος αντιπροσωπεύει περίπου το 6% του συνόλου των πωλήσεών της οι οποίες είναι περίπου 9,5 εκατομμύρια οχήματα.

Οι απώλειες σαφέστατα δεν σταματούν αποκλειστικά και μόνο στις πωλήσεις αλλά και στο πρόστιμο το οποίο οι αρμόδιες αμερικανικές αρχές θα επιβάλλουν στη Volkswagen για το σκάνδαλο. Οι πρώτες εκτιμήσεις αναφέρουν πως το πρόστιμο μπορεί να φτάσει και τα 18 δισεκατομμύρια δολάρια, το οποίο ούτε λίγο ούτε πολύ είναι το σύνολο των κερδών της εταιρείας πέρυσι.

Η Volkswagen δεν είναι μόνη της...

Το ζήτημα με τη Volkswagen δεν επηρεάζει μόνο την ίδια την εταιρεία αλλά και την αξιοπιστία και των έτερων δύο γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών. Το σκάνδαλο με το παράνομο λογισμικό είναι σχεδόν βέβαιο, με βάση τα όσα αναφέρουν ειδικοί αναλυτές, πως θα πλήξει σημαντικά την αξιοπιστία και τις πωλήσεις τόσο της Daimler (Mercedes) όσο και της BMW.

Επίσης υπάρχουν ήδη φωνές οι οποίες τονίζουν πως θα πρέπει να υπάρξει και εσωτερική αντιμετώπιση του σκανδάλου καθώς κλυδωνίζεται η αξιοπιστία ολόκληρης της γερμανικής εικόνας και το «Made in Germany» κινδυνεύει να χάσει όχι μόνο το κύρος και την αίγλη του αλλά και την ουσία.

Αυτοκινητοβιομηχανία: Πως από πυλώνας ανάπτυξης θα μετατραπεί σε βρόγχο για τη γερμανική οικονομία;

Η γερμανική οικονομία είναι εξαιρετικά εξαρτημένη από την αυτοκινητοβιομηχανία της και οι εκτιμήσεις αναφέρουν πως ειδικά οι απώλειες μετά το σκάνδαλο αναμένεται να μειώσουν τα κρατικά έσοδα κατά 1,8% ποσοστό εξαιρετικά σημαντικό καθώς η γερμανική οικονομία έχει να αντιμετωπίσει και τα «απόνερα» της κινεζικής κρίσης.

Αξίζει επίσης να υπογραμμιστεί πως πτωτικά αναμένεται να κινηθεί και ο κλάδος εξαγωγής ανταλλακτικών, ένας από τους πιο προσοδοφόρους για τη γερμανική οικονομία με 200 δισεκατομμύρια ευρώ κέρδη, και αυτό σύμφωνα με το Reuters θα είναι εξίσου σημαντικό πλήγμα με την πτώση στις πωλήσεις αυτοκινήτων.

Τα πρώτα ονόματα για τον αντικαταστάτη του Winterkorn

Η Volkswagen όπως είναι λογικό βρίσκεται ήδη σε αναζήτηση του αντικαταστάτη του παραιτηθέντος Martin Winterkorn και σύμφωνα με πληροφορίες από τα γερμανικά μέσα η συγκεκριμένη απόφαση δεν θα αργήσει να ληφθεί καθώς είναι αδύνατο να υπάρξει σταθερότητα χωρίς νέο διοικητικό ηγέτη.

Αυτή τη στιγμή με βάση σχετικό ρεπορτάζ του Bloomberg το οποίο επικαλείται πηγές εντός της Volkswagen, έχουν προκριθεί δύο πρόσωπα για να διαδεχθούν στη θέση του εκτελεστικού διευθυντή τον Martin Winterkorn. Πιο συγκεκριμένα πρόκειται για τον Matthias Mueller, επικεφαλής μονάδας της Porsche ο οποίος έχει υποστηρικτές και εντός του Διοικητικού Συμβουλίου της εταιρείας και τον Herbert Diess ο οποίος έχει περάσει αρκετά χρόνια σε επιτελικές θέσεις στη BMW και πέρυσι ανέλαβε τη νεοσύστατη μονάδα branding της Volkswagen.

Πηγή: skai.gr