Υπεξαίρεση χρημάτων και μονοπωλιακές πρακτικές από την βραζιλιάνικη ΑΕΠΙ

Δεν είναι μονάχα οι ιστοσελίδες downloading ή οι μηχανές torrent αυτές που παραβιάζουν τα δικαιώματα των μουσικών. Όπως φάνηκε στη Βραζιλία, οι νόμιμοι φορείς εκμετάλλευσης πνευματικής ιδιοκτησίας είναι και αυτοί σε θέση να λαμβάνουν χρήματα που δικαιωματικά ανήκουν στους καλλιτέχνες.

Δεκαπέντε στελέχη του βραζιλιάνικου οργανισμόυ προστασίας πνευματικής ιδιοκτησίας ECAD (η οποία έχει αντίστοιχο ρόλο με την ελληνική ΑΕΠΙ ή την αμερικανική ASCAP) βρίσκεται αυτές τις μέρες στο εδώλιο του δικαστηρίου περιμένοντας την απαγγελία κατηγοριών μετά από κυβερνητική έρευνα.

Η διοίκηση της ECAD κατηγορείται από την κυβέρνηση για υπεξαίρεση, απάτη και μονοπωλιακές πρακτικές στον καθορισμό των τιμών. Η έρευνα της βραζιλιάνικης Γερουσίας αναφέρει πως μονάχα το 76% των τελών που εισπράττονται από τον οργανισμό για λογαριασμό των καλλιτεχνών καταλήγει σε αυτούς. Η έρευνα επίσης συνιστά νέα νομοθεσία για την αναμόρφωση του συστήματος αδειοδότησης πνευματικών δικαιωμάτων στη Βραζιλία.

Σύμφωνα με τον βραζιλιάνο καθηγητή Ρονάλντο Λέμος του πανεπιστημίου FGV, τα προβλήματα ξεκίνησαν  όταν η διοίκηση ενέκρινε μεγάλο μπόνους για τους εαυτούς τους παρόλο που η ECAD έχανε χρήματα. Ουσαστικά, πήραν χρήματα από το αποθεματικό των εταιριών συλλογικής διαχείρισης πνευματικών δικαιωάτων, χρήματα που ανήκανε στους καλλιτέχνες, για να απονείμουν στους εαυτούς τους μπόνους.

Η ECAD λειτουργεί σαν οργανισμός-ομπρέλα για πολλές εταιρίες συλλογής χρημάτων από την εκμετάλλευση πνευματικής ιδιοκτησίας. Όλες αυτές οι εταιρίες χρέωναν την ίδια προμήθεια για τις υπηρεσίες τους: 7,5%, συν 17% για το κεντρικό γραφείο της ECAD. Το γεγονός ότι τόσες εταιρίες, με διαφορετικό ιστορικό και αντικείμενο, ακολουθούν την ίδια τιμολογιακή πολιτική συνιστά μονοπωλιακή πρακτική σύμφωνα με την έρευνα της βραζιλιάνικης κυβέρνησης. Το θέμα ερευνάται και από την Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου της Βραζιλίας.

Διαβάστε το πλήρες άρθρο εδώ: http://arstechnica.com/
Πηγή: skai.gr