ΑΠΟΨΕΙΣ


Φταίει η επικοινωνία;

Η καμπάνια του Συριζα ήταν καλή με την εξαίρεση αυτή. Αλλά δε μπορούσε να προσφέρει πολλά πράγματα. Μετά από 4 χρόνια λιτότητας το προιόν είχε δοκιμαστεί και είχε απογοητεύσει.

Χρησιμοποιείστε τα πλήκτρα ← → για να πλοηγηθείτε
 
 
 
Οποιος έχει σχέση με το χώρο του marketing ξέρει  καλά πως στην περίπτωση μιας καμπάνιας που φέρνει αποτέλεσμα ξαφνικά  «όλοι και όλα έχουν συμβάλει στην επιτυχία» ενώ στην περίπτωση της αποτυχίας «φταίει η επικοινωνία» . Αυτό το μικρό δράμα ζει τώρα η ομάδα της επικοινωνίας του ΣΥΡΙΖΑ. 

Σκέφτομαι ότι έχει ενδιαφέρον αυτή η συζήτηση όχι γιατί χρειάζονται υποστήριξη  όσοι έτρεξαν την εκστρατεία του ΣΥΡΙΖΑ αλλά γιατί εδώ βλέπω μια ευκαιρία να ξαναμιλήσουμε για τους βασικούς κανόνες του marketing.

Κι ο πρώτος κανόνας είναι ότι μια καλή επικοινωνία μπορεί να κάνει τον καταναλωτή να δοκιμάσει ένα προιόν αλλά δεν μπορεί να τον κάνει να το ξανααγοράσει αν μετά τον δοκιμή απογοητευτεί !Το 2015 η καλή καμπάνια του ΣΥΡΙΖΑ πρότεινε στους πολίτες να δοκιμάσουν κάτι φρέσκο – και , πολύ έξυπνα, τους καθησύχαζε  ότι δεν θα γυρίσει ο κόσμος ανάποδα αν το δοκιμάσουν. «Ο ήλιος θα συνεχίσει να ανατέλει και μετά τις εκλογές» , όπως μας διαβεβαίωνε το τελευταίο σποτ εκείνης της εκστρατείας. 

Στη σημερινή συγκυρία όμως τα πράγματα ήταν διαφορετικά. Το  κεντρικό μήνυμα του Αλέξη Τσίπρα ήταν ότι «ηρθε η ώρα των πολλών» και ότι ο ίδιος ήταν πολύ πιο κοντά στους «πολλούς» από ο,τι ο αντίπαλός του. Ηταν σχεδόν μονόδρομος να επιλέξει η συγκεκριμένη κυβέρνηση και ο Πρωθυπουργός αυτή την κατεύθυνση. Εκεί είχαν επενδύσει όλα αυτά τα χρόνια Η εναλλακτική θα ήταν να μιλήσουν σε ήπιους τόνους, ενωτικά και υπεύθυνα και να υποσχεθούν μια «σοσιαλδημοκρατική κανονικότητα». Συνεργασία με την Ευρωπαική ένωση, κίνητρα για επενδύσεις, ενίσχυση των θεσμών και προσπάθεια για αμβλυνση των κοινωνικών ανισοτήτων με ενίσχυση του κοινωνικού κράτους. Αλλά αυτό θα ήταν ένα χλιαρό μήνυμα που δεν θα εύρισκε καμια ανταπόκριση..

Η καμπάνια ήταν συνεπής λοιπόν με όσα υποστήριζε το κόμμα  4 χρόνια στην εξουσία. Τα σποτ ήταν μοντέρνα και είχαν συναίσθημα . Σωστά από την άποψη του marketing. Αλλά τι να σου κάνουν τα σποτ με τους «πολλούς» και τον συμπαθητικό και απλό Τσίπρα , όταν στα media κυριαρχεί η εικόνα με το πούρο στη θαλαμηγό;  Και πώς μπορείς να πείσεις ότι νοιάζεσαι για τους πολλούς όταν αυτοί έχουν την εμπειρία της επίσκεψης στα δημόσια νοσοκομεία ; 

Kαι, εν τέλει, ποιοι είναι οι «πολλοί»; Υπάρχει πράγματι ένα σημαντικό μέρος της κοινωνίας που υποφέρει και , κυρίως , δε βλέπει προοπτική βελτίωσης της θέσης του. Nα δεχθούμε ότι αυτοί οι πολίτες ακούν  το μήνυμα που λεει ότι ο ΣΥΡΙΖΑ  θα  δώσει κάτι για να αντιμετωπίσουν κάποιες βασικές ανάγκες.  Πράγματι το έκανε. Αλλά η Ελλάδα δεν είναι Λατινική Αμερική. Εδώ οι « πολλοί « έχουν τουλάχιστον τη μνήμη μιας καλύτερης εποχής . Και δεν θέλουν μόνο ένα επίδομα.  Θέλουν να ελπίσουν σε κάποια ευκαιρία να ξαναπεράσουν στη μεσαία τάξη.Eιναι κουρασμένοι και ανασφαλεις αλλά δεν είναι απελπισμένοι descasimados! Ο ΣΥΡΙΖΑ τους έλεγε κάτι  που δεν τους αφορούσε. Είχαν δοκιμάσει το προιόν και δεν δεν είχαν βρει αυτό που ήθελαν (πασφαλή προοπτική οικονομικής βελτίωσης). 

Η πραγματικότητα έφταιγε- όχι η επικοινωνία! Με μια εξαίρεση:το καλομονταρισμένο  σποτ με τις αναφορές στην  ελληνική ιστορία. Αυτό ήταν επικοινωνιακό φάουλ! Όταν ένα κόμμα έχει έρθει στην εξουσία με σημαία την «απελευθέρωση της Ελλάδας από τους ξένους δανειστές « και την αποκατάσταση της εθνικής αξιοπρέπειας» και 3 χρόνια μετά έχει εφαρμλοσει το μνημόνιο και έχει υπογράψει τη συμφωνία των Πρεσπών, είναι μάταιο να προσπαθεί να μιλήσει με όρους εθνικής περηφάνειας και νοσταλγίας! 

Η καμπάνια του Συριζα ήταν καλή με την εξαίρεση αυτή. Αλλά δε μπορούσε να προσφέρει πολλά πράγματα. Μετά από 4 χρόνια λιτότητας το προιόν είχε δοκιμαστεί και είχε απογοητεύσει. Τώρα πρέπει να αλλάξει. Και μετά η επικοινωνία θα κληθεί να το παρουσιάσει διαφορετικά (rebranding το λέμε αυτό). Μόνο που  αυτό θέλει χρόνο πολύ. Και ένας μήνας δεν αρκεί. 

Χάρης Γούλιος, επικοινωνιολόγος
Πραγματικός ή υπάκουος υπουργός;
O Βόλφγκανγκ Σόιμπλε, σε παλαιότερη συνέντευξη του, είχε αναφερθεί στο πώς έφτασε να αποδεχθεί την πρόταση...
05.08.2019, 08:56
«Επιτελικό κράτος» - Τι αλλάζει στην πράξη!
Το νομοσχέδιο για το επιτελικό κράτος θέτει ένα νέο, σύγχρονο θεσμικό πλαίσιο για την οργάνωση, τη...
02.08.2019, 14:24
AirBnB και fake news
Η συζήτηση για το Airbnb ξεκίνησε για τα καλά. Μόνο που είναι εξ αρχής προβληματική. Για δύο λόγους.
31.07.2019, 13:13
Επαναστατικός φιλελευθερισμός
Μεγαλύτερη απόδειξη ότι στην Ελλάδα η γραφειοκρατία βασιλεύει και ότι οι συνήθεις διοικητικές διαδικασίες...
25.07.2019, 10:08
Ποιος είναι ο Αλεξάντερ Μπόρις ντε Πφέφελ Τζόνσον
Οι λόγοι για τους οποίους κάποιος τον απεχθάνεται είναι ακριβώς οι λόγοι για τους οποίους πολλοί τον...
23.07.2019, 14:07
Πράσινη ανάπτυξη ή πράσινα άλογα;
Ας ασχοληθούν με τα πραγματικά σοβαρά αυτής της χώρας. Αυτά δηλαδή που θυμόμαστε μόνο μετά από μια τραγωδία...
18.07.2019, 11:29
Ο τρόμος της Μέρκελ και ο Πρόεδρος που αγνοείται....
Τα διαγνωστικά σενάρια περί αφυδάτωσης, μάλλον δεν στέκουν, ταιριάζοντας, μόνον μεταφορικά, με τη θεσμική...
17.07.2019, 11:36
Εθνική Προτεραιότητα η Επίλυση του Δημογραφικού Προβλήματος
Από το 2010 έως το 2017 μια πόλη στο μέγεθος της Λάρισας χάθηκε από την Ελλάδα, λόγω της ραγδαίας μείωσης...
11.07.2019, 16:00
Η στρατηγική ήττα του ΠΑΣΟΚ
Το βράδυ της Κυριακής, κορυφαίο στέλεχος του ΚΙΝΑΛ έλεγε ότι ο πήχης για το κόμμα του ήταν το αποτέλεσμα των...
08.07.2019, 15:32
ΣΥΡΙΖΑ: Η πιο επικίνδυνη στιγμή για την ήττα έρχεται τη στιγμή της ήττας
Ο νέος πρωθυπουργός θα πρέπει να έχει ήδη αντιληφθεί ότι δεν θα έχει καμία συνδρομή από την αξιωματική...
08.07.2019, 00:14

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7  Επόμενη

Σχόλια Αναγνωστών
Αποστολή Παραπόνων
Παρακαλούμε να είστε ευγενικοί και να σέβεστε τους συνομιλητές σας. Αποφύγετε τις ύβρεις και τους χαρακτηρισμούς. Προστατέψτε τα προσωπικά σας δεδομένα. Αν κρίνετε ότι το περιεχόμενο της ιστοσελίδας είναι παράνομο ή προσβάλει οποιοδήποτε δικαίωμα σας, παρακαλούμε επικοινωνήστε μαζί μας. Θα απαντήσουμε στο αίτημα σας το συντομότερο δυνατόν.