Θερμό χειροκρότημα για την «Μήδεια» στην Επίδαυρο

Δώδεκα χρόνια μετά την παρουσίασή του από το «Αμφι-Θέατρο» στην Επίδαυρο το 2001, με τη Λήδα Τασοπούλου στον ομώνυμο ρόλο, ο Σπύρος Ευαγγελάτος ανέλαβε για δεύτερη φορά την ευθύνη της αναπαράστασης του ευριπίδειου αριστουργήματος. Αυτή τη φορά ωστόσο, πρόσθεσε στην παράσταση μία ακόμη πρόκληση που φέρνει την τραγωδία πιο κοντά στην μυστηριακή της ρίζα: τη διανομή σε αποκλειστικά ανδρικό θίασο, με τον Γιώργο Κιμούλη να κρατά τον πρωταγωνιστικό ρόλο.

Με το Γιώργο Κιμούλη να δεσπόζει, η παράσταση του Σπύρου Ευαγγελάτου, έδωσε προτεραιότητα στο κείμενο και την μετάφραση του Κ. Χ. Μύρη, ενώ με τις ερμηνείες τους οι ηθοποιοί άφησαν την τραγωδία να μιλήσει.

Συνοδοιπόροι τους, η μουσική του Θάνου Μικρούτσικου, λιτή όπως είναι και όλη η παράσταση, δωρικά φτιαγμένη να συνοδεύει όμορφα την εξέλιξη της δράσης, τα επιβλητικά κοστούμια του Γιάννη Μετζικώφ, καθώς και η σκηνογραφία του Γιώργου Πάτσα, με ένα κύβο και ένα αρχαιοελληνικό σύμπλεγμα πάνω του -που απεικόνιζε ένα μωρό και ανθρώπινα μέλη- να ξεχωρίζει επί σκηνής, μοναδικό, ουσιαστικά, στοιχείο του σκηνικού, με πολλαπλές χρήσεις.
Ντυμένη με ένα κόκκινο θεατρικό φόρεμα και μακριά περούκα, η Μήδεια που έπλασε ο Γιώργος Κιμούλης έχει την απόλυτη εξουσία στην ορχήστρα, τόσο ως εμφάνιση όσο και ως ερμηνεία: Μέσα από την ασημένια μάσκα που φορούσε ο ηθοποιός έφταναν οι ευριπίδειοι στίχοι στα αυτιά των θεατών, με κορυφαία στιγμή τον δισταγμό της ηρωίδας πριν το φονικό, όταν καρφώνει το μαχαίρι που κρατά, το μοναδικό σκηνικό αντικείμενο καθ΄ όλη τη διάρκεια της παράστασης, στη σκηνή. Οι μονόλογοι της Μήδειας, οι διάλογοι με το χορό και οι «αγώνες λόγων» ανάμεσα σε αυτήν και τον Ιάσονα διακρίνονταν για την ψυχολογική τους ακρίβεια αλλά και για την αποφασιστικότητά τους.

Ο Ιάσωνας του Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλου -αυτάρεσκος και ωφελιμιστής στην αρχή, στο τέλος δέχεται με απελπισία τη μοίρα του- επιβλήθηκε με τη σκηνική του παρουσία και με τη φωνή του κατόρθωσε να εκφράσει όλες τις ψυχικές διακυμάνσεις του ήρωα, κερδίζοντας τις εντυπώσεις.
Ο Χορός με τους δώδεκα άντρες -ντυμένους με μαυροκίτρινους μανδύες και μακριές κοτσίδες- να υποδύονται τις Κορίνθιες γυναίκες συνέβαλε καθοριστικά στη δημιουργία ατμόσφαιρας σ’ αυτή την ιδιαίτερη παράσταση, που άγγιξε τους θεατές, οι οποίοι στο τέλος έφυγαν ικανοποιημένοι και χορτασμένοι από τις ερμηνείες.

Εξαιρετική χαρακτήρισε την παράσταση ο υπουργός Πολιτισμού Π. Παναγιωτόπουλος.

Πηγή: skai.gr